הקורונה תקשה על מיטרוניקס לעמוד ביעדים; "היינו מגיעים למיליארד שקל הכנסות"
המשבר מעמיד בספק את יכולתה של יצרנית הרובוטים לבריכות שחיה לעמוד ביעד הצמיחה של 12% ב-2020 והכנסות של מיליארד שקל ב-2021; אייל טריבר, מנכ"ל מיטרוניקס: "זו שאלה של מה יהיה בחודשים הקרובים, והאם סגר איטליה יתרחב למדינות נוספות. משתדלים גם לאתר הזדמנויות בצל המשבר"
חברת מיטרוניקספרסמה תוצאות: יצרנית הרובוטים לבריכות שחייה שבבעלות קיבוץ עמק יזראל רשמה ב-2019 הכנסות של 846.5 מיליון שקל, מול 748.3 מיליון שקל ב-2018, צמיחה של 13.6%. עיקר הכנסות החברה נבעו מרובוטים לניקוי בריכות שהניבו לה 694.9 מיליון שקל, נתח של 82.1% מההכנסות, לעומת 605.1 מיליון שקל הכנסות בשנה קודמת.
- המוסדיים התנגדו לתגמול במיטרוניקס והאסיפה נדחתה
- דירוג המנהלים 2019: מקומות 10-5
- צמיחה של 14% בהכנסות מיטרוניקס, הרווח עלה ב-12%
המכירות באירופה הסתכמו ב-377.9 מיליון שקל ובארה"ב 330.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-353.8 מיליון שקל באירופה ו-264.9 מיליון שקל בארה"ב בשנה קודמת. ההכנסות בישראל עמדו על 14.3 מיליון שקל, לעומת 832.1 מיליון שקל בשאר העולם.
החברה ציינה, כי משבר הקורונה מציב סימן שאלה לגבי יכולתה לעמוד ביעדי המכירות שלה לשנת 2021 אותם הציבה על רף של מיליארד שקל. זאת לאחר שעל פי תוכניותיה לשנה הקרובה היה אמור יעד הצמיחה לעמוד על 12% - החברה ציינה כי אינה בטוחה שתוכל לעמוד בו.
אייל טריבר, מנכ"ל החברה, אמר לכלכליסט, כי "עד ימי הקורונה היינו מגיעים בוודאות ליעד של מיליארד שקל הכנסות ב-2021. כעת זו שאלה של מה יהיה בחודשים הקרובים, והאם מודל סגר איטליה יתרחב למדינות נוספות בעולם. בחברת הבת בצרפת, בה יש סגר חלקי, אנו עדיין ממשיכים לעבוד, אם כי בקצב איטי יותר, אך בריכות ציבוריות, בבתי מלון לדוגמה, אינן פתוחות וסגמנט זה סביר שייפגע. אנו משתדלים גם לאתר הזדמנויות בצל המשבר, ובארה"ב לדוגמ מעודדים להיכנס לבריכות ולשחות כמקום שמאפשר חיטוי בשל הכלור במים.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
אנו צופים שהשימוש בבריכות הפרטיות דווקא יגבר, ובמקומות בהן חברות שירות ניקוי הבריכות לא יוכלו להיכנס או יהיה חשש להכניס איש השרות שלהן לבית בשל התפשטות הנגיף, הרובוט שלנו יכול להוות הזדמנות, שהיא גם זולה יותר לעומת חברות השירות. בנוסף, צד המכירות האינטרנטיות עולה ואנו חזקים באמזון בארה"ב, עם מותג חזק ומוכר, וצופים עלייה במכירות האינטרנטיות. כפי שדיווחנו, המרכזים שלנו פועלים באופן מלא וגם יצרני החלקים שלנו בסין חזרו לעבוד והחברה נכנסת למשבר יציבה פיננסית וארגונית", הוסיף טריבר.
מכירות הרובוטים לניקוי בריכות ציבוריות הכניסו לחברה 70.9 מיליון שקל ב-2019, לצד הכנסה של 80.6 מיליון שקל מממוצרים נלווים - הנתח של המוצרים הנלווים עמד על 17.9% מהמכירות. הרווח התפעולי עמד על 145.2 מיליון שקל בהשוואה ל-133.1 מיליון שקל רווח תפעולי ב-2018, והרווח הנקי עמד לתקופה המדווחת על 117.9 מיליון שקל, המהווים עלייה של 11.2% בהשוואה לרווח נקי של 106 מיליון שקל אשתקד. מזומנים ושווי מזומנים של החברה לסוף 2019 עמדו על 78.5 מיליון שקל בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים של 52.2 מיליון שקל בסוף 2018. מניית מיטרוניקס ירדה -26.19% מאז תחילת פברואר השנה ושווי החברה נכון לתחילת יום המסחר היום עמד על 2.2 מיליארד שקל.