$
הייטק והון סיכון

עידן המשלוחים: Bringg בסבב גיוס בהיקף של 30 מיליון דולר

את הסבב הובילה קרן Viola Growth והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים: GLP, Next47, Salesforce ו -OG Ventures. עד היום גייסה ברינגג 83.8 מיליון דולר על מנת לענות על הצורך הגדל של ארגונים גדולים כקטנים ברחבי העולם במערכי שילוח

הגר רבט 14:0007.04.20

בתקופה שבה משלוחים הפכו לצינור החיים של מיליארדים ברחבי העולם, חברת Bringg הישראלית שפיתחה טכנולוגיה לניהול מערכי לוגיסטיקה ומשלוחים, מדווחת היום (ג') על גיוס סבב D בהיקף של 30 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן Viola Growth והשתתפו בו גם משקיעים קיימים: GLP, Next47, Salesforce ו -OG Ventures.

עד היום גייסה ברינגג 83.8 מיליון דולר, על מנת לענות על הצורך הגדל של ארגונים גדולים כקטנים ברחבי העולם במערכי שילוח. לחברה שני סניפים גלובלים בלונדון ובשיקגו ובהם כ-50 עובדים. מרכז הפיתוח של Bringg בתל אביב ובו כ-110 עובדים, צפוי להתרחב משמעותית ב-2020 ולגייס אנשי ונשות פיתוח, ניהול מוצר ו-Customer Success.

מנכ"ל ברינג גיא בלוך מנכ"ל ברינג גיא בלוך צילום: אוראל כהן

 

״הסבב איננו תשובה לביקוש הנוכחי אלא תוצאה של מערכת יחסים ארוכה עם קרן ויולה״ אומר לכלכליסט גיא בלוך, מנכ"ל Bringg. בלוך מוסיף שהתפרצות הקורונה זרזה תהליכים עבור החברה שצפתה להגיע לממדי הפעילות הנוכחיים שלה רק ב-2022 ורק בשבוע האחרון עלו היקפי הפעילות שלה ב-24%.

 

"עסקים רבים בעולם מתקשים לבנות פתרונות ניהול מערכי לוגיסטיקה ושילוח אשר ניתן להרחיב במהירות עם צמיחת הביקושים ולהתחבר לשירותי שילוח חיצוניים, שאינם חלק מצי השליחויות של העסק. הפלטפורמה של Bringg מאפשרת לעסקים ממשק יחיד אשר שולט בכל שלבי השילוח והמעקב אחר ההזמנה בין אם משתמשים בצי שליחויות של החברה או של גוף חיצוני. הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה מול ארגוני ענק, להתפתח בסגמנט העסקים הקטנים והבינוניים וכן להרחיב את כח האדם אשר יתמוך בצעדים אלו".

 

על תקופת משבר הקורונה סיפר בלוך: "יש לנו לקוחות בתחומים מסוימים שחווים ירידה, למשל חברות ריהוט, אבל תחומים אחרים כמו במסעדות- הביקוש למשלוחים עצום, כמה מהם הגיעו ל-900-800% גדילה במשלוחים. זה אומר גם שפיצ׳רים שהיו פחות פופולריים לפני חודש, כמו איסוף משלוח מהכניסה לבית, הפכו מרכזיים. אנחנו עובדים המון סביב לקוחות קיימים ופיתוחים טקטיים שיעזרו להם להתנהל בגזרה חדשה. אבל המשימה האמיתית - וזה תהליך ארוך - היא להביא את עולם המשלוחים המהירים והנוחים לכל השוק - שיהיה זמין מהעסק הכי קטן לעסק הכי גדול.

 

״אחת הבעיות של הרבה מסעדות זה שאין להם מערך משלוחים משלהן אז אין להן ברירה אלא להשתמש במערך משלוחים חיצוני. זה אומר שהן גם איבדו את הלקוח, גם את הדאטה שלו וגם את היחסים איתו. אז שבוע שעבר הוצאנו מוצר שלוקח את היכולות של המערכת שלנו כמוצר חינם לשוק ויש לנו מאות מצטרפים חדשים. הם יכולים להסב עובדים או אנשים שאינם מועסקים להיות נהגים ולבצע משלוחים״. בלוך ציין כי המוצר הבסיסי של החברה אכן מוצע כרגע בחינם אך היא תגבה כסף עבור שימוש ביכולות הפרימיום.

 

כשנשאל על התנהלות החברה בימי הקורונה, אמר לכלכליסט: "כולם עובדים מהבית. המשימה שלקחנו על עצמנו גדולה מאוד, יש צורך אדיר בשוק ואנחנו צריכים להערך אליו בצורה הטובה ביותר. המשימה הזו גורמת להמון פוקוס בחברה, יש תחושה של שליחות והגיוס הנוכחי נותן לאנשים תחושה של חוזק. ובתחושה כזו אין הרבה הפרעות״.

 

לגבי גיוס כוח אדם נוסף בלוך הסביר שהחברה בחרה בגישה הזהירה: ״כרגע אנחנו נזהרים, לא רוצים לגדול יותר מדי, אבל יש הרבה טאלנט בחוץ בגלל הקיצוצים בחברות אחרות ואנחנו מקבלים עשרות פניות. יש אנשים שבשגרה קשה לגייס בשוק. רצינו לגייס עשרות עובדים חדשים ועצרנו את זה כדי להבין מה קורה ונגדל יחד עם הגל, אבל הבסיס האנושי של החברה מאוד גדול, זה רק להוסיף כוח אדם ולא לעשות שינויים מאסיביים במבנה החברה״.

 

משלוח מזון משלוח מזון צילום: שאטרסטוק

 

ערן וסטמן שותף בקרן ויולה צמיחה מסר: "אנו חיים בעולם חדש של 'Delivery Economy' שבו מותגים לא יוכלו להרשות לעצמם שלא להיערך לפתרונות מהסוג שמציעה Bringg . האמונה שלנו בפוטנציאל השוק והחברה טרום עידן הקורונה קבלו ולידציה גם אחרי פריצת המגיפה, ואנו מאמינים כי פלטפורמה לניהול שליחויות ולוגיסטיקה תהיה הנורמה החדשה עבור עסקים בכל גודל בעתיד הקרוב והרחוק״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x