ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

המימן הוא הדלק החדש

אחד מאתגרי העשור הוא אתגר האנרגיה: כיצד מייצרים יותר אנרגיה אך גם שומרים על הסביבה

שלומי בסון 08:5003.02.20

בפתח העשור החדש אנו עדים להפיכת האפשרות לשימוש נרחב במימן, כחלופה לדלקים, להבטחה הגדולה של עולם התחבורה העתידי. האירוע הסמלי ביותר התרחש בחודש יוני האחרון, כאשר אבי המכונית החשמלית, וואן גאנג, שהפך לשר המדע והטכנולוגיה הסיני, אמר בראיון כי סין והעולם צריכים לעבור למהפכה הבאה — השימוש במימן. המדינה שמובילה כבר כיום את מהפכת המימן היא יפן, שהציבה את הטכנולוגיה הזו כיעד אסטרטגי לפני כמה שנים, ומתכוננת להציג את התוצאה ‑ יותר מ־40 אלף מכוניות ו־160 תחנות תדלוק על בסיס מימן — באולימפיאדה הקרובה שתתקיים בטוקיו בקיץ.

 

לצפייה בתוכנית ועידת הכלכלה והתעשייה ולהרשמה - לחצו כאן

 

 

ממלא מקום מנכ"ל בזן, שלומי בסון ממלא מקום מנכ"ל בזן, שלומי בסון צילום: אבישג שאר-ישוב

 

המימן נחשב לדלק ידידותי לסביבה משום שתוצר הלוואי היחיד של שריפתו הוא מים (נטול פחמן לחלוטין). השימוש בו הוא הבטחה גדולה אף יותר מברכבים החשמליים, שפתרון לסוללות שלהם לאחר השימוש עדיין לוקה בחסר.

 

 

נכון לסוף 2018 היו בעולם 376 תחנות תדלוק מימניות (על פי נתוני סוכנות האנרגיה של ה־OECD, ה־IEA), כשמובילות המגמה הן יפן וגרמניה עם 43 תחנות ואפליקציה התומכת ומספקת מידע לגבי מיקומן. דבריו של גאנג הצטרפו לשורת אירועים בינלאומיים ומקומיים שמחזקים את החזון הירוק הבא. ביניהם, פריצות מדעיות שעדיין נבחנות והשקעות בתחום של ענקיות הרכב.

 

בזירה הישראלית, בחודש דצמבר האחרון פרסם משרד האנרגיה שבשיתוף עם מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה ייתן מענק להקמת תחנת הדלק הראשונה בישראל לתדלוק במימן, סנונית ראשונה בדרך לתחנות נוספות בעתיד.

 

אחד האתגרים של תחילת העשור הוא האתגר האנרגטי; השאלה היא כיצד מספקים אנרגיה בקצב צריכה הולך וגדל, מצד אחד, ושומרים על הסביבה וכדור הארץ, מצד שני. תחום האנרגיה נמצא במעבר מאנרגיה קונבנציונלית למתחדשת.

 

 

 

כחלק מהתמודדותנו עם האתגרים החדשים בזן בוחנת שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת סטארט־אפ בעלת טכנולוגיה ייחודית לייצור מימן נקי, שפותחה על ידי חוקרים מהטכניון. טכנולוגיה זו, בין היתר, תאפשר ייצור מימן "On spot" בתחנות התדלוק ותחסוך את הצורך בהובלת המימן.

 

האקדמיה והממשלה לא יצליחו בכל אלה ללא הירתמות של השוק הפרטי, בדגש על חברות האנרגיה ובתי הזיקוק בראשן. אני מאמין כי בזן, יצרנית המימן הגדולה בישראל, תוביל את המגמות החדשות ואת ייצור המימן הנקי בפרט.

 

הכותב הוא מ"מ מנכ"ל בזן

 

x