$
פרסום ושיווק

"תוכניות גדולות בלי לסכן שקל": קופיקס מרחיבה את פעילותה בחו"ל

קופיקס גרופ שבשליטת רמי לוי מגדילה את אחזקותיה בחברת קופיקס גלובל, המרכזת את פעילות חו"ל, מכ-30% לכ-41%; במסגרת המהלך יוזרמו כ-3 מיליון דולר והדבר יאפשר להרחיב את הפעילות בחו"ל באמצעות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון, ובכניסה למדינות חדשות, ביניהן פולין, ברזיל, בריטניה וגרמניה

נורית קדוש 12:1720.05.20

ארבע שנים אחרי הקמת הפעילות הבינלאומית תחת המותג קופיקס, הגדילה קופיקס גרופ שבשליטת רמי לוי את האחזקה בחברת קופיקס גלובל, המרכזת את פעילות חו"ל, מכ-30% לכ-41%, וזאת במסגרת הקצאת מניות שחלקו של לוי בה יסתכם בכ-1.5 מיליון דולר. המהלך יתבצע באמצעות חברת הבת של קופיקס גרופ, אורבן קופיקס.

 

 

 

במסגרת המהלך, אורבן קופיקס ושותפה מיכאל פצ'רסקי, יזרימו כ-3 מיליון דולר בסך הכל (בחלוקה שווה) אל תוך חברת קופיקס גלובל וחלקם של השותפים שלא לקחו חלק בהזרמת ההון דולל. הזרמת ההון נועדה לאפשר את הרחבת הפעילות העסקית של המותג בחו"ל, באמצעות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון, ובכניסה למדינות נוספות, ביניהן פולין, ברזיל, בריטניה וגרמניה.

 

סניף של קופיקס בשנגחאי סניף של קופיקס בשנגחאי

 

בנוסף, נחתם הסכם לשינוי מבנה האחזקה של כלל הפעילות הבינלאומית תחת המותג קופיקס. עד כה, בוצעה הפעילות הבינלאומית על ידי שתי חברות נפרדות: חברת קופיקס רוסיה, שניהלה את פעילות המותג ברחבי רוסיה עם כ-192 בתי קפה, וחברת קופיקס גלובל, הנמצאת בתחילת דרכה שניהלה את פעילות הרשת ברחבי העולם, מלבד ישראל ורוסיה, עם ארבעה בתי קפה. עתה, עם שינוי המבנה, הפעילות הבינלאומית כולה תרוכז תחת חברה אחת – קופיקס גלובל, כנגד העברת הון מניות קופיקס רוסיה לתוכה.

 

רן אפרתי, יו"ר קופיקס גרופ מסר: "תמורת ההקצאה תאפשר לחברה לפעול להרחבת פעילות מותג קופיקס ברחבי העולם, לרבות הקמת מפעלי ייצור וכניסה לראשונה למדינות חדשות. אנו מאמינים בהמשך תהליך החדרת המותג קופיקס ברחבי העולם, כאשר הפעילות ברוסיה הינה הפיילוט הראשון שהסתיים בהצלחה. ברוסיה הגדלנו תוך שנתיים וחצי את היקף רשת בתי הקפה מ-41 סניפים ל-192 סניפים כיום, ואנו מעריכים כי בפעילות זו טמון פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך בעתיד".

 

לאחרונה דחה לוי בשיחה עם משקיעים את הטענה שעסקת רכישת השליטה בקופיקס היתה בעייתית ואמר: "צריך לזכור שיש לנו בקופיקס חברה בינלאומית ואנחנו שחקנים לא קטנים בהקמת רשת בתי קפה של 250 סניפים ברוסיה ומיד  מתחילים בפעילות דומה בפולין, לונדון וברזיל. יש לנו תוכניות גדולות וכשנגיע ל-2,000 סניפים, נגיע לפריסה בהיקף של רשת סטארבקס שנסחרת בלמעלה ממיליארד דולר וכל זה בלי לקחת סיכון של שקל. אני עושה מכסף קטן כסף גדול ומראה שאפשר לכבוש את עולם בלי לסכן שקל".

 

השבוע פרסמה קופיקס גרופ את תוצאותיה לרבעון הראשון ולפיהן רכישת רשת שוויצריה הקטנה ואיחוד תוצאותיה לרבעון הראשון אפשרו לה להציג עלייה של 10.5% במכירות שהסתכמו ב-76 מיליון שקל. בנטרול התוספת למכירות, היתה קופיקס חותמת את הרבעון הראשון השנה עם ירידה של 6.7%. רכישת הרשת המונה ארבעה סניפים במרכזי הערים, אפשרה לחברה לצמצם את ההפסד הנקי ל-1.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

x