יבואנים דורשים הקלות על תשלום שהיית מכולות בנמלים
זאת בשל המצוקה התזרימית שנוצרה להם במשבר הקורונה. איגוד לשכות המסחר שלח מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, לשר האוצר ישראל כץ, ולשר הכלכלה עמיר פרץ, בבקשה שיפעילו לחץ על הנהלות הנמלים להגדיל את מספר הימים שמעליהם חייבים היבואנים בתשלום
משבר הקורונה הגדיל את הנזקים שנגרמו ליבואני סחורות לארץ, וכעת היבואנים מבקשים הקלות בשחרור המכולות מהנמלים.
- בזמן שענף הרכב הישראלי נכנס לקיפאון, היבואנים מנסים לשפר עמדות
- היבואנים שוב מטפחים את המאבק ברגולטור
- נטו זכתה ברוב מכסות הבשר בפטור ממכס ל-2020; בין הזוכות במכסות החמאה - ויליפוד
ל”כלכליסט” נודע כי איגוד לשכות המסחר שלח מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, לשר האוצר ישראל כץ, ולשר הכלכלה עמיר פרץ, בבקשה שיפעילו לחץ על הנהלות הנמלים להגדיל את מספר הימים שמעליהם חייבים היבואנים בתשלום. האיגוד פנה ראשית לנמלים אך נתקל בסירוב.
כיום על יותר מארבעה ימים של שהייה בנמל חייבים היבואנים בתשלום, והם מבקשים לשנות זאת ל־12 יום. תעריף אחסנה יומי למכולה 20 רגל בנמל אשדוד עומד על 154 שקל ולמכולה 40 רגל 168 שקל. יבואן סיפר ל”כלכליסט” כי במשבר הקורונה התקשה לשחרר 30 מכולות שהגיעו מסין בשל מצוקה תזרימית ונדרש לתשלום של 700 אלף שקל.
“לא שילמתי לספק בסין כי הקמעונאים סגרו חנויות ועצרו לי צ’קים”, סיפר היבואן. “גם אם הייתי רוצה להעביר את הסחורה למחסן חיצוני, לא הייתי יכול”. דמי האחסנה הגבוהים הפכו את ההזמנה של היבואן להפסדית. “מגפת הקורונה גרמה לנזק בלתי הפיך לשרשרות האספקה הגלובליות”, כתב אמיר שני, סגן נשיא האיגוד. “ארבעה ימי פטור מחיוב אחסנה לא נותנים מענה מלא לצורכי היבואנים והיצואנים. מדינות בעולם הורו על הקלות בשחרור סחורות מנמלים”.