טכנולוגיה ישראלית תוטמע בדגמי רכבי פורשה
מחממים מנועים: פורשה הגרמנית תטמיע בדגמיה העתידיים טכנולוגיה של טקטייל מוביליטי הישראלית. החברה עוסקת באיסוף של מידע מחיישני הרכב השונים לצורך הפקת מידע
פורשה הגרמנית תטמיע בדגמיה העתידיים טכנולוגיה של טקטייל מוביליטי הישראלית. כך הכריזו היום (שני) צמד החברות עם פתיחת כנס אקומושן.
- לא רק קיצוץ בשכר ובהטבות: גל הפיטורים מגיע להייטק
- שיחת ועידה: ההייטק הישראלי והמשבר
- הסוף למשקפיים הוורודים של מג'יק ליפ
טקטייל מוביליטי הוקמה עוד ב-2012 על ידי אלכס אקרמן, יוסי שירי ובועז מזרחי. מנכ"ל החברה הוא עמית ניסנבאום. החברה עצמה עוסקת באיסוף של מידע מחיישני הרכב השונים לצורך הפקת מידע. כלומר: בעוד שיצרני רכב רבים מתקינים במכוניותיהם מערכות רדאר שונות, אשר מנתחות את המתרחש סביב הרכב- המערכת של טקטייל מוביליטי "יושבת" דווקא על חיישני הרכב המקוריים אשר מחוברים לגלגלים, ומנתחת את המידע אשר מתקבל מהם- מידע שמשקף למשל את מצב פני הדרך, איכות הכביש, מידת הכוח שמופעל על הרכב בזמן פניה ועוצמת הבלימה. בפועל, מדובר במידע שיכול לשמש מחשבי רכב אוטונומי, לדומה, וגם לשמש מחשבי רכבים שבהם מותקנות מערכות נהיגה אדפטיביות, כלומר מערכות שמשנות כל הזמן את מאפייני בולמי הזעזועים וההיגוי.
פורשה אינה זרה לטקטייל מוביליטי: היצרנית הגרמנית השקיעה יחד עם חברות נוספות בשלהי השנה שעברה תשעה מיליון דולר בטקטייל מוביליטי (בה מושקעת בין היתר גם זרוע ההשקעות של קבוצת יוניון, אליה משתייכת גם יבואנית טויוטה). הפעם כאמור לא מדובר בהשקעה- אלא בהטמעה של המוצר של טקטייל מוביליטי בדגמי פורשהנ שיוצגו החל בעוד כשנתיים. לפי פורשה וטקטייל מוביליטי, המערכת הישראלית תשמש את פורשה ברכבים שיצוידו במאפייני נהיגה חכמה ונהיגה אוטונומית כדי לעדן את חוויית הנסיעה.
יצוין כי בניוד ליצרני רכב רבים אשר נערכים להטמעה של טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, פורשה דוגלת במדיניות לפיה דגמי החברה מיועדים לנהגים שאוהבים לנהוג בעצמם. לכן הטכנולוגיה של טקטייל מוביליטי תיועד לנהגים שישהו למשל בפקקים, שם יפעילו את מערכות הנהיגה העצמאיות, כמו גם לטיוב של מאפיינים לנהיגה ספורטיבית. הטכנולוגיה עצמה ניתנת להטמעה הן בדגמים עתידיים שיצוידו במערכות הנעה חשמליות - והן ברכבים שיצוידו במנועי בנזין.