$
דעות

יודע קמעונאי פיקח

רמי לוי פתח חזית מול החקלאים שפצח ביבוא ירקות מטורקיה וירדן, זאת למרות שאין מחסור בהם בישראל. בכך הוא מייצר כדור שלג: החקלאים מצמצמים כעת את שתילת הירקות, מה שעלול להביא למחסור רציני בשוק

מירב קריסטל 09:4113.02.20

המלחמה בין רשתות השיווק לחקלאים לא התחילה אתמול, אך לאחרונה יש מי שמלבה אותה ביתר שאת. כוכב הפרשה הנוכחית הוא רמי לוי, שפצח ביבוא ירקות מטורקיה וירדן, זאת למרות שאין מחסור באלה בישראל.

 

בהתאחדות האיכרים זועמים וטוענים שבעלי שיווק השקמה מעדיף לשלם מחיר יקר יותר על כל ארגז שמגיע מחו"ל כדי לגרום להיצף ובכך להוריד אותם על הברכיים. לוי הוא לא הראשון שמתעמר בחקלאים. ב־2018, טענה ההתאחדות שביכורי שדה דרום ויינות ביתן עצרו רכישת סחורה במטרה להוריד מחירים. גם שופרסל פתחה חזית מול החקלאים לפני מספר שנים, כשהחלה לייבא תפוחים ואגסים.

 

 

אם תשאלו את לוי, הוא רק לוחם את מלחמתו של הצרכן כדי להגיש לו את הירקות הכי זולים שיש. אבל מה שהוא מתעלם ממנו זה כדור השלג שהוא מייצר: החקלאים מצמצמים כעת את שתילת הירקות, מה שעלול להביא בטווח הלא מאוד רחוק למחסור רציני בשוק ומשם הדרך לעליית מחירים מהירה. המהלך הזה לא טוב לחקלאי ולא טוב לצרכן, אבל זה לא יפריע לרמי לוי להמשיך ולעשות מכולם סלט.

 

x