פרסום ראשון
חברות הדלק מבקשות מרשות המסים לדחות תשלומי בלו ומע"מ
יו"ר מכון האנרגיה יוסי רוזן טוען במכתב למנהל רשות המסים ערן יעקב כי המצוקה בענף הדלק היא קשה במיוחד לאור הגבלת התנועה וצמצום הפעילות העסקית שהביאו לאובדן מכירות במתחמי התדלוק והפסדי ערך מלאי אדירים
חברות שיווק הדלק הפועלות בישראל פנו היום (ה') למנהל רשות המיסים ערן יעקב בבקשה לדחות עבורם תשלומי מס ישיר (בלו) ומע"מ עבור מכירת דלקים.
- נטישת תחנות הדלק הגיעה לדירוג האשראי של בזן
- בגלל הצניחה בנפט: מחיר הדלק יירד ב-17% באפריל - ל-4.89 שקלים לליטר
במכתב שנשלח ליעקב, בחתימת יו"ר מכון האנרגיה יוסי רוזן, נאמר כי "משבר הקורונה הינו משבר בריאותי וכלכלי כלל עולמי חסר תקדים בהיקפו והוא בעל השפעות חמורות וחריפות על ענף הדלק, המהווה תשתית חיונית". מכון האנרגיה הוא גוף הגג של כלל חברות האנרגיה, והפניה מייצגת את חברות שיווק הדקל הפועלות בישראל, לרבות פז, סונול, דלק ישראל ודור אלון.
רוזן טוען שהמצוקה בענף הדלק היא קשה במיוחד לאור הגבלת התנועה וצמצום הפעילות העסקית שהביאו לאובדן מכירות במתחמי התדלוק והפסדי ערך מלאי אדירים. "על רקע האמור אני פונה אליך ומבקש כי תסייע לחברות בענף אשר כבר עתה חוות פגיעה קשה והפסדים כבדים מן המשבר, ותפעל לדחיית מועד העברת תשלומי המיסים הבלו והמע"מ. בנוסף לאמור, חברות הדלק נתקלות בתקופה האחרונה גם בהתגברות הבקשות מלקוחות לדחיית תשלומים וקשיי גביה מחברות. חברות הדלק מתקשות להענות לבקשות כתוצאה מקשיים בהון החוזר למרות שברור כי דחיית מועדי תשלום לחברות בסקטור העסקי תניע את גלגלי המשק", כתב רוזן.
בשורה התחתונה - רוזן אומר שהמצב לפיו חברות הדלק, המשמשות צינור בהעברת מיסי הבלו עבור המדינה, מעבירות מידי 10 ימים את הבלו (המס הישיר - ל"ג), וזאת לעיתים בטרם גבו אותו מלקוחות "מביא לכך שלחברות הפסדים כבדים וחוסר יכולות תזרימית בכל הקשור לדחיית מועדי תשלום ללקוחות. נוכח האמור, ועל מנת להקל על התזרים בעת הזו, נבקשך לפעול לדחיית מועדי תשלום הבלו, כך שהוא ישולם למדיה מידי 30 יום ולא 10 ימים לפי המצב היום".
יצוין שבקשה קודמת של חברות שיווק הדלק להקפיא את ירידת מחירי הבנזין שנשלחה לשר האנרגיה שטייניץ לא זכתה למענה, ואתמול ירד מחיר הבנזין (אוקטן 95, שירות עצמי) ב-1.03 שקל לליטר, והמחיר החדש התקבע על 4.89 שקל לליטר. מאז תחילת המשבר נרשמת צניחה של עשרות אחוזים בתדירות הביקורים בתחנות הדלק, ועד שבחלק מהמתחמים הביקורים של בעלי המכוניות הפכו למחזה נדיר.