WeTech Berlin
שמוליק ארבל: "אנו בפתח של דור חדש בעולם הבנקאות"
מנהל החטיבה העסקית של בנק לאומי בוועידת WeTechBerlin של כלכליסט, "אנו עומדים בפני עולם חדש של שיתופי פעולה בין בנקים וחברות סטארט-אפ עם מודלים חדשים של חלוקת הכנסות"
עולם הבנקאות המסורתי עומד בפני מהפכה, כך לדברי שמוליק ארבל מנהל החטיבה העסקית של בנק לאומי בוועידת WeTechBerlin של כלכליסט, אראונדטאון, בנק לאומי וטרגט גלובל. ארבל מאמין ש"חדשנות בבנקאות מגיעה לשיא חדש. כללי המשחק עומדים להשתנות".
- הקרב על תפקיד מנכ"ל לאומי: שמוליק ארבל ורונן אגסי מצטרפים למירוץ
- ראש החטיבה העסקית בלאומי: הבנקים בישראל צריכים לעסוק בתחום הביטוח
- שמוליק ארבל: "ההייטק הישראלי מסייע לצמצם פערים חברתיים יותר מכל רפורמה"
לדבריו, אנחנו בפתח של עידן רגולציית הבנקאות הפתוחה "עד היום, חדשנות בבנקאות, הפכה אותנו להרבה יותר דיגיטליים, למדנו להשתמש בנתונים שלנו בצורה יעילה יותר כדי להציע את המוצר הנכון, ללקוח הנכון, בזמן ובמחיר הנכון. אבל בסופו של יום תפקידנו המסורתי כבנקאים לא השתנה. בנקאות פתוחה תשנה את זה. היא לוקחת אחד מהנכסים החשובים ביותר שלנו ואומרת לנו לשתף אותו בחינם עם כל צד שלישי הזקוק להם. זאת, כמובן, בהסכמת הלקוח. מידע זה כולל יתרת חשבונות, פעילות חיוב ואשראי, הלוואות, חיסכון וכן הלאה. מעכשיו זהו משחק חדש. משחק של שיתוף פעולה. לשחקנים בעולם הפינטק ולספקי צד שלישי אחרים זו הזדמנות נהדרת לשתף פעולה עם בנקים. הבנק יספק את הנתונים, בסיס הלקוחות והאמון ושחקני הפינטק את הטכנולוגיה והמוצרים.
"בחודש הבא באנגליה, אם יש לך חשבון בלוידס וחשבון בברקליס אתה יכול לראות את החשבון בברקליס דרך האפליקציה של לוידס ואף לתת הוראות לחשבון בברקליס דרך האפליקציה של לוידס. זו תחילתה של מהפיכת הבנקאות הפתוחה".
ארבל הוסיף, כי "בנקים יוכלו למכור לא רק את המוצרים שלהם, אלא גם מוצרים של חברות פינטק אחרות. יתרה מזאת, בנקים יוכלו לפנות גם ללקוחות של בנקים אחרים".
לטענת ארבל זהו ציון דרך משמעותי לעולם הבנקאות, "רגולציה חדשנית זו מאתגרת את תפקידם המסורתי של הבנקים. אנו הולכים להיות מדריך פיננסי עבור הלקוחות שלנו. אנו הולכים לייעץ ללקוח אם זה הזמן הנכון להחליף את המכונית שלו ואם כן, אנו נעזור לו למצוא את המכונית הנכונה ואת הלוואת הרכב הנכונה מאיתנו או מכל בנק או כל מוסד אחר. אם כן, אנו עומדים בפני עולם חדש של שיתופי פעולה בין בנקים וחברות סטארט-אפ עם מודלים חדשים של חלוקת הכנסות. חברות סטארט-אפ שיבינו שינוי זה יכולות למצוא הזדמנויות נהדרות בעולם חדש זה. לסיכום, חדשנות לא רק משנה את מה שאנחנו עושים ואיך אנחנו עושים את זה, אלא את מי שאנחנו ומה תפקידנו במסע הלקוחות שלנו".