פריון רוכשת את חברת הפרסום הדיגיטלי CIQ ב-73 מיליון דולר
חברת CIQ מספקת כלים לניתוח קמפיינים, שמאפשרים לייעל את הפרסום; פריון, שמייצרת פתרונות טכנולוגיים למפרסמים באינטרנט, תשלם 11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים בחברה, 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-47 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה ביעדי הכנסות ורווח בשנתיים הקרובות
חברת הטכנולוגיה הישראלית פריון נטוורק הודיעה היום (ג') על רכישת חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית CIQ תמורת 73 מיליון דולר.
- פריון עקפה את התחזיות ועלתה בהכנסות וברווחים
- "ראיינתי פורשים מפריון כדי לקבל תמונת מצב נכונה"
- המפרסמים הקטנים עושים "הייד" לפייסבוק
פריון תשלם ל-CIQ סכום של 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, וכן 11 מיליון דולר נוספים לטובת שימור עובדים בכירים. הסכום הנותר של 47 מיליון דולר יועבר ל-CIQ לאחר עמידה ביעד של הכנסות מצרפיות בגובה 158 מיליון דולר בשנתיים הקרובות, ו-EBITA מצרפי של 17 מיליון דולר באותה התקופה.
יו"ר פריון אייל קפלן מסר במסגרת הודעת הרכישה כי "עם השלמת מהלכי ההתייעלות והתפנית העסקית בחטיבת החיפוש, הדירקטוריון הציב בעדיפות עליונה את המאמצים להמשך הרחבת היכולות הטכנולוגיות ופתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן. זאת במטרה לבסס מודל עסקי יציב ורווחי יותר תפעולית הניתן לחיזוי. הרכישה האסטרטגית של CIQ מחזקת את פריון בתקופה בה תחום האד-טק ממשיך להשתנות במהירות".
מנכ"ל פריון דורון גרסטל מסר כי "מותגים נאלצים להתמודד מול קושי גובר בפנייה אפקטיבית לצרכנים, ולכן נדרשת גישה חדשה. הפתרון של CIQ ממלא את הצורך הזה. CIQ גם מכינה את פריון לסביבה 'ללא עוגיות', בתקופה בה רגולציות הגנת הפרטיות (GDPR ו-CCPA) מעצבות מחדש את סביבת הפרסום הדיגיטלי.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
"ללא עוגיות, אתרי תוכן יצטרכו למצוא דרכים חדשות למדידת ובקרת המשתמשים, כדי להעריך את יעילות תכני הפרסום. רכישת CIQ מוסיפה לנו יכולות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה לייעול התוכן והמודעות של המפרסמים, וממצבת את פריון כספקית פתרונות לפרסום יעיל ואפקטיבי".
CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה החברה בניו-יורק ובמשרדיה בתל אביב וברומניה.
פריון מספקת פתרונות טכנולוגיים וכלים שיווקיים למפתחי אפליקציות ומפרסמים בדסקטופ, מובייל ורשתות חברתיות. כחלק מהתוכנית לשילוב הפעילות הנרכשת, מטות החברות יפעלו יחד ממשרדי פריון בניו יורק.
על פי נתוני החברה שצורפו לדיווח, CIQ סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2019 עם הכנסות של 26 מיליון דולר וEBITDA מתואם של 4 מיליון דולר. היא צפויה לסיים את 2019 עם הכנסות של 39 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר. פריון נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק בשווי 217.7 מיליון דולר.