$
שווקי חו"ל

שבבי זיהוי קולי לתמיכה בגוגל הובילו את תוצאות DSPG לרף העליון של התחזיות

החברה הציגה הכנסות שנתיות כמעט זהות לשנת 2018, ועלייה של 12.5% בהכנסותיה לרבעון הרביעי; עופר אליקים, מנכ"ל DSP Group: "בשנת 2019 החברה הצליחה למצב עצמה כמובילה במערכות זיהוי קוליות באינטליגנציה מלאכותית"

צלי גרינברג 14:5103.02.20
חברת ייצור שבבי הזיהוי הקולי הישראלית DSP גרופ, הנסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לשנת 2019 במסגרתם הציגה עלייה קלה בהכנסות וצמצום ההפסדים החשבונאיים, תוך עמידה בציפיות השוק.

 

החברה רשמה הכנסות בגובה 117.6 מיליון דולר בשנת 2019, שכמעט זהים להכנסותיה בשנת 2018 שעמדו על 117.4 מיליון דולר, וגבוה מעט מממוצע ציפיות השוק שניבא הכנסות בגובה 117.36 מיליון דולר לשנת 2019.

 

 

משרדי DSP משרדי DSP

 

DSPG רשמה הפסד תפעולי של 4.4 מיליון דולר בשנת 2019 בהשוואה להפסד תפעולי של 5.6 מיליון דולר בשנת 2018. החברה רשמה רווח נקי מתואם (NON-GAAP) של 7 מיליון דולר או 0.29 דולר למניה בשנת 2019 בהשוואה ל-5.4 מיליון דולר או 0.23 דולר למניה בשנת 2018. ציפיות השוק עמדו על רווח נקי של 0.26 דולר בממוצע.

 

עופר אליקים, מנכ"ל DSP Group מסר במסגרת הדוחות כי "שנת 2019 מסמלת עבורנו את השנה שבה החברה הצליחה למצב עצמה כמובילה במערכות זיהוי קוליות באינטליגנציה מלאכותית (Voice AI) ומערכות האינטרנט של הדברים (IoT), כל זאת תוך שימור פעילות פיננסית והנדסית בקצב סולידי".

 

 

רבעון מוצלח

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2019 עלו ב-12.5% ועמדו על 29.26 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הרביעי של 2018 אז עמדו ההכנסות על 26 מיליון דולר. ציפיות השוק להכנסות החברה עמדו על 29 מיליון דולר בממוצע.

 

ההפסד התפעולי של DSPG לרבעון הרביעי של 2019 עמד על 1.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018. הרווח הנקי המתואם (NON-GAAP) עמד על 1.57 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה למיליון דולר או 0.04 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2018. ציפיות השוק עמדו על רווח נקי למניה של 0.03 דולר בממוצע.

 

החברה ציינה בדו"ח כי בתחום התקשורת האחודה נרשמה ברבעון הרביעי של 2019 עלייה של 17% במכירות ל-10 מיליון דולר ועלייה שנתית של 2% ל-38.1 מיליון דולר מכירות: 21% בתחום ה-SmartVoice למכירות של 4.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ו-78% עלייה שנתית ל-19.3 מיליון דולר לאותה שנה, שייעודם בין היתר לתמיכה באלקסה של אמזון ובגוגל. בנוסף, דיווחה החברה על עלייה של 63% בתחום ה-SmartHome במכירות הרבעון הרביעי של 2019 ל- 4.7 מיליון דולר כחלק מעלייה שנתית של 12% להכנסות של 16.3 מיליון דולר בתחום זה.

 

DSPG מתכננת להרחיב פעילותה בתחום התקשורת האחודה (Unified Communications): סגמנט ה-SmartVoice ו-סגמנט ה-SmartHome, אותם היא רואה כמנוע צמיחה. החברה תספק תחזית לרבעון הראשון של 2020 בשיחת ועידה עם משקיעיה, אך אליקים ציין בהודעת החברה כי "כשאנו מביטים אל עבר הרבעון הראשון של 2020, אנו ממשיכים לצפות עלייה בהכנסות בהשוואה שנתית".

x