$

30 דקות או פחות

"הערכות השווי בשוק היו די בועתיות, עכשיו המצב בעמק הסיליקון שונה"

אסף וונד, מייסד ומנכ"ל היפו, שמנסה לשנות את שוק הביטוח האמריקאי, מספר על המציאות החדשה בקליפורניה, הצעדים שנקטה החברה כדי להוריד עלויות וההזדמנויות החדשות שעומדות בפניה

שירות כלכליסט 16:5219.04.20

שלושה חודשים לפני שמשבר הקורונה נכנס בסערה לחיינו, חברת Hippo ערכה תרגיל של עבודה מהבית כחלק מהתמודדות עם אסון כמו רעידת אדמה, למשל. "כל שנה אנחנו עושים מבחן כזה", מספר אסף וונד, מייסד ומנכ"ל החברה, ומוסיף שגם כיום רוב פעילות החברה נמשכת כרגיל, כשהעבודה נעשית מהבית.

 

 

 

היפו נוסדה על ידי ישראלים אבל פועלת בעמק הסיליקון ומציעה ביטוח בתים, "שוק של 100 מיליארד דולר בשנה" מסביר וונד, כשהמטרה היא להפוך את התהליך המורכב לפשוט יותר - גם בזמן הרכישה וגם במקרה של תביעת ביטוח. הגיוס האחרון של החברה היה ביוני ונעשה לפי שווי של יותר ממיליארד דולר והיא כמעט לא מרגישה את משבר הקורונה, כי הצורך במוצר שלה לא נעלם. אבל וונד מסביר שגם היפו נערכה להתמודדות עם המשבר: "הורדנו עלויות. ניהלנו משא ומתן עם ספקים, הקפאנו גיוס אנשים, בדקנו איזה דברים שקיימים בחברה אנחנו באמת צריכים עכשיו".

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

אז איך נראה המשבר בקליפורניה? "אני מניח שכמו שזה מרגיש בישראל", אומר וונד. "הערכות השווי בשוק היו די בועתיות, וגם אנחנו נהנינו מזה, עכשיו זה במקום אחר. המצב בעמק הסיליקון שונה". ויש גם הזדמנויות: "גייסנו 4 מתכנתים ברמה שלא היו מגיעים אלינו קודם, המו"מ על התנאים הוא לא באותו מקום. חברות כמו אובר, ליפט ו-Airbnb פיטרו הרבה אנשים, אלה חברות שרמת הטאלנט שם היתה מאוד גבוהה ועכשיו הטאלנט הזה זז".

 

אסף וונד אסף וונד צילום: Hippo Insurance

 

 

אילו הזדמנויות נוספות הוא רוצה לנצל כדי שהיפו תצא אפילו יותר חזקה כשהמשבר יהיה מאחורינו, מה יזמים צריכים לעשות כדי לשרוד ולמה הוא לא חושב על פתיחת מרכז פיתוח בישראל? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק. 

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x