$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

פימי מוכרת מגה־תחנת דלק בחולון

רוכש תחנת שערי חולון, תמורת 68 מיליון שקל, הוא בעלי רשת התדלוק מיקה

גולן חזני 07:4402.02.20

חברת אס.או.אס אנרגיה, בשליטת קרן פימי ותומר לוי, מוכרת את אחת מתחנות התדלוק הגדולות והמרכזיות בארץ, שערי חולון, תמורת 68 מיליון שקל.

 

התחנה, כך נודע ל"כלכליסט", נמכרת לקוקו עובדיה, בעל רשת תחנות התדלוק מיקה, שיחד עם חברות־בנות כמו שפר את אלי לוי מפעילה יותר מ־80 תחנות בישראל. עובדיה, תושב סביון כבן 70, כמעט אינו מוכר לציבור הרחב, למרות היקף נכסיו. הוא מחזיק גם בצי משאיות להובלת דלקים, ועסקיו מאוגדים בכ־25 חברות תחת החברה־האם K-Group. מלבד דלק יש לו, בין השאר, גם עסקי נדל"ן, עבודות עפר וסוכנות נסיעות.

 

עובדיה, שרצה לרכוש את התחנה כבר זמן רב, יהפוך את שערי חולון לתחנת הדגל של רשת מיקה. התחנה משתרעת על 4 דונם בכניסה לחולון, מוכרת יותר ממיליון ליטר דלקים בחודש וכוללת 900 מ"ר של שטח מסחרי. בין השוכרים: רשת טיב טעם, רשת ההמבורגרים בורגר סאלון וקפה ג'ו.

 

ישי דוידי ישי דוידי צילום: עמית שעל

 

פימי, בניהולו של ישי דוידי, שילמה בדצמבר 2017 סכום של 90 מיליון שקל תמורת 50% ממניות אס.או.אס אנרגיה אקספרס, שאותן רכשה ממייסד החברה והמנכ"ל בפועל תומר לוי. החברה הוקמה בשנת 2002.

 

כחלק מתהליך ההשבחה שלה בחרה אס.או.אס להתרכז בליבת הפעילות שלה, תדלוקי שטח לציוד כבד בפריסה ארצית, ולכן מכרה את התחנה. לפני חודשיים העבירה בשכירות משנה לדור אלון תחנת דלק אחרת שהפעילה בשכירות בדימונה.

 

אס.או.אס רכשה את תחנת שערי חולון ב־2017 תמורת 54 מיליון שקל מזוג מבוגר שירש אותה בשנת 1961. הרכישה נעשתה חצי שנה לפני כניסתה של פימי לאס.או.אס, והקרן היא זו שהובילה את ההחלטה למכור את התחנה, לאור העובדה שפימי אינה ממוקדת נדל"ן. אס.או.אס, שהשקיעה 2 מיליון שקל נוספים בתחנה, רושמת רווח של יותר מ־20% על השקעתה, ורווח גדול יותר אם כוללים בעסקה מינוף.

 

בדצמבר פורסם כי רשות התחרות שוקלת לקנוס את אס.או.אס ב־8 מיליון שקל, על רקע חשד שהיא פעלה להקשות את התחרות בתחום התדלוק לרכבים כבדים בשטח. עוד פורסם, כי הרשות שוקלת להטיל קנס של 400 אלף שקל, בכפוף לשימוע, על נושא משרה בחברה, ככל הנראה לוי. החשד נוגע לתקופה שבטרם כניסתה של קרן פימי לאס.או.אס. החברה היא בעלת מונופול בשוק תדלוקי השטח. השירות ניתן לרוב לקבלני בניין, תשתיות ועבודות עפר, הנדרשים לתדלק את כלי הציוד המכני הנדסי שלהם בשטח — וזאת באמצעות מכליות שמגיעות לאתרי העבודה.

 

את אס.או.אס ייצג בעיסקה עו"ד אייל בר-קמא, רשת מיקה יוצגה בידי עוה"ד עדי קריבושי סודרי ורונית צחובוי.

x