ההופעות בהפסקה של הסופרבול: 10 מיליון דולר לרבע שעה
השנה יופיעו במחצית אליפות ה-NFL ג'ניפר לופז ושאקירה בהופעה קצרה אולם מפוצצת באפקטים נוצצים. הליגה משקיעה הון במופעי המחצית - האמנים אמנם לא מקבלים תשלום עבור ההופעה, אבל נסיון העבר מראה כי מכירות האלבומים שלהם מרקיעות שחקים בעקבות ההופעה
מופע המחצית של הסופרבול הוא אחד המופעים הגדולים ביותר של השנה - אבל מתברר שהאמנים שמשתתפים בו לא מקבלים עליו תשלום. ועדיין, זה לא אומר שליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) לא מספקת תקציב מכובד עבור כל ההוצאות שקשורות למופע, וזהו אכן מופע יקר במיוחד.
- קריירה למרחקים קצרים: הסופרבול ה-54 יתקיים הלילה
- בלומברג וטראמפ רכשו זמן פרסום בסופרבול ב-10 מיליון דולר כל אחד
בנוסף לתשלום שמקבלים עובדי הבמה והלהקות, הפקת המופע היא אחד הסעיפים היקרים ביותר בחשבון ההוצאות של ה-NFL. הקמת הבמה המורכבת, התאורה המרהיבה, מופע הזיקוקים (וכשליידי גאגא הופיעה - גם תשלום על זירת הטרפז).
בשנים האחרונות העלויות הכוללות של המופע עברו את רף ה-10 מיליון דולר (כך על פי מאמר שפורסם ב-2014 בוול סטריט ג'ורנל). בהתחשב בכך שמדובר בהפסקת מחצית שנמשכת לא יותר מ-15 דקות, זה הרבה מאוד כסף שמבוזבז בזמן מאוד קצר.
זינוק במכירות של האמנים
למרות שלא משלמים להם ישירות, האמנים מופיעים במחצית הסופרבול זוכים לפיצוי כספי לא מבוטל. ג'סטין טימברלייק, למשל, שר ורקד מול קהל של יותר מ-100 מיליון צופים בסופרבול 2018, ובאותו יום מכירות המוזיקה שלו עלו ב-534%. בשבוע שלאחר הופעתו של טימברלייק, האלבום שלו "Man of the Woods" הגיע למקום הראשון במצעד מאתיים האלבומים של המגזין US Billboard. המכירות של מארון 5 עלו ב-488% בעקבות הופעתם בסופרבול 2019, וב-2017 עלו המכירות של הקטלוג הדיגיטלי של ליידי גאגא ביותר מ-1,000%.
השנה יופיעו במחצית גמר ה-NFL ג'ניפר לופז ושאקירה. לשתיהן קריירות מוזיקה ארוכות, שעזרו לקדם את מוזיקת הפופ הלטיני ולהכניסה לתוך הזרם המרכזי. עד כה לא התייחסו שתי המוזיקאיות בצורה יוצאת דופן להופעתן המתוכננת הלילה, אבל אם הדברים יילכו כמתוכנן צפויים להתרחש בה כמה וכמה חילופי תלבושות ואפקטים נוצצים אחרים, שיעלו ל-NFL לא מעט כסף.