מיצובישי, יד ראשונה מקצין: החלה אספקת המכוניות החדשות של אנשי הקבע
צה"ל מתחיל למסור הבוקר לרס"נים ולנגדים הבכירים את רכבי היונדאי i20 וסיאט איביזה החדשים. שלמה סיקסט כבר מציעה את רכבי האטראז' הפורשים לאזרחות ב-20 אלף שקל
יותר מחצי שנה לאחר שיונדאי i20 וסיאט איביזה נבחרו לשמש כרכב הצמוד החדש של אלפי קציני צה"ל בדרגת רס"ן והנגדים הבכירים, מתחילה הבוקר האספקה שלהם לאנשי צבא הקבע.
שלמה סיקסט ואלדן יספקו את הרכבים לצה"ל, שם יחליפו אלפי מכוניות מיצובישי אטראז' ששימשו בתפקיד מאז שנת 2014. המכרז הוא לארבע שנים, עבור 5,000 מכוניות עם אפשרות להכפילו. החברות הזוכות יספקו לצה"ל חבילת אחזקה 'הכל כלול', עם החלפת צמיגים, רכב חליפי, תיקון ואחזקה, השתתפות עצמית ועוד.
- סיאט איביזה ויונדאי i20 מתגייסות לצה"ל
- הקורונה עדיין כאן: רק כ־10,000 מכוניות נמסרו בחודש מאי
- הרכבת תחזור ב-8 ביוני ללא מסילת השרון
אספקת המכוניות החדשות והחלפת האטראז'ים תימשך כשנתיים. קצינים ונגדים בכירים יקבלו עדיפות בבחירה, ויוכלו להחליט בעצמם אם לקבל את ה-i20 או את האיביזה. אנשי קבע מיחידות עורפיות יקבלו את מה שיהיה באותה עת במלאי. רק האיביזה תסופק לצה"ל עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, לאחר שהמכרז לא דרש זאת.
מדובר בשתי מכוניות סופר מיני פופולריות בשוק האזרחי, אך הן מגיעות בתצורת 5 דלתות (האצ'בק) ולא 4 דלתות (סדאן) המשפחתית יותר. לכן נפח תא המטען שלהן לעומת זה של המיצובישי (450 ליטר), קטן יותר, עם יתרון לאיביזה (355 ליטר) לעומת היונדאי (301). עם זאת, קל יותר להכניס לתוכן מטענים כמו עגלות תינוק. בנוסף הן זריזות יותר, איכותיות יותר והנהיגה בהן נעימה יותר מאשר באטראז', שלא הייתה פופולרית בקרב אנשי צבא הקבע. לעומת מנוע ה-1,200 סמ"ק עם 80 כ"ס וגיר רציף של המיצובישי, מגיעות שתיהן עם מנועי טורבו בנזין מודרניים, עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, עם 115 כ"ס בסיאט ו-100 כ"ס ביונדאי.
130 עד 150 אלף ק"מ
בשלמה סיקסט החלו כבר למכור את דגמי האטראז' שחזרו ממכרז צה"ל, למי שמחפש משפחתית קטנה וזולה. מכוניות מדגמי 2014 נמכרות עם כ-150 אלף ק"מ, ואילו מכוניות מדגמי 2015 עם 130 אלף ק"מ, כולן לאחר טיפולים שוטפים במוסכי היבואן.
המכוניות נמכרות לציבור ב-20 אלף שקל - כחמישית ממחירה של אטראז' חדשה מהניילונים, עם אחריות לשנה על המנוע והגיר. מחירן של אטראז'ים מאותן שנים לפי מחירון לוי יצחק עומד על 27-30 אלף שקל, ללא הנחה נוספת אחרי הפחתת רכב ליסינג צמוד (17%) והקילומטראז' העודף (8%-10%).