רנו מציגה קונספט חשמלי חדש – את רכב כביש שטח "מורפוז"
באמצעות האינטרנט ולא בתערוכת הרכב בג'נבה – מחשש הקורונה, רנו מציגה את "מורפוז" שלה מערכת הכוללת שני מארזי סוללות: אחד לשימוש עירוני ואחד לשימוש מחוץ לעיר
רנו חושפת את "מורפוז" – מכונית תצוגה חדשה שמיועדת להמחיש כיצד ייראו ויפעלו מכוניות רנו שיוצגו בחמש השנים הבאות. לפי הגדרתה של רנו, המורפוז הוא רכב כביש שטח חכם - שמיועד לאפשר נסיעה באמצעות שיתוף.
בדומה לרוב המכוניות החדשות שהוצגו במהלך הימים האחרונים – גם מורפוז הוצג באמצעות האינטרנט ולא בתערוכת הרכב בג'נבה – מחשש הקורונה. חלק ניכר מיצרני הרכב שמציגים מכוניות תצוגה (כלומר כאלה שבפועל אינן מיועדות ליצור מיידי) מצהירים שמדובר במכוניות אוטונומיות, משום שבפועל יצרן הרכב אינו נדרש כלל להוכיח שהמערכת פועלת ומיועדת לייצור סדרתי – אך רנו מסתפקת בהצהרה שמדובר במכונית ברמת אוטונומיה שלוש בלבד.
המורפוז מבוססת על פלטפורמה קיימת של רנו ניסאן שנקראת CMF EV, עליה יתבססו מספר דגמים חשמליים שיוצגו בשנים הקרובות. עוד מדגישה רנו כי המורפוז מבוסס על פלטפורמה שמאפשרת מספר אורכי מרכב. אך אחת האפשרויות המעניינות שמציעה רנו נוגעת דווקא להחלפה של סוללות למכונית
החשמלית.
רנו מציגה במורפוז מערכת הכוללת שני מארזי סוללות: אחד לשימוש עירוני ואחד לשימוש מחוץ לעיר. למי שזוכר, לא מדובר בפעם הראשונה שרנו מציגה רכב שמצויד בסוללה חשמלית אשר ניתנת להחלפה: בטר פלייס היתה החברה הראשונה בעולם ששיוווקה מכונית חשמלית של רנו עם סוללה מתחלפת, כבר לפני עשור. לפי רנו, הסוללות שמיועדות לנסיעה בעיר הן בקיבולת 40 קילוואט - ואלה שמיועדות לנסיעה מחוץ לעיר הן בקיבולת 100 קילוואט.