בלעדי לכלכליסט
בגלל הקורונה: זינוק חד במעבר בני הגיל השלישי לשירותי הדיגיטל בבנקים
בכל הבנקים נרשמו קפיצות משמעותיות בכניסת הגיל השלישי לפעילות באתרים ובאפליקציות לעומת אשתקד; בבנק לאומי מציינים כי היקף הלקוחות מעל גיל 60 שפתחו חשבון בבנק הדיגיטלי פפר, הכפיל עצמו לעומת החודשים טרום המשבר
- הטבות ההצטרפות לפפר יוחלפו בעידוד הפעילות בחשבון
- מנכ"ל טנדם: "יישומי AI בבנקאות דיגיטלית משרתים את הלקוחות"
- שעשוע מהמר על הבנק הדיגיטלי והוא יודע למה
על פי הנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", האזרחים הוותיקים התמודדו עם האתגרים הטכנולוגיים בהצלחה. כך, למשל, בבנק הפועלים חלה עלייה של 42% בהיקף הפעולות שנעשו בדיגיטל בקרב לקוחות בני 65 ומעלה בחודשים מרץ־אפריל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במזרחי טפחות נרשם זינוק של 82% בכניסות לאתר הבנק מצד לקוחות בגיל השלישי בתקופה זו, וזאת לעומת צמיחה של 49% בשאר האוכלוסייה.
על פי נתוני לאומי, כמות הפעולות הכוללת של בני הגיל השלישי בשירותים הדיגיטליים של הבנק באתר ובאפליקציה עלתה גם היא: בקרב בני 70-60 עלה היקף הפעולות ב־36%, בקרב בני 80-70 נרשמה עלייה של 49%, ובקרב בני 80 ומעלה חל זינוק של 58%. גם בבנק הבינלאומי נרשמה עלייה, אמנם מתונה יותר, לפיה מעל 10% מקרב בני ה־60 ומעלה עשו לראשונה פעולה באונליין בחודשי הקורונה.
הזינוק בפעילות נרשם גם באפליקציות התשלומים בבנקים. באפליקציית העברת התשלומים של בנק הפועלים ביט נרשם גידול של כ־54% בפעולות שנעשו על ידי משתמשים בני 60 ומעלה בחודשים מרץ־אפריל, לעומת ינואר־פברואר 2020.
פפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי הפונה בימים כתיקונם בעיקר לאוכלוסייה הצעירה, הצליח לקרוץ בימי המשבר גם לאוכלוסייה המבוגרת. בלאומי מציינים כי היקף הלקוחות מעל גיל 60 שפתחו חשבון בפפר הכפיל עצמו לעומת החודשים טרום המשבר.