$
בארץ

פרסום ראשון

הוצא צו פירוק לעמותת נהגי המוניות הארצית ומונה לה מנהל מיוחד

העמותה הוקמה ב־1996 כדי לייצג את נהגי המוניות מול מוסדות המדינה ולקדם את המקצוע. באוגוסט האחרון הגיש רשם העמותות בקשת פירוק נגד העמותה בטענה לאי סדרים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא בשבוע שעבר צו פירוק לעמותת נהגי המוניות הארצית ומינה את עו"ד אביעד בללתי כמנהל מיוחד והסמיך אותו לנהל חקירות של כול הגורמים הרלונטיים.

 

במהלך הדיון אמר בא כוח העמותה, עו"ד אורי הורנשטיין כי "לא בכדי ביקשנו פירוק מרצון. כול ענף המוניות מצוי במצב קשה. דעיכה של מירב התחנות שפעם היו שנתנו את השירות לטובת האפליקציות שהשתלטו. בעמותה הגיעו למסקנה לאור הירידה בתחנות המשתתפות שאין מנוס אלא להגיע לפירוק מרצון. גם ככה לא היה הרבה שומן. כבר שנתיים אנחנו לא פעילים. אין לנו נושים".

 

הדיון אצל השופטת חנה פלינר התקיים לאחר שבאוגוסט האחרון הגיש רשם העמותות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשת פירוק נגד עמותת איגוד נהגי המוניות הארצית.

  

יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות צילום: יריב כץ

 

העמותה הוקמה ב־1996 כדי לייצג את נהגי המוניות מול מוסדות המדינה ולקדם את המקצוע. לפי רשם העמותות, ב־‭2014‬ נשלח לעמותה דו"ח ביקורת שפירט ליקויים בהתנהלות העמותה. יו"ר העמותה, יהודה בר אור, אמר באוגוסט כי "בעקבות דוחות הרשם הפסקנו את פעילות העמותה ב־2017 ועברנו להתנהל דרך חברה בע"מ. אני נהג מונית, לא איש עשיר, והפעילות שלי בעמותה, פגישות שאני מקיים והופעה בוועדות הכנסת באות על חשבון זמן עבודה שלי, ואני מגיע אליהן עם המונית שלי. התשלומים נועדו לפצות אותי על כך.  

אני מממן את הגנתי המשפטית מכיסי. הרשם מסרב לאפשר את סגירת העמותה, בטענה שאני צריך להחזיר כספים שקיבלתי. לא מאמין ששופט יאשר בקשה כזו".

 

בדיון בשבוע שעבר אמר בר אור לשופטת: "אני משקיע לפחות 100 שעות עבודה בחודש למען ענף המוניות. בסך הכל אני מפוצה בסך של 1,500 שקל על התפקיד וזאת בנוסף לסך של 2,500 שקל שזה החזר הוצאות ישיר. העמותה נסגרה בדצמבר 2018 וכול שנת 2017 לא קיבלתי כספים. בשנתיים האלה לא הפסקתי לבצע עבודה עבור העמותה".

 

השופטת הורתה למנהל המיוחד להגיש דוח ראשוני עד יוני במסגרתו יתייחס לטענות שהועלו בבקשת הפירוק לאחר חקירת כול הגורמים הרלוונטיים. ‬

x