$
תקשורת

ניודי הסלולר לחודש מרץ: לראשונה זה 7 שנים פרטנר מובילה את הטבלה

משבר הקורונה הוביל לירידה בנפח הפעילות: בסך הכול נעו בחודש מרץ כ-131 אלף לקוחות בין החברות, לעומת 170 אלף לקוחות בחודש פברואר; פרטנר סיימה את חודש עם גיוס נטו של כ-4,000 מנויים, כאשר סלקום מתרסקת ומאבדת 7,300 מנויים נטו לאחר שעצרה במחצית החודש מכירות יזומות

אביאור אבו 14:2631.03.20

משבר הקורונה וסגירת מרכזי הסחר והקניונים הובילו לירידה במספר המתניידים החודשית. בסך הכול נעו בחודש מרץ כ-131 אלף לקוחות בין החברות, לעומת 170 אלף לקוחות בחודש פברואר. בכל הרבעון הראשון נעו כחצי מיליון לקוחות.

 

לראשונה מזה 7 שנים, חברת פרטנר מובילה את טבלת ניודי הסלולר לחודש מרץ 2020. החברה סיימה את החודש עם גיוס חיובי של כ-4,000 לקוחות נטו – גיוסים בקיזוז נטישות, לא כולל לקוחות חדשים.

 

 

כמו כן, פרטנר מציגה את שיעור הנטישה הנמוך ביותר מבין ארבעת החברות הגדולות, זאת לטענת החברה כחלק מאסטרטגיה להתמקד בלקוחות קיימים ולא במחיר הזול בשוק.

 

תוצאות אלה מגיעות על רקע הודעת HOT הבוקר על משיכת ההצעה לרכישת פרטנר בכ-3.5 מיליארד שקל. בסיכום הרבעון הראשון של 2020, פרטנר מסיימת במקום השלישי עם גיוס חיובי נטו של כ-3,460 לקוחות.

 

 צילום: תומי הרפז

  

we4G, מותג הסלולר של חברת אקספון 018, שלרוב מוביל את הטבלה בעקביות מאז החל לפעול לפני שנתיים, יורד למקום השני ומסיים את החודש עם גיוס חיובי של כ-3,800 לקוחות נטו. עם זאת, החברה מובילה את הרבעון הראשון ומסיימת עם גיוס חיובי נטו של כ-13,150 לקוחות. במקום השלישי נמצאת פלאפון עם גיוס חיובי של כ-3,400 לקוחות נטו, כאשר את הרבעון היא מסיימת במקום השני עם גיוס חיובי נטו של כ-5,350 לקוחות.

פרטנר מובילה את טבלת ניודי הסלולר פרטנר מובילה את טבלת ניודי הסלולר

 

לאחריהן, שאר החברות סיימו את החודש עם גיוסים שליליים: המפעיל הוירטואלי 019 מובייל עם אבדן של כ-160 לקוחות נטו, אך עם שיעור הנטישה הנמוך ביותר ביחס לגודלו; המפעיל הוירטואלי רמי לוי עם אבדן של כ-760 לקוחות נטו; HOT מובייל מאבדת כ-1,300 לקוחות נטו ומציגה את שיעור הנטישה הגבוה ביותר ביחס לגודלה וביחס לחברות הגדולות, כמו גם את האבדן הגדול ביותר לרבעון של 6,500 לקוחות נטו; וגולן טלקום עם אבדן של כ-2,000 לקוחות נטו.

 

בתחתית הטבלה נמצאת סלקום, עם אבדן עצום של כ-7,300 לקוחות נטו. הסיבה לכך היא כי סלקום הודיעה באמצע מרץ על עצירה מלאה של מכירות יזומות של כלל השירותים, הן של משווקים והן של עובדי החברה, אלא בשירות עצמי באתר החברה או בפניה של הלקוח בטלפון – זאת לאור צמצום כוח האדם בעקבות נגיף הקורונה.

 

החל מאתמול בבוקר עצר משרד התקשורת את השיווק האקטיבי של החברות בנושא ניודים למשך שבועיים. כלומר, לקוחות שיחפצו יוכלו להמשיך להתנייד, אך החברות לא יוכלו ליזום שיחות מכירה ושיווק, וזאת על מנת למקד את כוח האדם, שצומצם עקב נגיף הקורונה, למתן שירות לקוחות ותקלות טכניות. החלטה זו צפויה להשפיע משמעותית על ניודי חודש אפריל.

 

עוד בנושאי סלולר: רמי לוי דיווח אתמול כחלק מהדו"ח לשנת 2019 כי מספר לקוחות הסלולר של החברה עומד על 260 אלף, זאת לעומת 230 אלף בסוף 2018.

x