אילנ'ס סוגרת את הסניף בהיכל מנורה ת"א
לכלכליסט נודע כי רשת בתי הקפה סוגרת את הסניף בשל אי כדאיות כלכלית. במקביל, היא פותחת תת־רשת בשרית חדשה
שנתיים לאחר שזכתה במכרז על סניף היכל מנורה, רשת אילנ'ס סוגרת את הסניף ומחזירה את המפתחות לארומה תל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי בסוף השבוע ייסגר הסניף שהתקשה לייצר רווחים, שלוש שנים לפני תום החוזה. ארומה תל אביב, שזכתה במקום השני במכרז, תחזור למיקום הוותיק שבו פעלה במשך עשור.
הסניף כולל 85 מ"ר ובזמן שהופעל על ידי ארומה תל אביב הוא גלגל מחזור מכירות שנתי של 4.5 מיליון שקל. חוסר הכדאיות של הפעלת הסניף על ידי אילנ'ס היה צפוי לאור העובדה זכתה במכרז לאחר שהציעה דמי שכירות של 68 אלף שקל, סכום הגבוה פי שלוש ממה ששילמה רשת ארומה תל אביב — 22 אלף שקל בחודש. באילנ'ס טוענים כי מספר האירועים בהיכל היה נמוך מהצפי. "בנינו שם על הארועים בהיכל מנורה, אבל היה קיטון של למעלה מ־20% בכמות האירועים במנורה". טוען אהוד קרלינסקי, הבעלים של אילנ'ס. "בעירייה גורסים שזה לא נכון, אבל אני ספרתי את מספר האירועים. ביום של אירוע אפשר להגיע למחזור כספי של 25 עד 30 אלף שקל, אבל כשאין ארועים הקופות נופלות. בנוסף, המיקום של הסניף הוא אזור תעשייה, וזה לא מקום שמתאים לאילנ'ס שממוצבת כרשת קפה פרימיום. ארומה ידעה לעבוד שם יותר טוב גם כי זה קהל היעד שלה והיא מפעילה סניפים בשבת. אנחנו לא עובדים בשבת".
בתוך כך, מרחיבה אילנ'ס את הפעילות העסקית ומשיקה תת־רשת חדשה: Greens, שמתמקדת במנות בריאות בקערות. לראשונה, נכנסת אילנ'ס לתחום הבשר ותגיש ברשת החדשה מנות הכוללות שניצל, בשר או עוף. ההשראה לקונספט נלקחה מהרשת הניו־יורקית sweetgreen שמגישה מנות בריאות בקערות. הרשת רוכבת על טרנד עולמי של ארוחה שלמה המוגשת בקערה. את התפריט לרשת החדשה הרכיבה השפית סבינה ולדמן, ממשחקי השף.
הסניף הראשון הוקם לפני כשבוע בצמוד לסניף של אילנ'ס בבנין גיבור ספורט ברמת גן, על שטח של 50 מ"ר ובהשקעה של 1.2 מיליון שקל. "הרעיון הוא הקמת סניפים קטנים, ובעיקר מכירה של מנות שאפשר לקחת לדרך", מסביר קרלינסקי. באילנ'ס מתכוונים להפעיל בתוך כחודש וחצי גם שירות משלוחים.
"זו רשת שמשלימה את אילנ'ס שפועלת כרשת חלבית. אנחנו פועלים בהרבה מקומות עבודה והיה ביקוש לארוחת צהריים בשרית", אומר קרלינסקי. "את הסניף הראשון הקמתי בבעלותי, אבל הכוונה היא לפתח את הרשת באמצעות זכיינים, ויש לה פוטנציאל להתרחב ל־30 סניפים בשלוש שנים.