יצרנית הבירה הגדולה בעולם AB InBev תשתף פעולה עם Team8 הישראלית
במסגרת ההסכם חברות סייבר ישראליות יספקו שירותים גלובליים למבשלה, זאת לאחר שאשתקד היא הקימה חטיבת סייבר בת"א. בנוסף, AB InBev מגייסת 50 מפתחים לחברת וייסבירגר הישראלית שאותה רכשה ב-2018
יצרנית הבירה הגדולה בעולם AB InBev (אנהאוזר בוש-אינבב), המחזיקה בנתח שוק של כ-30% מכלל צריכת הבירה בעולם, מרחיבה את פעילותה בישראל. המבשלה חתמה עם קבוצת הסייבר הישראלית Team8 על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו חברות סייבר ישראליות יספקו שירותים גלובליים למבשלה. זאת בנוסף לחטיבת סייבר שהמבשלה הקימה בתל אביב בשנה שחלפה, הנותנת מענה לצורכי אבטחת מידע גלובליים בכל האזורים בה היא פועלת.
- קבוצת Team8 מצטרפת לתוכנית הסייבר של עיריית ניו יורק
- Team8 הישראלית ואוניברסיטת טולסה ישיקו תוכנית לתואר מתקדם בסייבר
- Team8 חוברת למודי׳ס ליצירת דירוג סייבר חדש לחברות
בנוסף, AB InBev מגייסת 50 מפתחים לחברת וייסבירגר (Weissbeerger) אותה רכשה, שיצטרפו ל- 140 העובדים הקיימים במרכז הפיתוח בתל אביב. המשרות שנפתחו מיועדות לאנשי Data science, אנליסטים, אנשי פיתוח, devops וארכיטקטים.
הדרישה להרחבת פעילות הפיתוח בישראל נוצרה בעקבות הרחבת השירותים הטכנולוגיים שמסופקים מישראל, לטובת הפעילות הגלובלית. ביניהם מוצר חדש הנקרא Trayz, המנתחת בזמן אמת את צריכת כל מוצרי המזון ומשקאות הנרכשים בנקודות מכירה מסביב לעולם, בברים ובמסעדות. באמצעות אלגוריתמיקה מורכבת הפלטפורמה מפיקה המלצות מותאמות אישית לעסקים לטובת ייעול פעילותם, ולייעול הפעילות של חברות ייצור המשקאות.
המבשלה מרחיבה גם את שיתופי הפעולה שלה בישראל ומאפשרת לסטארט-אפים מקומיים להשתלב בפעילותה הגלובלית. סטארט-אפים שנכנסו לעבודה משותפת עם התאגיד הם חברת OKO, המספקת לחקלאים במדינות מתפתחות ביטוח יבולים חכם. הביטוח מבוסס על ניתוח דאטה מתמונות לוויין וחיזוי מזג אוויר, במטרה להקטין את הוצאות הביטוח החקלאי. גם חברת SparkBeyond, שפיתחה פלטפורמת AI המפיקה תובנות מביג דאטה שנצבר בארגוני ענק, נכנסה לעבודה משותפת עם המבשלה שמשקיעה בטרנספורמציה הדיגיטלית ושימוש חכם בדאטה.
עד כה פעילות החדשנות התמקדה באיתור כישרונות בחברות ישראליות בתחומי AgroTech, FoodTech, וקיימות. מתוך הבנה שיש חשיבות אסטרטגית ללקיחת חלק באקוסיסטם של ההייטק הישראלי. צוות ה- Tech Innovation של המבשלה גדל והתחרב לחיפוש אחר שיתופי פעולה עם סטארט-אפים בתחומי המכירות, שיווק וקמעונאות (retail), והמפעל החכם (Industry 4.0).
AB InBev מנהלת כ- 500 מותגים, בינהם קורונה, סטלה, בקס, לף, הוגרדן, באדוויזר, באד לייט ומגלגלת מחזור של 55 מיליארד דולר בשנה. החברה החלה לפעול בישראל לאחר שרכשה את חברת הסטארט-אפ וייסבירגר ב- 2018. וייסבירגר הוקמה בשנת 2012 על ידי עומר עגיב מנכ"ל החברה ואורי פינגרר המשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי.