שוק הסמארטפונים הסיני מתאושש ממשבר הקורונה
השוק הסיני, שמהווה סמן חשוב לבריאותו של תחום הסמארטפונים, חזר לצמוח עם גידול של כ-17% במכירות המכשירים במדינה באפריל לעומת התקופה המקבילה אשתקד
זו עשויה להיות תחילתה של אנחת רווחה עבור יצרניות הסמאטרפונים העולמיות. השוק הסיני, שמהווה סמן חשוב לבריאותו של תחום הסמארטפונים, חזר לצמוח עם גידול של כ-17% במכירות המכשירים במדינה באפריל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנתונים מתבססים על מחקר
של ממשלת סין עצמה. בין המותגים שזכו מההתאוששות ניתן למנות את אפל
ו-וואווי,
שתיים מהיצרניות שסבלו הכי הרבה בחודשים האחרונים, כך לפי דיווח של סוכנות רויטרס אמש (ג').
קראו עוד בכלכליסט:
- קריסה בשוק הסמארטפונים: וואווי וסמסונג סובלות אך בשיאומי מחייכים
- אייפון SE מודל 2020: על מה אתם מוותרים כשאתם קונים אייפון מוזל?
- עדכנו בהקדם: פרצת אבטחה מאיימת על הסמארטפונים של סמסונג
כ-41 מיליון מכשירים נשלחו באפריל האחרון לעומת כ-35 מיליון מכשירים באפריל שנה שעברה. עם זאת הנתונים שנאספו בידי אקדמיית טכנולוגיות מידע ותקשורת לא כוללים הפרדה בין מכשירי אנדרואיד לשאר, מה שאפשר עד כה לבדל את מכירות האייפון בסין. אפל עצמה אינה מפרידה בין השווקים השונים בדיווחיה וזו היתה אחת הדרכים העיקריות עד כה להעריך את היקף המכירות של האייפון בסין.
חנות אפל בבייג'ינג צילום: בלומברג
אפל סבלה מירידה חד ספרתית במכירותיה בסין, כך לפי נתוני חברות המחקר IDC, קנאליס או קאונטרפוינט. וואווי לעומתה הצליחה להישאר מאוזנת ללא ירידה במכירות ושאר היצרניות כשיאומי או OPPO סבלו מירידה יותר משמעותית. עם זאת שיאומי למשל כן הצליחה לחפות על כך במכירות בעולם שצמחו בזכות הנהירה של הלקוחות לרכישה של סמארטפונים במחירים נוחים יותר.
בתוך כך, וואווי הודיעה אתמול (ג') שהיא מחזירה למכירה את ה-P30 פרו בגרמניה במחיר הנמוך בכ-30% ממחיר ההשקה. ה-P30 היה מכשיר הדגל הקודם שלה שהוחלף השנה ב-P40. אך האחרון לא מגובה על ידי שירותי גוגל, בעוד קודמו כן. המכשיר בגרסתו החדשה מכיל בדיוק את אותם רכיבים, אך זכה לצבע כסוף חדש ומערכת הפעלה אנדרואיד 10 מותקנת מראש (המכשיר הושק עם גרסה 9 במקור, ר''ק). השקה זו מסמנת שני דברים חשובים בהקשר למכירות הסמארטפונים של וואווי.
וואווי חנות בבייג'ינג צילום: רויטרס
הראשון הוא שהחברה הכירה בכך שהשווקים המערביים אינם מוכנים לוותר על אנדרואיד רשמי של גוגל בתמורה לגרסה הסינית של וואווי שהושקה במכשירי הדגל שלה השנה. החברה אף פרסמה את המכשיר בחנות המקוונת הגרמנית שלה עם כיתובים שיווקיים כגון: "השתמשו באפליקציות מובילות כרגיל", או "השתמשו באנדרואיד רגיל" ו-"עדכוני אבטחה כרגיל".
הדבר השני שעולה מההשקה הוא שבוואווי לא ויתרו לחלוטין על חזרה למצב רגיל עם גוגל. זאת למרות השפל ביחסים בין סין לארה"ב בכל הנוגע לשימוש בטכנולוגיה אמריקאית במוצרים סינים. זו אינה הפעם הראשונה שוואווי "משיקה" את ה-P30 פרו מחדש. היא כבר עשתה זאת בספטמבר שעבר רק ללא הצבע החדש. וואווי ספגה ירידה של כ-35% במכירות המכשירים שלה באירופה ברבעון הראשון האחרון. היא סבלה מירידה כפולה מזו של סמסונג ופי 4 מזו של אפל כך לפי נתוני הוול סטריט ג'ורנל.
ניכר כי היצרניות הסיניות סבלו מאוד ממשבר הקורונה. המכירות של השוק הסיני הפנימי כבר לא מספיקות כדי לאזן את הירידה במכירות העולמיות. זו כנראה הסיבה שהן היו מאוד מהירות בהשקה של סמארטפונים חדשים בחודש האחרון, כאשר שיאומי השיקה לפחות שני דגמים, ביניהם המי 10 שמהווה את מכשיר הדגל שלה. מותג הבת של שיאומי פוקופון השיק את מכשיר הדגל החדש שלו אתמול וכך גם מוטורולה (כיום חטיבה של לנובו), Vivo ומותגים סינים נוספים. הן יכולות עם זאת ליהנות מכך שהיצרניות הקוריאניות והאמריקאיות לא ישיקו מכשירים חדשים לפני ספטמבר הקרוב.