$
בארץ

התעשייה האווירית מציגה מל"ט שיכול לשהות זמן ארוך מעל איראן

הרון-2 מחליף את הרון-1, המל"ט הנמכר ביותר של החברה עד היום, שממנו נמכרו מאות מטוסים בכ-2 מיליארד דולר

אודי עציון 14:3629.01.20

התעשייה האווירית חושפת את הדור השני למטוס ללא טייס הנמכר ביותר שלה, ההרון.

 

מאז 2005 מכרה החברה מאות מל"טים מדגם הרון-1 , בסכום שמגיע לפי ההערכות ליותר משני מיליארד דולר, ל-20 חילות אוויר, יבשה וכוחות ביטחון, ביניהם חיל האוויר הישראלי.

 

 

הרון 2 הרון 2 צילום: התעשייה האווירית.

 

ההרון-2 דומה בצורתו להרון-1, אך מטפס מהר יותר לגובה השיוט שלו, 35 אלף רגל לעומת 30 אלף בקודמו. הוא טס מהר יותר, במהירות של 250 קמ"ש במקום 215 קמ"ש, ולפי נתוני החברה יכול לשהות באוויר 45 שעות, או לטוס לטווח של 1,500 ק"מ, כמו מישראל לאיראן, ולשהות בה "זמן ארוך לביצוע המשימה", שהחברה לא חושפת.

 

המל"ט החדש מסוגל לשאת מטען במשקל 470 ק"ג, 20 ק"ג יותר מקודמו, שיכול להיות מערך מצלמות ומכ"ם, או מכשירי האזנה לכוחות ולציוד אלקטרוני. מזעור הציוד בשנים האחרונות אמור להעניק לו יכולת לבצע משימות ריגול מנגד, כלומר לעקוב אחרי מטרה מטווח של עשרות קילומטרים, וכך להסתכן פחות בגילוי.

 

עוד יכולת חדשה היא המראה ונחיתה נשלטות מרחוק, ללא צורך בקרון משימה ובמפעילים בשדה, מה שפותח בפניו מנחתים נוספים, יכול להאריך את זמן הפעולה שלו באמצעות נחיתה לתדלוק ואז המראה בחזרה למשימה.

 

הרון 2 הרון 2 צילום: התעשייה האווירית

 

 

ההרון-1 נרכש או הוחכר עד היום בין השאר לחילות האוויר של הודו, גרמניה, צרפת, טורקיה, מרוקו, דרום קוריאה ולפי מקורות זרים גם סינגפור.

 

בחודשים הקרובים צפויים להיחתם עסקאות ראשונות להרון-2, בעיקר עם מפעילים ותיקים. "ההרון-2 פותח בפנינו הזדמנויות נוספות בעולם, ומאפשר לנו להרחיב את מגוון הפתרונות המבצעיים המוצעים ללקוחותינו", אמר בהודעת החברה סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי. המטוס יוצג לראשונה בתערוכת סינגפור בחודש הבא.

x