תוצאות יוטיוב נחשפו, והן פחות טובות מהציפיות
פלטפורמת הווידיאו בבעלות גוגל רשמה הכנסות של 15.1 מיליארד דולר ב־2019, נמוך בהרבה מהערכות האנליסטים ל־25–20 מיליארד דולר
- אלפבית החמיצה תחזית ההכנסות, המניה צנחה במסחר המאוחר
- הקורבן האחרון של אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב הוא משבר האקלים
- האסטרטגיה של יוטיוב עובדת, הצליחה לצמצם את כמות התוכן הקיצוני
תהיה הסיבה אשר תהיה, המפגש עם הנתונים החדשים חשף עד כמה מעט יודעים האנליסטים על ביצועי החברות שהם מסקרים אם אלו לא מתדרכות אותם פרטנית. האנליסטים הופתעו לגלות שפלטפורמת הווידיאו בבעלות גוגל ייצרה ב־2019 הכנסות שנתיות מפרסום בגובה 15.1 מיליארד דולר. אף שהמספר האבסולוטי נשמע גבוה, חלוקתו ב־2 מיליארד הגולשים המוערכים של יוטיוב מייצר הכנסה צנועה של פחות מ־8 דולר למשתמש.
הרגולציה מתהדקת
הנתונים שהציגה גוגל משקפים ליוטיוב הכפלה לעומת תוצאות 2017, וצמיחה של 36% לעומת 2018. נוסף להכנסות מפרסומות יוטיוב מייצרת גם הכנסות קטנות משמעותית ממנויים משלמים, שלדברי פיצ'אי נאמדים ב־20 מיליון חשבונות. נתונים אלו נמוכים משמעותים מהערכות האנליסטים. כך, בג'יי.פי מורגן העריכו את ההכנסות השנתיות של יוטיוב ב־24 מיליארד דולר ובמורגן סטנלי אמדו אותן ב־20 מיליארד דולר.
סביבת הפרסום של יוטיוב בשנים האחרונות משתנה, בין היתר משום שהיא משלמת סכומים גדולים לשותפי תוכן ובהם יוצרי סרטונים ותאגידי מדיה גדולים. במקביל, הרגולציה בתחום גוברת ודוחפת את החברה להגביל את פעילותה כפי שעשתה כשהפסיקה לשלב פרסומות בסרטונים המוגדרים כתוכן לילדים. השבוע יוטיוב אך החלה להפעיל מדיניות חדשה לטיפול בתכנים כוזבים המופצים עליה בנושא בחירות 2020.
צמיחה נמוכה מבפייסבוק
פילוח הכנסות כלל גוגל מפרסום (כולל פעילות מנוע החיפוש יוטיוב ורשתות פרסום) ברבעון האחרון של 2019 מעלה כי אלו הסתכמו ב־37.9 מיליארד דולר — נתון מאכזב מעט המשקף צמיחה של 17% לעומת קצב צמיחה רבעוני של 25% אצל המתחרה פייסבוק.
הכנסות גוגל כולה ברבעון הסתכמו ב־46.1 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים, ויותר מחצי מהן עדיין הגיע מפעילות מנוע החיפוש המסורתית. פספוס התחזיות שלח את מניית החברה לנפילה של 4% במסחר המאוחר, ואתמול המשיכה מניית החברה לרדת עם פתיחת המסחר בניו יורק.