שיחת ועידה
מנכ"לית חברת זיקית: "הגוף הוא טופוגרפיה וכל בגד הוא מפת מודיעין"
יעל ויזל, מייסדת משותפת ומנכ"לית זיקית, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להלבשה וירטואלית, אמרה בוועידה המקוונת של "כלכליסט" כי "תקופות כאלה, כמו משבר הקורונה, עוזרות במיקוד צעדים ויצירת תוכנית מתודולוגית. שינינו מעט את המוצר כדי לתת לחברות את מה שהן צריכות עכשיו, ובעקבות הביקושים הכפלנו השבוע את כמות העובדים בחברה"
"זה החלום הרטוב של כל חברה בצמיחה להיות במקום הנכון בזמן הנכון עם המוצר הנכון וגם הטרנד הנכון. אנחנו מתמודדים עם פניות גדולות והשבוע הכפלנו את כמות העובדים בחברה. אנחנו גדלים מאוד ושמחים להיות חברה ישראלית שהיא חלק חשוב מאבולוציה של שוק בים לאומי שלם", אמרה יעל ויזל, מייסדת משותפת ומנכ"לית חברת זיקית שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להלבשה וירטואלית של אנשים ודוגמנים.
הדברים נאמרו במסגרת הוועידה המקוונת של "כלכליסט" שעסקה בעולם הצרכנות והצמיחה של המסחר המקוון על רקע משבר הקורונה. את השיחה עם ויזל הנחה כתב "כלכליסט" מאור שלום סויסה.
ויזל הוסיפה כי "במקביל לגדילה יש פרויקטים שהקפאנו שהיו יותר קונספטואלים ופחות צורך השעה. מה שהוא צורך השעה קיבל הכפלה בגודל. תקופות כאלה עוזרות במיקוד צעדים ויצירת תוכנית מתודולוגית. גם אנחנו שינינו מעט את המוצר כדי לתת לחברות את מה שהן צריכות עכשיו".
שירתתם בחיל-האוויר והמודיעין ומשם קיבלתם את ההשראה ליצירת הטכנולוגיה. מה הקשר בין תצ"א לתא מדידה?
"בקוקפיט של מטוס קרב יש מכ"ם שמצלם טופוגרפיות ואז הטייס מקבל תמונה אווירית של הטופוגרפיה ועליה תמונות מודיעין. כמהנדסים, פיתחנו מערכות שלוקחות את תמונת המודיעין הזאת ופורסות אותן על תמונת המכ"ם. קראנו לזה 'להלביש ערים', הלבשנו ערים במפות. ואז יום אחד אמרנו לעצמנו שאם אנחנו מלבישים ערים נלביש אנשים, וכך נולדה זיקית".
מה אתם עושים היום, איך זה עובד בפועל?
"גוף האדם הוא סוג של טופוגרפיה ומתמונה של הגוף אנחנו קוראים את הטופוגרפיה של הגוף, ממפים את המימדים שלו ממש כאילו זו היתה מפה של איזור טופוגרפי. ואז אנחנו לוקחים כל תמונת בגד שהיא תמונה דו-ממדית רגילה מקטלוג ומתייחסים אליה כאילו היא תמונת מודיעין ומלבישים אותה על הגוף. הגוף הוא טופוגרפיה וכל בגד הוא מפת מודיעין".
הטכנולוגיה שלכם מאפשרת לרוכשים בפלטפורמות אי-קומרס שונות לראות איך הם עשויים להיראות עם הבגד שהם קונים. מה אתם עושים שונה משאר החברות שניסו ונכשלו להתאים לרוכשים אונליין?
"זיקית היא חברת טכנולוגיה עמוקה - לקחנו את החלום הישן שיש לכל אחד מאיתנו וירדנו לבסיס. שאלנו את עצמנו איך אנחנו יוצרים את טכנולוגית ההלבשה הטובה ביותר בעולם כדי שתוכל להלביש כל אחד - נשים גברים ילדים והעיקר שהאיכות תעמוד במבחן האסתטיקה של העולם האמיתי. אנחנו נלחמים על כל פיקסל והחברות הגדולות נותנות בנו אמון מתוך הבנה וראיה של איכויות התוצרים שלנו ולאט לאט גם השוק משתנה. אני חושבת שזה שילוב של טכנולוגיה טובה, התאמה של מוצר לצורך אמיתי בשוק וגם אקו-סיסטם. הקורונה דוחפת את התעשייה כולה להבין שזה מה שצריך עכשיו ומהר".
איך אתם מצליחים להתאים את הבגדים על הדוגמנים והדוגמניות - בדים שונים מגיבים באופן שונה לגופים שונים?
"נכון. זיקית עושה אנליזה של גוף האדם מתוך התמונה וגם אנליזה של בגד. יש לנו יותר מ-200 פרמטרים שונים שבגד מפוענח על פיהם: הבד, הגזרה וכ"ו. אנחנו מפרקים כל בגד למצולעים קטנים, שוברים את הבגד ומלבישים אותו מחדש על כל דוגמן ועל כל משתמש, כשאנחנו לוקחים בחשבון את מבנה הגוף, את המתיחות של הבד, המידות, התפרים, איך הבגד אמור להיראות ומגבלות הגוף".
איך יראה עידן צריכת האופנה פוסט קורונה?
"כל לקוח ולקוחה יושבים בסלון ועושים סוויפ, רואים את עצמם לובשים 100 שמלות בדקה, קונים, ותוך פחות מיממה זה אצלם בבית במידה הנכונה, בלי הפתעה ובלי אכזבה. כל מי שאוהב לקנות אופנה יהנה יותר, ומי שלא אוהב נחסך לו הרבה כאב ראש".