דיאנה מפזזת בברודוויי: מחזה חדש על הנסיכה מווילס
העניין העצום שיש לאמריקאים במשפחת המלוכה הבריטית מגיע גם לברודוויי עם שני מיוזיקלס לוהטים ומתאימים לעידן ה־metoo#
אחרי טרפת "הכתר" ושגעת הארי ומייגן זה היה רק עניין של זמן, והנה זה מגיע, בעיתוי מושלם: בית המלוכה הבריטי – המחזמר. זה קורה בברודוויי, ולמעשה מדובר בשני מיוזיקלס שלמים.
- “ללקוחות שלי מספיק שהן יודעות מה הן לובשות"
- סרט האנימציה החדש של נטפליקס: אמירה נוגה וענוגה
- אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
המעריצים האמריקאים של המונרכיה הבריטית – והם רבים מספור - אינם יודעים את נפשם מרוב אושר. המחזמר הראשון נקרא בפשטות "דיאנה", והוא מביא את סיפורה של הנסיכה המנוחה מוויילס שהיתה מלכת הלבבות של ההמונים, וגם אמא של הארי.
השני נקרא, במינימליזם דומה, "שש", ומגולל מצדו את פרשת חייהן של שש נשותיו של הנרי השמיני. שתיים מהן כזכור הוצאו להורג וראשן נערף, שתיים התגרשו, אחת מתה אחרי סיבוכים בלידה ואחת, בת־מזל, היתה נשואה למלך האכזר בזמן שהלך לעולמו, לבית המלוכה של מעלה.
"דיאנה" הוא פרי עבודתם של זוכי הטוני דיוויד בראיין מלהקת "בון ג'ובי", ג'ו דיפייטרו וכריסטופר אשלי, וסיכוייו המסחריים נראים מבטיחים. הוא עלה בבכורה עולמית בסן דייגו, והמבקרים שם דיווחו כי האמריקניזציה של דיאנה עברה בהצלחה, והיא מוצגת כסינדרלה/כוכבת נולדת עם סוף טרגי ובלדות עוצמתיות בסגנון סלין דיון, בעוד כל הסובבים אותה, כולל קמילה פרקר בולס הנודעת לשמצה, זוכים לייצוג הוגן ואנושי.
הנסיך צ'ארלס מוצג כמי ששבר לרסיסים את לבה של הנסיכה האומללה, שרצתה אותו תמיד יותר ממה שרצה אותה; יש סצנת מיטה אחת אבל היוצרים נמנעים מסנסציוניות זולה ולא שוכחים לשים דגש על מפעלותיה ההומניטריים של דיאנה, ובסך הכל, לדברי הביקורות המקדימות, מגיע ציון לשבח ליוצרים, חבר'ה קשוחים מניו ג'רזי שהתחברו לעומק נשמתה העדינה והפצועה של הנסיכה הבריטית.
"שש" הוא סיפור סינדרלה בפני עצמו. הצגת סטודנטים קטנה, בתקציב אפסי, שהתגלתה בפסטיבל הפרינג' באדינבורו והגיעה רחוק יותר ממה שיוצריה בני ה־20 ומשהו, לוסי מוס וטובי מארלו, העזו לדמיין. שירי המחזמר (כולל "אל תאבדי את הראש שלך") רשמו 100 מיליון הורדות ברשת. הפורמט של המיוזיקל מזכיר קונצרט פופ, כמעט בלי תפאורה ואביזרים, ושש הרעיות הצעירות מופיעות בו כלהקת בנות של העצמה נשית, כמו הספייס גירלז, עם נגיעות עדכניות כמו "הנרי לא רצה אותי כי אני לא דומה לתמונת הפרופיל שלי" וכמובן קריצות מפורשות לעידן ה־metoo#.
ההצלחה בלונדון סללה את דרכו של המיוזיקל ישירות לברודוויי. אוליביה קולמן, המלכה אליזבת בסדרה "הכתר", היא אחת המעריצות האדוקות של השואו, כמו גם אנדרו לויד וובר. מוס ומארלו עדיין מתקשים להאמין בסיפור ההצלחה של עצמם. "זה מטורף לגמרי", הם אומרים. עכשיו גם הוליווד מתדפקת על דלתם, ואולי יוולד מזה סרט.