פרסום ראשון
התעשייה האווירית נערכת לייצור מל"טים בהודו
חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם HAL, ו-DTL המקומיות ותקים מרכז שירות ותחזוקה למערכות הגנה במדינה. על הפרק: עסקאות במיליארדי דולרים למטוסים לא מאוישים ולמיירטי ברק-8 לצבא ההודי
התעשייה האווירית מנהלת שיחות עם חיל האוויר ההודי על הזמנה של כמה עשרות "מל"טים מתאבדים" מסוג הארפי.
- התעשייה האווירית מציגה מל"ט שיכול לשהות זמן ארוך מעל איראן
- המל"ט הטקטי החדש של אירונאוטיקס טס 25 שעות ברציפות
- אירונאוטיקס בחוזה חדש עם לקוח חוזר: תחזוקה למל"ט ב-8 מיליון דולר
המטוסים, המכונים גם חימוש משוטט, משוגרים לאוויר ויכולים להמתין מספר שעות למטרתם. על הפרק נמצאת גם עסקה למכירת כמה עשרות מל"טי הרון להודים. בשני המקרים ייוצרו הכלים בישראל, עם עסקאות רכש גומלין או ייצור מקומי של חלק מהרכיבים.
אולם בטווח הארוך הבהירו ההודים כי ירכשו מערכות נשק רק מיצרניות מקומיות, ורק מייצור על אדמת הודו, בהתאם למדיניותו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, Make In India. אמצעי הלחימה יכולים להיות זרים במקור, אך 51% לפחות מהיקף הפרויקט חייב להתבצע בהודו. מדובר בהוראה שנועדה לחזק את התעשייה ההודית, אבל גם מגבלה משמעותית לתעשיות הביטחוניות מישראל, שהודו היא כיום אחד השווקים הגדולים שלהן. תע"א היא הספק העיקרי של מל"טים לזרועות הצבא ההודי כיום.
לקראת המעבר הבלתי נמנע של מעבר לייצור מל"טים ישראלים בהודו עבור השוק המקומי, חתמה התעשייה האווירית הבוקר על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום המל"טים עם החברות ההודיות המקומיות Hindustan Aeronautics Limited (HAL) וחברת (Dynamatic Technologies Limited (DTL.
ההסכם נחתם במסגרת תערוכת DefExpo הנערכת בלאקנאו, בירת אוטר פרדש, בהודו. הסכם זה יביא לידי ביטוי יכולות קיימות שפיתחה התעשייה האווירית במרוצת השנים בתחום המל"טים, ויקדם את ייצור המל"ט ההודי, בהתאם למדיניות הממשל ההודי. במכרזים הבאים למל"טים בהודו תתמודד תע"א כקבלנית משנה של שתי החברות, שייצרו את מטוסיה אם תזכה. בשני העשורים האחרונים סיפקה תע"א מל"טים לכל זרועות הצבא ההודי, אלביט המתחרה כבר הכריזה על הקמת פס ייצור למל"טי ההרמס 450 ו-900 שלה בהידרבאד, עם קבוצת אדני ההודית, ותתחרה מול התע"א.
"הודו הינה שוק אסטרטגי חשוב בכל הנוגע למל"טים, ואני סמוך ובטוח שהיכולות והניסיון רב השנים של התעשייה האווירית בתחום מערכות המל"ט, יחד עם יכולותיהן הטכנולוגיות של HAL ו- DTL, יביאו לקפיצת מדרגה משמעותית בתחום", אמר בהודעת החברה סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי.
במקביל חתמה תע"א על הסכם להקמת מרכז שירות ותחזוקה למערכות הגנה אווירית בהודו, בשיתוף עם החברה הממשלתית ההודית בהראט אלקטרוניקס (BEL). שתי החברות פיתחו יחד ומייצרות את מערכת הברק-8, שההודים הזמינו ביותר מ-2 מיליארד דולר עד כה, ונמכרה גם לחיל הים הישראלי.
בשנים הבאות יעבור גם מוקד הייצור של מיירטי הברק-8 עבור השוק ההודי לפס ייצור בהודו, אם כי ייצור חלק מהרכיבים בישראל יימשך. רפאל היא קבלן משנה מרכזי בייצור הטילים, ובשנים הקרובות צפויים ההודים להזמנות נוספות במיליארדי דולרים, עבור מלאי מיירטים נוסף ועבור מערכות נוספות שיותקנו בספינות חדשות של הצי ההודי.
המרכז החדש יספק שירותי תחזוקה ותמיכה טכנית לשלושת זרועות הצבא ההודי שרכשו את הברק-8: חיל האוויר, חיל הים וזרוע היבשה, אך עשוי לשמש גם לקוחות זרים נוספים שירכשו את מערכת ההגנה האווירית הישראלית-הודית.
"מזכר הבנות זה מהווה המשך שיתוף פעולה, והעמקת הקשר עם BEL", הסביר בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל. שיתוף פעולה זה הינו אסטרטגי עבור התעשייה האווירית, ולקוחותיה. אנו מקווים להרחיבו בתקופה הקרובה".