ענף הרכב הסיני יוצא מהמצור
ווהאן, שבה התפרץ הנגיף, נחשבת לעיר הרכב הסינית. הסרת העוצר מעודדת
דווקא במוקד התפרצות נגיף הקורונה, העיר ווהאן שידועה כעיר הרכב של סין, נראה כי החיים חוזרים למסלולם. או כך לפחות ניכר מהמידע שמשחררים לציבור השלטונות בבייג'ינג.
- נשיא טויוטה: "לא נעצור ולא ניכנע - בתקופה כזו עלינו לחייך ולהתגבר"
- לראשונה: לא אובחנו הדבקות חדשות במקור הקורונה בסין
- עיר במצור: כיצד תושבי ווהאן הסינית משיגים אוכל?
על פי נתונים רשמיים, אוכלוסיית מחוז חוביי שבירתו ווהאן ספגה את הפגיעה האנושה ביותר בסין, עם 3,160 מתים. בווהאן פועלות חלק מיצרניות הרכב הגלובליות כמו הונדה וניסאן, שמחזיקות בעיר מפעלים המייצרים לשוק הסיני. עם התפשטות הנגיף, תגובת יצרני הרכב המקומיים והמערביים בסין לא איחרה לבוא, ובזה אחר זה נגזר על מפעלים סגר הרמטי.
כעת, יצרני הרכב קוטפים את הפירות. בסוף השבוע הודיעה דונגפנג, המייצרת רכבים עבור ניסאן במפעליה בווהאן, כי תחזור לפעילות השבוע. זאת, לאחר פתיחה מחודשת מוצלחת של מפעליה ב־12 במרץ באזורים אחרים בחוביי. בנוסף הודיעה דונגפנג כי גם ספקיות חלקי חילוף למפעליה, רובן בווהאן, שבות לפעילות מלאה. החזרה לשגרה של דונגפנג כוללת אישור לשוב ולחבור למיזם עם הונדה היפנית. זאת, לנוכח העובדה שמדובר ביצרנית שמפעליה הוכתרו "נקיים מקורונה" ומשום שכל ספקי החלפים של דונגפנג שוב פעילים.
גם מיזם של דונגפנג המייצר מכוניות סיטרואן עבור השוק המקומי ישוב לייצור מלא. במקביל, במערב מדווחים יצרני רכב על התחדשות מקורות האספקה הסיניים, אף כי לצד זאת נרשמות תקלות הנובעות מהידרדרות תשתיות. יצרנית הרכב היפנית קסאי קוגיו הפועלת בווהאן דיווחה כי תשוב לייצר חלקי תאי נוסעים בקרוב, אם כי מחסומי דרכים וכבישים שתחזוקתם הידרדרה בשבועות האחרונים בגלל הסגר, עלולים למנוע ייצור תקין.
במקביל לחזרתה ההדרגתית לשגרה של תעשיית הרכב הסינית, יצרניות בעולם ממשיכות לקרוס. כך, למשל, הודו הודיעה אתמול כי יצרניות הרכב בתת־היבשת יושבתו, זאת כחלק מסגר כולל שהטילה לשלושה שבועות.