יוחננוף: המכירות ב-2019 זינקו ב-18.9%
בנטרול השפעת יישום תקן IFRS, הרווח הנקי עלה ב-7.9%; ברשת אומרים כי הם "יכולים לספק את הביקושים החריגים של הציבור בעקבות משבר הקורונה"
פתיחת 4 חנויות חדשות וצמיחה (8.5%) בחנויות זהות, סייעו לרשת יוחננוף לרשום עלייה של 18.9% במכירות 2019. יישום תקן IFRS הוביל את החברה לרשום ירידה של 12.8% ברווח הנקי שהסתכם ב- 77.2 מיליון שקל. בנטרול השפעת התקן, צמח הרווח הנקי ב-7.9%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 23 מיליון שקל.
- "בחוסר היצע המחירים יעלו, מה לעשות; ספק אם יהיו מבצעים לפסח"
- איתן יוחננוף: "אנחנו לא נבהלים כשהמניה יורדת, אנחנו יודעים איך להגיב"
- יוחננוף השלים את רכישת סניף יינות ביתן באיירפורט סיטי
איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת מסר: "אנחנו ממשיכים לשמור על יעילות תפעולית והסכמי שכירות ארוכי טווח. השנה צפויה פתיחה של סניפים נוספים ויש לנו את התשתית לתמוך בהתרחבות הצפויה".
עלייה בשיעור דומה (18%) ברווח הגולמי שהסתכם ב-700 מיליון שקל, הותירה את הרווחיות הגולמית 24.3%, שיעור דומה לזה שנרשם ב- 2018. הרווח התפעולי זינק ב- 35% ל- 159.6 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ל- 5.5% לעומת 4.9% בשנת 2018. העלייה ברווח וברווחיות התפעולית, הושגה למרות זינוק של 46.8% בהוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-41.3 מיליון שקל, שנרשם בעיקר מעלייה בהוצאות שכר של 5.5 מיליון שקל לבעלי עניין וצדדים קשורים, נרשם לצד עלייה של 11.8% בהוצאות מכירה ושיווק שהסתכמו ב-499.7 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות.
יוחננוף בוחנת כניסה עתידית לאונליין, אולם בשלב זה, החלה להפעיל מערך מכירות מקוונות חלקי. מדובר בשירות "פיק אפ" בכל סניפי הרשת במסגרתו, מבצעים הזמנה ומגיעים לאסוף אותה מהסניף. זאת בכדי לתת מענה ללקוחות החוששים להגיע לחנויות בשל נגיף הקורונה. בשלב זה, פעילות החברה לא נפגעה מהמגיפה ובידה היכולת לספק את הביקושים החריגים של הציבור, שבאו לידי ביטוי בעלייה משמעותית בהכנסות.
החודש, החלה להיערך עם מאגרי מלאים, הן במרלו"ג שמפעילה החברה והן בשטחי התפעול הצמודים לחנויות שלה. במקביל לכך, הנהיגה שיטת עבודה המבוססת על מילוי לילה של מדפי החנויות. בנוסף לכך, במהלך הימים האחרונים, עם החמרת המגבלות מצד הרשויות, החלה החברה לפתוח חלק מהחנויות במשך 24 שעות ביממה. עם זאת, התפרצות הנגיף עלולה להשפיע לרעה על פעילות החברה ותוצאותיה הכספיות מסיבות שונות ובהן קושי באספקת מוצרים, בהפעלת החנויות ועוד.
בכוונת החברה להרחיב פעילותה בשוק קמעונאות המזון באמצעות פתיחת חנויות חדשות, תוך דגש על צפון הארץ, אזור בו נוכחותה דלה וכן בגוש דן, אזור בו יש לרשת נוכחות חלקית. יחד עם זאת, אין בכוונת החברה בשלב זה לפתוח חנויות שכונתיות במרכזי הערים, אלא להמשיך ולפתח את פורמט הדיסקאונט.
עלות שכרם של 5 בכירי החברה, 4 מהם בני משפחת יוחננוף, הסתכמה ב-9.66 מיליון שקל. עלות שכרו של איתן יוחננוף, המכהן כמנכ"ל הסתכמה ב-3.13 מיליון שקל, מתוכם 1.5 מיליון שקל כשכר ו-1.4 מיליון שקל כדמי ניהול.