ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity: “בעתיד נקיים מירוצים באוויר"

כך אמר ריצ'ארד בראונינג בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט: לדבריו, “לעוף בחליפת טיסה דומה לרכיבה באופניים" והוסיף “נעשה מהפכה בתחבורה"

עומר כביר 10:5901.03.20

“איך זה לטוס באוויר במהירות של 135 קמ”ש עם חליפת טיסה אישית?”, נשאל ביום חמישי המייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity ריצ’ארד בראונינג בוועידה.

 

 

 

Gravity, שהוקמה ב־2017, מפתחת חליפת טיסה אישית לשימוש מסחרי, מבוססת מנועי סילון שמחוברים לידיים ולרגליים. “טיסה תמיד סיפקה לי השראה מאז שהייתי ילד, וקיבלתי השראה לחליפת הטיסה מיכולת הייצוב והאיזון של הגוף האנושי”, אמר בראונינג.

 

2020 ריצ'ארד בראונינג מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity Industries 2020 ריצ'ארד בראונינג מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity Industries צילום: תומי הרפז

 

לדבריו, “אם אדם יכול להחזיק עצמו במאונך על שתי ידיים, למה שלא נעשה את זה עם מנועי סילון? הגראונד זירו של הפרויקט היה בכביש כפרי בבריטניה, עם טורבינת סילון אחת מחוברת ליד והפעלתה. זה מנוע של קילו אחד שיצר 20 קילו של דחף. בהמשך הוספתי מכל דלק על הגב, ובהמשך התנסינו עם תצורות כמו מנוע בכל יד, שני מנועים ליד, ומנועים על הידיים והרגליים”.

 

בראונינג סיפר ש”אחרי הרבה למידות והרבה נפילות הצלחתי להתרומם מהקרקע לכמה שניות. הקושי הבולט ביותר הוא להילחם ברצון הטבעי של הגוף לקפל את הרגליים באוויר. הגוף רוצה לקפל רגליים ברגע שאתה מתנתק מהקרקע, וזה לא רצוי כשמחובר אליהן מנוע סילון”.

 

אחרי שהושלם פיתוח החליפה הראשונה החל בראונינג לבצע הדגמות שלה באירועים בכל העולם שכללו טיסה מתחת לגשרים, באיצטדיונים, נגד מכוניות מירוץ, מעל גופי מים וקפיצה מעל כלי רכב. “זה היה מסע די יוצא דופן, והאפקט העמוק שהיה לתצוגות על אנשים איפשר לנו למנף את החליפה למותג, שזכה לתפוצה משוגעת”, אמר בראונינג.

 

אחת הפעילויות של החברה היא הדרכת אנשים לשימוש בחליפת הטיסה. “אפשר לאמן אנשים לטוס איתה ביום אחד. אנחנו עושים את זה באסם שהוסב להאנגר אימונים. לאמן אנשים זה כמו לראות ילד לומד לרכוב על אופניים. יש רגע שבו הילד שוכח מאמא או אבא שמייצבים אותו, תופס את הקטע ומתחיל לרכוב לבד. גייסנו 650 אלף דולר, בתחילת הדרך, ומאז יצרנו כסף מאירועי תצוגה ומאימוני טיסה בארה”ב ובריטניה. כל כך קל לשלוט בזה, מסתבר שלא קשה להזיז גוף אנושי בחלל תלת ממדי. מבחינת טכנולוגיה יש לנו ייצור עצמאי של החליפה באמצעות מדפסות תלת מימד. זה מצוין בשבילנו כי אנחנו לא מייצרים מאות אלפים כאלו ויכולים לשנות את העיצוב במהירות”.

 

“מבחינה מסחרית, מה המטרה של זה? אולי מהפך בעולם התחבורה. אני לא מכחיש את האפשרות הזו, ויש לנו גם גרסה חשמלית, אם כי צריך פתרונות אחסון אנרגיה טובים יותר. אבל הפתרון האמיתי שלנו הוא מירוצים. בברמודה ב־21 במרץ נקיים מירוץ ענקי בין כמה טייסים שלנו עם חלפות ממותגות של ספונסרים. אלה יהיו צעדי תינוק בדרך לפיתוח מירוצים מורכבים יותר”.

x