יאיר כץ תומך ביוזמת מירי רגב, להעברת תחזוקת מטוסי אל על לתעשייה האווירית
כץ, יו"ר ועד עובדי התע"א: "אם אל על תקבל סיוע מהמדינה, שתשאיר כאן עבודה". גורם בתחום התעופה: "יש הגיון בהעברת העבודה במקרה שאל על תיאלץ לפטר מכונאים". בעלה של רגב עובד בתעשייה האווירית מזה 16 שנה
באל על בוחנים את הבקשה שהעלתה אתמול שרת התחבורה מירי רגב, ונחשפה ב"כלכליסט", להעביר עבודות תחזוקה של מטוסיה לתעשייה האווירית כחלק מהתמורה לסיוע הממשלתי שהיא מבקשת.
גורם בתחום התעופה המכיר היטב את אל על ואת התעשייה האווירית, אמר ל"כלכליסט" כי "אין הרבה עבודה באחזקת מטוסי ה-787 החדשים של אל על, בגלל שעדיין לא צברו בלאי. אבל יש עבודות אחזקה למנועי הבואינג 737 שלה שהיא מבצעת באירופה, למשל. גם אחזקה שוטפת שלהם ושל מטוסי ה-777 אפשר לעשות בתעשייה האווירית במחירים תחרותיים. יש היגיון לבצע אותם אצלה אם אל על תיאלץ לפטר מכונאים".
- אל על הודיעה סופית על מכירת חלקה בממן לחברת תעבורה
- ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים להשבית את אל על
- הצרות באל על: קרבות בין הטייסים לבין יתר העובדים; הנציגים בהסתדרות הושעו מתפקידם
במסגרת תוכנית ההבראה שתידרש אל על ליישם כתנאי לקבלת הערבות הממשלתית להלוואה בסך 400 מיליון דולר, היא תידרש לפטר יותר מ-2,000 עובדים, חלקם מהמחלקה הטכנית שלה העוסקת באחזקת מטוסיה. בתעשייה האווירית מציעים לקלוט חלק מהמפוטרים בחטיבת התעופה, העוסקת באחזקת מטוסי נוסעים, כחלק מקבלת עבודות אחזקה שכיום מבוצעות בידי עובדי אל על או בחו"ל.
"אם אל על תקבל סיוע מהמדינה, רק מתבקש שתשאיר עבודה במדינה", אמר ל"כלכליסט" יאיר כץ, יו"ר עובדי התעשייה האווירית. "בזמן משבר תעופה עולמי, כל תוספת עבודה בישראל חשובה. התעשייה האווירית מתחזקת מטוסים של חברות זרות, אל על תזכה לאותו שירות מקצועי. החברה גם מתחזקת מנועים עבור חלק מהחברות ובתחום הזה יש האטה כרגע, כי מטוסים בעולם טסים פחות בגלל הקורונה".
ועד עובדי התעשייה האווירית נחשב לגורם משפיע בליכוד, מפלגתה של רגב, ואלפים מעובדי החברה התפקדו במשך השנים למפלגה. חיים כץ, אביו של יאיר כץ מכהן כח"כ מטען הליכוד מאז 2003, שימש בעבר כיו"ר וועד עובדי התע"א, תפקיד שממנו התפטר עם מינויו לשר העבודה והרווחה ב-2015.
יצוין כי בעלה של רגב, דרור, עובד בתעשייה האווירית מזה כ-16 שנה. דרור רגב הוא מהנדס תעשייה וניהול בחברה, אך אין לו נגיעה לפעילות החברה בתחום אחזקת המטוסים. התעשייה האווירית כחברה ממשלתית ביטחונית אינה כפופה לרגב, אם משרד התחבורה באמצעות רשות התעופה האזרחית הוא הרגולטור של החברה בתחומי רישוי מטוסים ופיקוח על עבודות האחזקה שהיא מבצעת.