$
אקזיטוואלי

הסטארט-אפ שמעצב מחדש את עולם האומנות

פחות מאלף היא לא פחות ממהפכה בעולם האמנות. לאחר ההצלחה המסחררת בישראל הכוללת את פתיחת עולם האומנות בפני הציבור וצמיחה של עשרות אחוזים מדי שנה, פורצת החברה כעת לשוק הבינלאומי, עם פלטפורמת מרקטפלייס דיגיטלית חדשנית ומזמינה אתכם להצטרף אליה כמשקיעים בעלי מניות דרך פלטפורמת ההשקעות ExitValley

בשיתוף ExitValley 11:5326.01.20
בעבר, רכישה של אומנות מקורית ואיכותית הייתה נחלתם הכמעט בלעדית של אלו הנמנים על העשירון העליון. יצירות האומנות שהוצגו בגלריות, בישראל וברחבי העולם, נמכרו במחירים גבוהים ביותר, אשר אינם נגישים לרוב האוכלוסייה, ורק אמנים מעטים וברי מזל זכו להציג את יצירותיהם.

 

כולנו משקיעים המון כסף בעיצוב הבית והיינו רוצים לייחד את עצמנו עם אמנות מקורית, כזאת שתכניס אופי והשראה לביתנו. עם זאת, לאנשים רגילים, המבקשים לעצב את ביתם ולהעשיר אותו בתכנים מקוריים שישקפו את טעמם הייחודי, כמעט ואין גישה לאמנות איכותית במסגרת התקציב שרובנו יכולים להרשות לעצמנו. במקביל, הרוב המוחלט של האמנים משווע לבמה והכרה, אבל רק פחות מאחוז מהם יזכה לבמה שכזו במהלך חייו.

 

דמוקרטיזציה של עולם האומנות - הסטארט-אפ שמאפשר לכל אחד להשקיע בפיקאסו הבא

אך הכול השתנה לפני כחמש שנים, עם פתיחתה של "גלריה פחות מאלף" – פלטפורמה עם קונספט, שמשנה לחלוטין את כללי המשחק של עולם האמנות: קישור ישיר בין יוצרים לרוכשים – במחיר מקסימאלי של עד אלף דולר ליצירה.

 

המהפכה החלה בשנת 2014 בלב שכונת פלורנטין בתל אביב, כאשר מייסדי הגלריה - ישראל פרץ ואלי אדרי – שניהם בעלי ניסיון רב שנים בעולם האומנות והבידור, זיהו כשל שוק אדיר בתעשיית המסחר באמנות.

 

 

 

"מחירן של היצירות המוצגות בגלריות יקר מאוד ולרוב יתחיל במחיר של $5,000 ומעלה" מסביר אדרי, מנכ"ל החברה. "נכון להיום, שוק האמנות נשלט על ידי גלריות מסורתיות שמייצגות אמנים בודדים בהסכמים כובלים, לצד בתי מכירות וסוחרי אמנות השולטים ב- Secondary Market. המטרה המרכזית של הגורמים האלו היא למכור את היצירות במחיר הגבוה ביותר, ולכן מציגים רק את היצירות הכי מוכרות והכי יקרות".

 

כך הפך שוק האמנות ליקר ומנוכר, בו רק בעלי אמצעים ובעלי הבנה עמוקה ברזי התחום יכולים להרשות לעצמם לרכוש אמנות מקורית, ורק אמנים מעטים מקבלים את ההזדמנות להציג את יצירותיהם. פרץ ואדרי הבינו את הצורך בהנגשה של אמנות מקורית, איכותית ומגוונת לציבור הרחב, וכך נפתחה הגלריה הראשונה ברחוב אברבנאל 60, בלב "רובע האמנים" התוסס של תל אביב.

 

"גלריה פחות מאלף נוסדה מתוך מטרה לאפשר לראשונה מפגש ישיר בין כלל האוכלוסייה לבין אמנים מוכשרים, המעוניינים להציג ולמכור את יצירותיהם לקהל הרחב ולהתפרנס בכבוד מאמנותם" מספר אדרי. "זוהי הפלטפורמה הראשונה מסוגה בעולם, המאפשרת לכולנו לרכוש יצירות אמנות מקוריות היישר מקהילת האמנים העולמית/ המקומית, במחירים השווים לכל נפש".

גלריה פחות מאלף – מעצבים מחדש את עולם האומנות. גלריה פחות מאלף – מעצבים מחדש את עולם האומנות. צילום: גלריה פחות מאלף

 

 

מגלריה קטנה ואנונימית - לרשת גלריות מצליחה ומוכרת

הגלריה הראשונה נפתחה - וההצלחה לא איחרה לבוא. במהרה הפכה הגלריה הקטנה בפלורנטין לשם דבר בעולם האומנות, ותוך זמן קצר נפתחו שלושה סניפים נוספים – סניף נמל תל אביב, סניף דן דיזיין סנטר בבני ברק, וסניף חדש בסן פרנסיסקו, ארה"ב, שנפתח בשנה האחרונה וכבר עושה חיל. דרך הגלריות נמכרו כבר למעלה מ-12,000 יצירות מקור של מאות אמנים צעירים ומבטיחים, לצד יצירות של אמנים ותיקים וידועים כמו מנשה קדישמן, יגאל תומרקין ולאה ניקל, והכל במחיר של עד אלף דולר ליצירה. "חלק מהאמנים הצעירים שקיבלו אצלנו במה לראשונה, הפכו לאמנים מהמובילים בישראל" מוסיף אדרי. "לדוגמא – בזוקה ג'ו, אשר התגלה בגלריה פחות מאלף וכיום יצירותיו נמכרות בעשרות אלפי דולרים ונרכשות על ידי האספנים המובילים בישראל".

 

מה שהחל כגלריה קטנה ואנונימית בפלורנטין, הפך היום למהפכה של ממש – דמוקרטיזציה ודי-סנטרליזציה של עולם האמנות.

 

מייסדי הגלריה - ישראל פרץ ואלי אדרי , לצד האוצר הראשי יועד בר נוי. מייסדי הגלריה - ישראל פרץ ואלי אדרי , לצד האוצר הראשי יועד בר נוי. צילום: גלריה פחות מאלף

 

 

 

פחות מאלף כובשת את שוק האמנות הגלובאלי עם פלטפורמת מרקטפלייס דיגיטלית חדשנית

לאור ההצלחה הגדולה בישראל, 'פחות מאלף' מפתחת בימים אלה פלטפורמת Marketplace דיגיטלית חדשנית, אשר עתידה לחבר לראשונה בין קהילת האמנים וקהילת האוצרים ללקוחות מכל העולם, ולשנות לחלוטין תעשייה המוערכת בכ-67 מיליארד דולר בשנה. בנוסף, החברה מתכננת כבר השנה להרחיב את פעילותה בזירה הבינלאומית ולפתוח גלריות נוספות בחו"ל.

 

פחות מאלף מביאה את בשורת הכלכלה השיתופית הן לקהילת האומנים, הרוצים להתפרנס מאמנותם, והן למיליוני אוהבי אמנות, ופונה לדור חדש של רוכשים אשר זונח את הגלריות המסורתיות והבלתי נגישות ומעדיף לקנות אומנות אונליין, ישירות מהאמנים.

 

בימים אלה, משלימה החברה קמפיין גיוס השקעה בפלטפורמת ExitValley ומזמינה את הציבור להצטרף אליה כמשקיעים בעלי מניות ולקחת חלק בהצלחתה.

ההשקעה המינימלית בחברה עומדת על 8,000 $.

 

לקריאה נוספת בערוץ ההשקעות לחצו >>