ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

"עולם התעופה והנסיעות בים התרסק, לעומת עולם משלוחי המזון שהתפוצץ"

יפתח גדעוני, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי של חברת הפינטק פורטר בוועידה המקוונת של כלכליסט: "יש מוצרים בסיסיים שעלו באופן ייחודי בצורה מטורפת כמו נייר הטואלט שצריכתו עלתה ב-2,500% ביום אחד, האלכהול ג'ל שעלה ב-1,500% תוך שבוע והמסכות שעלו ב-3,000% ביחס לממוצע". פורטר פרסמה לאחרונה דו"ח הסוקר את השפעת הקורונה על המסחר המקוון

נעמי צורף 18:1704.05.20

 

"סוחרים רבים שהיו בעיקר סוחרי חנויות וחלונות ראווה מסתכלים עכשיו על עולם האינטרנט כמי שהוא לא בן חורג שמהווה 10% מהמכירות, אלא בן ראשון או ראשון בין שווים, זה חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית בעקבות הקורונה" - כך אמר יפתח גדעוני, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנכ"ל ראשי של חברת הפינטק פורטר, שפירסמה לאחרונה דו"ח הסוקר את השפעת הקורונה על המסחר המקוון. את הדו"ח הציג גדעוני במסגרת הוועידה המקוונת של כלכליסט, שעסקה בעולם הצרכנות והצמיחה של המסחר המקוון על רקע משבר הקורונה.

 

"פורטר מספקת שירות אוטומטי לגמרי, אין אדם בלופ, וכך אנחנו יכולים לתת שירות גם בזמן אמת וגם לגדול ללא גבול, כדי לענות על צרכים משתנים של הלקוחות למשל בזמן הקורונה", הסביר גדעוני. "ישנם 650 מיליון אנשים שקונים באינטרנט ואחריהם אנחנו עוקבים. כמות העסקאות שעוברות תחת ידינו כל שנה היא בסך של כמאה מיליארד דולר והלקוחות שלנו הם הסוחרים שנמצאים ברשימת 5,000 הסוחרים הגדולים בעולם. את הנתונים שלהם אנחנו מביאים היום".

 

 יפתח גדעוני יפתח גדעוני צילום: אולפן כלכליסט

 

גדעוני סיפר מה השתנה בכל אחד מהמגזרים השונים: "עולם התעופה והנסיעות בים ובאוויר התרסק - נשארו 8% של הזמנות כרטיסים ביחס לנקודת ההתחלה וגם הם של אנשים אופטימיים שמזמינים לחודשים רבים קדימה. עולם משלוחי המזון התפוצץ, הוא יותר גדול מאשר פי 3 מאשר מה שהיה לפני כן. הסחר בתחום ההלבשה גדל גם הוא בהיקף של 36% וכן גם בתחום מוצרי הטיפוח עלייה של 107%. יש כמובן מוצרים בסיסיים שעלו בפני עצמם באופן ייחודי בצורה מטורפת כמו נייר הטואלט שצריכתו עלתה ב-2,500% ביום אחד, האלכהול ג'ל שעלה ב-1,500% תוך שבוע והמסכות שעלו ב-3,000% ביחס לממוצע".

 

"בעולם התיירות אנחנו מדברים על ירידה של כ-90% בטיסות, תחבורה קרקעית ומלונות. בגרפים שלנו אפשר לראות עלייה משמעותית של הזמנת נסיעות באיזור סוף פברואר ומרץ, כאשר אנשים רצו לשוב לבתים שלהם ורצו להספיק להגיע לפני הסגר למדינות האם שלהם, אבל מסוף מרץ אנחנו רואים התרסקות טוטאלית".

 

גדעוני הזהיר כי עולם העבריינות בתחום התיירות מנסה להתאים את עצמו למצב החדש וכיום עיקר הניסיונות לרמאות קשורים בתכניות הנוסע המתמיד כאשר העבריינים מנסים לגנוב נקודות ולהמיר אותן לכסף.

 

"בעולם המזון אנחנו רואים שקניות מצרכים ומשלוחים עלו מאוד וגם מסעדות, במיוחד מסעדות המזון המהיר שיודעות לבצע משלוחים ראו עלייה חדה", אמר גדעוני. "דבר נוסף ומעניין זו העלייה בכמות החשבונות של אנשים שנרשמו למסעדות כמו מקדולד'ס שמצביעים על כך שימשיכו לקנות גם אחרי שהמשבר ייגמר".

 

"כמו כן אנחנו רואים שינויים בדפוסי הרכישה, ישנה עלייה מובהקת במספר הצרכנים שקונים באינטרנט, כלומר אנשים שלא קנו לפני כן באינטרנט התחילו עכשיו אבל אין לנו עדיין הערכה מדויקת מה הדביקות של התופעה, כמה מהם ישארו לאחר מכן. מעליית מספרי החשבונות שנפתחו אנחנו רואים שלא ספק יהיו שהם הרבה יותר אנשים ממה שהיו לפני תחילת המשבר".

 

x