$
אופנה

ארמני, ורסאצ'ה וגם גוצ'י: תעשיית האופנה מתגייסת למען איטליה

מעצבים ומשפיענים תורמים ומגייסים מיליונים לטיפול ולמחקר. בינהם: המעצב ג'ורג'יו ארמאני שהודיע על תרומה של 1.25 מיליון אירו וקיארה פראני, יזמית, בלוגרית אופנה ומשפיענית עם 18.7 מיליון עוקבים ברשת, שגייסה יחד עם בן זוגה הראפר מעל ל-3 מיליון אירו

עילית מינמר 11:2815.03.20

בעולם האופנה נרתמו למאבק בקורונה עוד לפני שהווירוס הגיע לאיטליה והביא למותם של רבים ולקריסת מערכת הבריאות. בינואר, תאגיד LVMH תרם 3.1 מיליון דולר לקרן הצלב האדום הסינית וכך גם קונגלומרט קרינג הצרפתי המחזיק במותגי היוקרה גוצ'י, בוטגה ונטה, סן לורן ובלנסיאגה.

 

 

גם מותגים גדולים כגון ורסאצ'ה (143 אלף דולר) בולגרי ואחרים התגייסו למאבק. הפגיעה בכוח הקנייה של הסינים המהווים 38% מהצרכנים של תעשיית האופנה העולמית מאיים בהאטה על התעשייה כולה.

מימין: מעצב העל ארמאני תרם 1.25 מיליון. היזמית והבלוגרית קיארה פראני גייסה מעל 3 מיליון יורו מימין: מעצב העל ארמאני תרם 1.25 מיליון. היזמית והבלוגרית קיארה פראני גייסה מעל 3 מיליון יורו צילום: אי פי איי

 

עתה הודיעה קבוצת קרינג כי תתרום עוד 2 מיליון יורו למאבק באיטליה. גם המעצב ג'ורג'יו ארמאני הודיע שהוא יתרום 1.25 מיליון אירו, ויו"ר גוצ'י מרקו ביזארי תרם תרומה אישית של מאה אלף יורו לאיטליה המוכה שבכל יום גדל מספר הנדבקים בה באלפים, ומאות מתים. "מערכת הבריאות שלנו הנאבקת בקוביד-19 היא הירואית וזקוקה לכל התמיכה האפשרית שלנו", אמר ל-WWD. "המדינות שנאבקו בווירוס לפנינו הוכיחו שעבודתם של מדענים ואנשי מערכת הבריאות היא יקרה וחשובה וכי נקיטת אמצעי זהירות היא חיונית".

 

אבל לא רק תאגידי הענק מתגייסים למלחמה. בשבוע שעבר, יצאה קריאה נרגשת ברשת מצדה של קיארה פראני, יזמית, בלוגרית אופנה ומשפיענית, עם 18.7 מיליון עוקבים ברשת. פראני, אחת מיזמיות הדיגיטל המצליחות בעולם, העלתה פוסט נרגש באינסטגרם הקורא לאיטלקים להישמע להוראות הממשלה ולהישאר בבית. "אני קוראת לכל אחד מכם לדבר על הבעיה הזאת. אני לא יכולה להבין אנשים במילנו שיוצאים לקניות. תפרסמו, תכתבו, שאנשים יבינו שזו בעיה רצינית היום, שיבינו שנדרש שינוי".

 

למחרת העלתה עוד פוסט יחד עם בן זוגה הראפר האיטלקי פדריקו לוסיה, המכונה פדז, ובו הודיעו השניים שהם תורמים 100 אלף יורו למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים סאן רפלה במילנו וקראו לגיוס המונים. בתוך זמן קצר הם הצליחו לגייס מעל 3 מיליון יורו.

 

גם המעצבת שרה בטאליה הודיעה כי תתרום 50% ממכירות האונליין שלה למחקר. "אני חושבת שאופנה צריכה להמשיך ולעורר השראה ובו בזמן למלא תפקיד חשוב במאבק ולגלות אחריות חברתית", כתבה בפוסט שהעלתה באינסטגרם.

x