$
בורסת ת"א

רגע לפני משבר הקורונה: ליברה יצאה בהשקה שקטה של ביטוחי נסיעות לחו"ל

חברת הביטוח הדיגיטלי של אתי אלישקוב צמצמה את ההפסד השנתי ב-2019 ל-2.2 מיליון שקל וצופה מעבר לרווח כבר ב-2020. חולשת המתחרות המסורתיות שלה יכולה לסייע לליברה לצבור נתח שוק על חשבונן

רחלי בינדמן 08:0530.03.20

חברת הביטוח הישירה ליברה של אתי אלישקוב תכננה להשיק פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל ממש רגע לפני משבר הקורונה.

 

 

דוחות חברת הביטוח הדיגיטלית חושפים כי החברה אף החלה בשיווק פוליסות אלה במתכונת "השקה שקטה", אך בשל התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם היא החליטה לא לשווק פוליסות אלה עבור הנוסעים לאסיה וכן אינה משווקת כיסויים מסוג ביטול נסיעה וקיצור נסיעה.

 

החברה דחתה בשל המשבר את השקת המוצר לציבור הרחב. כמובן שהביטוח הזה לא צפוי להיות רלוונטי בתקופה הקרובה, אך כאשר המשבר יסתיים ואנשים ישובו לטוס, תיכנס למגרש מתחרה חדשה בתחום שעשויה לחולל בו מהפך כפי שעשתה עם ביטוחי הרכב והדירה.

 

בתוך כך, מדווחת החברה על הפסד אחרי מס של 2.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 11.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה צופים מעבר לרווחיות כבר בשנת 2020. הפרמיות ברוטו שגבתה החברה הסתכמו ב-2019 ב-85.6 מיליון שקל, פי 6 לעומת התקופה שבין מאי 2018 ועד סוף 2018, התקופה שבה החלה את הפעילות.

 

אתי אלישקוב, ליברה אתי אלישקוב, ליברה צילום: עמית שעל

 

 

משבר הקורונה כמובן צפוי להשפיע על ליברה בשל ההאטה הצפויה במשק שצפויה להקטין את היקף רכישות ביטוחי רכב ודירה, לפחות באופן זמני. עם זאת, זו עשויה להיות גם הזדמנות עבור חברת הביטוח הדיגיטלית שמתחרה בחברות הביטוח המסורתיות הגדולות הסובלות מאוד מהפסדים כבדים בעקבות המשבר בגלל החשיפה הגדולה לשוקי ההון ולסביבת הריבית.

 

ליברה לא חשופה לסיכונים האלה ולכן בעוד שחברות הביטוח המסורתיות עלולות לייקר תעריפי ביטוח כדי לאזן מעט את ההפסדים הכבדים שספגו ביום שלאחר המשבר, ליברה תמשיך להיות ממותגת כחברת Low Cost. בנוסף, על רקע ההרעה במצב הכלכלי של הציבור הרחב, הרגישות למחיר הופכת להיות הרבה יותר דרמטית והתמחור המוזל שליברה מציעה עשוי לסייע לה להגדיל את נתח השוק שלה למול המתחרות הגדולות.

x