צפו במבחן הריסוק: ניסאן מאפריקה מול ניסאן מאירופה - מי ניצח?
בצד אחד של הזירה - ניסאן מודל 2020 שמיוצר בסין ונמכר באפריקה. בצד השני - ניסאן מודל 2015 שלא מגיע לאפריקה. מי נשאר אחרון?
ארגון ה-Global NCAP, שעורך את מבחני הריסוק למכוניות הנמכרות מחוץ לאירופה, ערך לאחרונה מבחן השוואתי מעורר מחשבה בין שני טנדרים של ניסאן.
- ניסאן תובעת 91 מיליון שקל מהנשיא לשעבר קרלוס גוהן
- חזרה לשגרה? מרצדס שוב פתחה את מפעל הייצור בסין
- שי אגסי: קרלוס גוהן הוא גאון שנפל קורבן להפיכת חצר
טנדר אחד שהשתתף במבחן הוא ממודל 2020, אבל מדובר בדגם מיושן שמיוצר בסין ונמכר באפריקה. הדגם השני שנבדק מולו הוא ממודל 2015, אבל זהה לדגם שמיוצר כיום באירופה, ולא מגיע לאפריקה.
למעשה, בכל 6-8 שנים בממוצע יצרן רכב מעדכן את הדגם ומוציא גרסה חדשה. במקרה הזה, העבירו את ייצור הגרסה הישנה לסין וממשיכים לייצר אותה, אבל היא כבר נחותה מאוד לעומת הדגמים העדכניים.
והתוצאות? כמובן שהטנדר החדש-ישן (שיוצר ב-2020) התרסק בצורה מפחידה, מה שהמחיש את רמת הבטיחות של כלי הרכב שמוצעים בעולם השלישי.
ויש גם לקח לישראלים: שני הדגמים נמכרו בעבר בארץ, ומוצעים כיום בשוק המשומשות.