אלקטרה צריכה נכנסת לתחום חדש: חיטוי מטוסים ומוסדות מנגיף הקורונה
החברה שבשליטת האחים זלקינד השיקה עם ישראייר מיזם משותף שיספק שרותי חיטוי למטוסיה; מנכ"ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר: :אלקטרה קיבלה את האישורים הנדרשים להתחיל ולייבא את חומר החיטוי Aerosense, לרבות אישורן של יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס"
אלקטרה צריכה נכנסת לתחום פעילות חדש: חיטוי וטיהור של מוסדות, בתי עסק, מטוסים ובתי מגורים מנגיף הקורונה. משווקת מוצרי החשמל והמזגנים שבשליטת משפחת זלקינד (באמצעות החברה האם אלקו) השיקה עם ישראייר מיזם משותף שיספק שרותי חיטוי למטוסיה- השבוע קיימו החברות פיילוט בנתב"ג שכלל חיטוי מטוסי מטען ונוסעים של ישראייר (דגמי איירבוס 320) באמצעות חומר ייעודי שאלקטרה ייבאה לישראל תחת אישור שקיבלה.
- האחים זלקינד ולאומי פרטנרס במגעים לרכישת דלק ישראל
- הקבלן מאשדוד שמוביל במירוץ לקניית דלק ישראל
- ישראייר תקבל סיוע מהמדינה במסגרת הקרן לחברות גדולות
לאלקטרה, בניהולו של צביקה שווימר, ניסיון של עשרות שנים בטיפול וטיהור של מערכות מיזוג אוויר ואקלים והיא מפעילה, תחת חטיבת השרות שלה, מערך של עשרות אנשי מקצוע שעברו הכשרה מקיפה בנושא. לפני כחודשיים, עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל, הוחלט בחברה לרתום את כל והידע שנצבר בתחום ולהיכנס לפעילות חדשה של חיטוי מוסדות, בתי עסק, מבנים בתי אב ומטוסים .
המנכ"ל צביקה שווימר אמר בעניין זה: "לאחר בדיקה עם אנשי מקצוע בתחום התקינה והתעופה הוחלט לאמץ את חומר החיטוי Aerosense שעומד בתקן התעופתי הבינלאומי ואומץ ע"י חברת בואינג לחיטוי מטוסיה כנגד נגיף הקורונה וטרם נעשה בו שימוש בישראל". לדברי החברה, יתרונות החומר הם שהוא אינו מייצר קורוזיה, לא מכיל אמוניום רבעוני, הוא בטוח לשימוש ישיר על כל מרכיבי המטוס, אינו מגיב עם חומרים מעכבי בערה, זמן האידוי שלו מהיר ואין שאריות ריח וניתן לפזר אותו באמצעות אידוי קר (ערפול).
עלות החיטוי באמצעות החומר האמור היא זולה משמעותית מכל אלטרנטיבה אחרת שקיימת כיום בענף התעופה. "אלקטרה קיבלה את האישורים הנדרשים להתחיל ולייבא את החומר לרבות אישורן של יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס", מציין שווימר, שמוסייף עוד כי תהליך חיטוי המטוסים ארך פחות מחצי שעה כשזמן האידוי נמשך בין 90-60 לדקות בלבד מבלי שנשארו סימני ריח או כתמים כלשהם.