חלל תקשורת עוברת ב-2019 להפסד של 8.6 מיליון דולר
לטענת החברה המעבר להפסד נובע בעיקר מהוצאות מימון בגין הפרשי שער. את השנה המקבילה סיימה עם רווח של 14.8 מיליון דולר; הכנסות החברה גדלו בכ-3% והסתכמו ב-82.4 מיליון דולר. שוויה של החברה על פי הערכה של ג'י.אס.אי עמד בסוף 2019 על 487 מיליון דולר
חלל תקשורתמסכמת את שנת 2019 ועוברת להפסד של 8.6 מיליון דולר - כך עולה מהדו"ח שפרסמה היום (ג') חברת הלוויינים. את 2018 סיימה החברה עם רווח של 14.8 מיליון דולר. לטענת החברה, המעבר להפסד נובע בעיקר מהוצאות מימון בגין הפרשי שער בשל החלשות שער החליפין של הדולר בין התקופות. הוצאות המימון עמדו ב-2019 על 25.4 מיליון דולר, אל מול הוצאות של 9.9 מיליון דולר ב-2018.
- דן זיצ'ק מונה למנכ"ל חלל תקשורת
- כך פספסו חגי אולמן והנושים סיכוי להחזר חוב של יורוקום נדל"ן
- המדינה תובעת מחלל תקשורת 71 מיליון שקל
הרווח התפעולי של חלל תקשורת גדל ב-15.7% והסתכם ב-16.9 מיליון דולר, כשאת 2018 סיימה החברה עם רווח של 14.6 מיליון דולר (בנטרול פיצוי חד פעמי של כ-10 מיליון דולר שהחברה קיבלה מהתע"א בשל עיכוב בבניית הלוויין עמוס 6). ה-EBITDA הסתכם ב-62.3 מיליון דולר, אל מול 37.6 מיליון דולר בשנה המקבילה – גידול של 65.6%, הנובע בעיקרו מיישום תקן IFRS 16. הכנסות החברה הסתכמו ב-82.4 מיליון דולר, לעומת 80.1 מיליון דולר בשנה המקבילה – גידול של 2.8%.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 53.3 מיליון דולר, לעומת 39.1 מיליון דולר ב-2018 – גידול של 36.3%, הנובע בעיקרו מיישום תקן IFRS 16. ההון העצמי של החברה גדל ב-1.6% לעומת השנה המקבילה והסתכם ב-125.5 מיליון דולר. יתרת המזומנים של החברה עמדה על 133 מיליון דולר, אל מול 80 מיליון דולר ב-2018 – גידול של 66%. החברה מדווחת כי צבר ההזמנות למתן שירותי תקשורת עמד בתחילת 2020 על 384 מיליון דולר.
שוויה של חלל תקשורת על פי הערכה שביצעה חברת הייעוץ הכלכלי ג'י.אס.אי, עמד בסוף 2019 על 487 מיליון דולר, אל מול הערכת שווי של 455.6 מיליון דולר בסוף 2018.
שיגור הלוויין עמוס 17 | צילום: SpaceX |
ההכנסות מ-yes הסתכמו ב-2019 בכ-22 מיליון דולר
חלל-תקשורת מספקת כיום שירותי תקשורת לוויינית ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה, באמצעות הלוויינים עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7. באוגוסט שיגרה החברה, מאתר השיגור בקייפ קנברל שבפלורידה, את הלוויין עמוס 17, שיוצר על ידי חברת בואינג ונועד לתת מענה לעלייה בפעילות התקשורת ביבשת אפריקה. החברה צופה כי הלוויין יפעל 22.5 שנים.
במרץ 2019 הודיעה חברת yes על אישור מתווה בדבר מעבר הדרגתי לשידור באמצעות רשת האינטרנט (OTT), שייפרס על פני מספר שנים. החברה חתומה מול חלל על הסכם עד לסוף חייו המסחריים של עמוס 3 - ינואר 2026. בסיום החוזה צפויה חלל לספוג מכה בהכנסות, שהסתכמו ב-2019 מחברת yes לבדה ב-21.6 מיליון דולר, המהווים 26.2% מהכנסות החברה.
כיום נמצאת השליטה (55%) בחלל תקשורת בידי מזרחי טפחות, כלל, מנורה מבטחים, פסגות ואלטשולר שחם, שמימשו את השעבוד שניתן להם על מניות אלו בעקבות הלוואה של 800 מיליון שקל שהעניקו ליורוקום נדל"ן, שכמו חלל תקשורת - הייתה גם בבעלות שאול אלוביץ'. את הגופים הללו מייצג עו"ד חגי אולמן, המשמש כנאמן. בשבוע שעבר מינה דירקטוריון החברה את דן זיצ'ק לתפקיד המנכ"ל, והוא יחליף את יצחק שניברג, אשר שימש כממלא מקום המנכ"ל מאז עזיבתו של דוד פולק בתחילת השנה, לאחר כהונה של כ-24 שנים.
מחלל תקשורת נמסר: "החברה ממשיכה בקידום הזדמנויות מכירה ושיתופי פעולה בלוויין החדש והמתקדם עמוס 17, שהחל פעילותו בסוף 2019. משבר הקורונה העולמי משפיע על השווקים הפיננסים ועלול להשפיע על פעילותן העסקית של חברות רבות. עם זאת, לחברה יתרות מזומנים גבוהות שיאפשרו לחברה להמשיך בפעילותה השוטפת כנדרש".