אבגול צופה כי הקורונה תפגע ב-1.5 מיליון דולר ברווח הנקי שלה לרבעון ה-1 של 2020
סיפקה את התחזית במסגרת דוחותיה הכספיים שהציגו ירידה של 3.2% בהכנסות השנתיות לצד עלייה של 2.8% ברווח הנקי; שחר רחים, מנכ"ל אבגול: "המשכנו להתמקד בשיפור היעילות התפעולית והגדלת תפוקת הייצור, לצד השקעה בחדשנות"
21:0524.02.20
יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול,
הנסחרת בבורסה בתל אביב, דיווחה הערב (ב') על תוצאותיה הכספיות לשנת 2019 במסגרתן הציגה דוחות מעורבים עם ירידה של 3.2% בהכנסות, לצד עלייה של 2.8% ברווח הנקי.
הכנסות החברה לשנת 2019 עמדו על 413.8 מיליון דולר בהשוואה ל-427.8 מיליון דולר בשנת 2018, כאשר רוב ההכנסות נבעו מצפון אמריקה ועמדו על 195.5 מיליון דולר לאזור זה.
קראו עוד בכלכליסט:
- בעקבות המגפה: הרשויות האריכו את השבתת המפעל של אבגול ב-12 ימים
- הקורונה השביתה את מפעל אבגול בסין
- דוחות אבגול: ההכנסות נשחקו, הרווח הנקי עלה ל-2.2 מיליון דולר
מפעל אבגול
שאר ההכנסות הגיעו מרוסיה, סין, אירופה, ישראל, ושאר אזורי העולם - שעמדו על 62 מיליון דולר, 44.9 מיליון דולר, 29.1 מיליון דולר, 11.3 מיליון דולר, ו-70.8 מיליון דולר בהתאמה.
סין מהווה כ-20.2% מכלל יכולת הייצור של החברה, והכנסות החברה ממכירותיה בסין עומדות על 10.8% מסך הכנסותיה לשנת 2019. החברה ציינה כי בעקבות אירועי הקורונה היא צופה הפסד של כ-1 מיליון דולר עד 1.5 מיליון דולר ברווח הנקי שלה לפני מס, לרבעון הראשון של 2020.
עם זאת, החברה גם מציינת כי אם ייווצר כשל באחד מקווי הייצור של הקבוצה ניתן יהיה לתמוך בייצור הנדרש לה ממפעליה השונים בעולם, וגם לרכוש קיבולת ייצור עודפת מיצרנים מתחרים, בצד אפשרות לפגיעה מהותית ברווחיות הגולמית שלה.
הרווח התפעולי של החברה עמד על 36.8 מיליון דולר ב-2019 בהשוואה ל-27.3 מיליון דולר רווח תפעולי בשנת 2018. ה-EBITDA עמד על 59.9 מיליון דולר בשנת 2019 ובנטרול הוצאות חד פעמיות, בהשוואה ל-62 מיליון דולר EBITDA בתקופה המדווחת הקודמת.
הרווח הנקי של החברה עמד על 12.2 מיליון דולר או 0.041 דולר למניה בהשוואה לרווח נקי של 11.9 מיליון דולר או 0.04 דולר למניה בשנת 2018.
שחר רחים, מנכ"ל אבגול מסר במסגרת הדוחות כי "בשנת 2019, המשכנו להתמקד בשיפור היעילות התפעולית והגדלת תפוקת הייצור, לצד השקעה בחדשנות התומכת בפיתוח מוצרים נוספים, במטרה לענות לשינויים התכופים בדרישות והעדפות הצרכנים. במבט קדימה, אבגול שואפת להמשיך בצמיחה ולחזק את מיצובה בשוק על ידי הרחבת כושר הייצור ועמידה בדרישות ההולכות וגוברות של שוק ההיגיינה. אבגול תמשיך ותתמקד בשוק זה, תוך בחינת שווקי נישה ותחומי פעילות נוספים בתחום הבד הלא ארוג, שתהיה להם סינרגיה לפעילותנו הנוכחית ולטכנולוגיה בה אנו משתמשים. נמשיך להתמקד במגמות אלו גם בשנת 2020, לצד הכנה להגדלת כושר הייצור".
את הקיטון בהכנסות החברה הסביר רחים ב"ירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם ומהנחות במחירים שניתנו ללקוחות באזור אסיה". ואת העלייה בכמות המכירות הסביר כי נבעה "בעיקר בגלל עלייה בהיקפי הייצור והמכירות של המפעלים החדשים בהודו ובדימונה, וכן כתוצאה מהמשך מגמת השיפור של תפוקת אתר הייצור בארה"ב".
מזומנים ושווי מזומנים לסוף 2019 עמדו על 36.4 מיליון דולר בהשוואה ל-41.3 מיליון דולר מזומנים ושווי מזומנים בסוף 2018.