חברת התעופה LATAM, הגדולה בדרום אמריקה, הגישה בקשה לפשיטת רגל
בחברה הדגישו כי היא תמשיך לטוס במשך ההליך וכי תוכנית הארגון מחדש תכלול את חברות הבת בצ'ילה, פרו, קולומביה, אקוודור וארה"ב, אך לא את חברות הבת בברזיל, ארגנטינה ופרגוואי
- שוב: אל על דוחה את מועד החזרה לשגרה
- ריינאייר: בשנה הקרובה יתכווץ היקף הנוסעים ב־50%
- דיווח: חברת התעופה אמירייטס שוקלת לקצץ 30 אלף משרות
החברה נוסדה בעקבות המיזוג ב-2012 בין LAN מצ'ילה ו-TAM הברזילאית.
"תהליך הארגון מחדש כתוצאה מההגנה מפשיטת רגל מספק הזדמנות ברורה ומפורטת שתאפשר לנו לעבוד עם הנושים ובעלי עניין אחרים כדי להפחית את החובות, לפתור את הבעיות המסריות שאנחנו, בדומה לחברות אחרות בתעשייה, מתמודדים איתן", נאמר בהודעת החברה.
מנכ"ל החברה, רוברטו אלבו, ציין כי הגבלות התנועה שהוטלו כתוצאה מהתפשטות מגיפת הקורונה הן הגורם העיקרי להחלטה על המהלך. "אנחנו מסתכלים קדימה לעתיד נטול קורונה ומתמקדים בהתאמת החברה שלנו לדרכים החדשות והמתפתחות לטוס. הבריאות והבטיחות של הנוסעים והעובדים שלנו היא בראש סדר העדיפויות", אמר אלבו.
תוכנית הארגון מחדש תכלול את חברות הבת של החברה בצ'ילה, פרו, קולומביה, אקוודור וארה"ב. לעומת זאת, חברות הבת בברזיל, ארגנטינה ופרגוואי לא נכללות בבקשה.
חברת התעופה דלתא איירליינס היא בעלת המניות הגדולה ביותר ב-LATAM לאחר שבשנה שעברה שילמה 1.9 מיליארד דולר עבור אחזקה של 20%. החברה הודיעה כי השיגה מימון גם מבעלי מניות אחרים, ביניהם קטאר איירוויז, שיספקו מימון של 900 מיליון דולר.
LATAM היא חברת התעופה השנייה הגדולה באמריקה הלטינית שהכריזה על פשיטת רגל החודש. חברת אוויאנקה (Avianca) הגישה בקשה לפשיטת רגל לבית המשפט בניו יורק לאחר שנקלעה גם כן לקשיים הנובעים מהקורונה.