ארבע דרכים בהן החיפוש הוויזואלי ישנה את שוק האי-קומרס
חיפוש באמצעות תמונות, בשונה מחיפוש טקסטואלי, צפוי לשנות לחלוטין את הדרך בה צרכנים קונים מוצרים באינטרנט. סוחרים ברשת? כדאי שתתחילו להתכונן לזה
ויזואליזציה היא אחד הכלים ההכרחיים ביותר בעולמות השיווק, ובמיוחד בשיווק ברשתות החברתיות. הדבר נובע מהעובדה שכיום, האדם הממוצע נחשף לכ-5,000 פרסומות ביום, ומכך שכ–90 אחוזים מהמידע המתקבל במוחנו הוא ויזואלי. בנוסף לכך, מחקר שפורסם לפני מספר חודשים בארצות הברית מצא כי כמות הצרכנים שמעדיפים לקנות ישירות מהרשתות החברתיות, דוגמת אינסטגרם, הולך וגדל משנה לשנה.
הוויזואליה קריטית במיוחד בשלב הראשוני של תהליך הקניה, בו לקוחות מחפשים להכיר מוצר חדש. שם נמצא כי לקוחות חווים תסכול בעודם משוטטים בחיפושים שאינם רלוונטיים עבורם. זוהי הסיבה שטכנולוגיית החיפוש הוויזואלי הפכה לחשובה כל כך.
החיפוש הוויזואלי צפוי להשפיע רבות על שוק האי-קומרס בשנים הקרובות. למעשה, הוא עומד לשנות לחלוטין את הדרך בה צרכנים קונים מוצרים באינטרנט.
כל הכתבות, הטיפים והסרטים בערוץ "פורצים גבולות"
אלה הן ארבע הדרכים בהן החיפוש הוויזואלי ישפיע על שוק האי-קומרס:
1. העלאת הציפיות של הלקוחות לטרנספורמציה דיגיטלית ולמהירות: חברות אי-קומרס שמות דגש גדול על חוויית משתמש, ובצדק, הצרכנים משנים את הציפיות שלהם באופן תדיר, לפי החידושים אליהם הם נחשפים, והציפיה לחידוש הבא גדולה מאי פעם.
כיום, צרכנים רבים מצפים למצוא באתרי האי-קומרס חיפוש וויזואלי. על פי מחקר שנערך בארצות הברית, כ-69 אחוזים מהלקוחות המשתייכים לדור ה-Z מעדיפים לרכוש על סמך חיפושים מונחים חזותית. והסיבה לכך היא מהירות. מחקר מצא כי החיפוש הוויזואלי מאפשר לצרכנים למצוא את המוצר אותו הם מחפשים בפי חמש פחות זמן מאשר באמצעות שימוש בחיפוש מילולי. לדוגמה, לצרכנים שחיפשו שמלה בסגנון מסוים לקח שתי דקות ו-37 שניות למצוא את שחיפשו, בעוד שצרכנים שעשו שימוש בחיפוש וויזואלי מצאו את אותו המוצר בתוך 27 שניות בלבד.
2. אופטימיזציה של עבודה עם משפיעים ברשתות החברתיות: העבודה עם משפיעני רשת כיום נפוצה מתמיד. מעל ל-91 אחוזים ממותגי יוקרה בארצות הברית דיווחו כי הם עובדים עם משפיעני רשת, לצד כ-84 אחוזים ממותגי הספורט ו-83 אחוזים ממותגי הביוטי. אבל העבודה עם משפיעני הרשת עוד רחוקה ממימוש הפוטנציאל המלא שלה, והחיפוש הוויזואלי יעזור לפתח אותה.
כיום, משפיען רשת מפרסם פוסט על מוצר אחד ספציפי שהוא לובש. החיפוש הוויזואלי יכול לעודד צרכנים לקנות יותר ממותג מסוים בשתי דרכים: ראשית, במקום לתת למשפיען פריט אחד, הטכנולוגיה מאפשרת כיום לחפש ולקנות את כל הפריטים שאותו משפיען לובש. שנית, העוקבים אולי מחבבים פריט מסוים שמשפיענית לובשת, אך רוצים למצוא פריטים דומים נוספים. החיפוש וויזואלי פותח בפני הצרכנים הללו מגוון רחב של אפשרויות חיפוש המתאימות להם.
3. עלייתו של התוכן הויזואלי הניתן לקניה: כבר בימים בהם מותגים פרסמו פרסומות במגזינים, חברות חיפשו דרך לשפר את שיטות השיווק ולמצוא ROI טוב יותר. כיום, חברות רבות זורקות מיליוני דולרים על תוכן ממומן, מבלי להבין את ה-ROI האמיתי שלו. נכון, אפשר לעקוב אחר כמות האנשים שצפו בדף האינטרנט, כמה זמן הם בילו בו ולראות את הדף הבא אליו עברו, אך אלא אם כן התוכן הופך למשהו שניתן באמת לקנות, מהו הערך שנותן לנו אותו מעקב?
זו הסיבה שכל התוכן שאנו מייצרים צריך להיות ניתן לקנייה. כאשר משלבים תמונות בצורה חכמה בתוכן, המכוון את המשתמשים למוצרים שהם רוצים לקנות, התוכן מתעורר לחיים. החיפוש הוויזואלי עוזר לנו להבין את ההשפעה האמיתית של התוכן אותו אנחנו מפיקים.
4. השפעה חסרת תקדים על SEO: עבודת הSEO באי-קומרס היא קפדנית ביותר, במיוחד בשל התיוגים הרבים. עד היום, מנועי החיפוש השונים לא הצליחו לפענח את מה שמופיע בתמונה, לכן אנשים נאלצו לייצר תיוגים עבור כל תמונה באופן ידני, מה שהפך את התיוג לפחות אחיד, מכיוון שכל אדם מתייג בצורה שונה. החיפוש הוויזואלי עוזר לאנשי השיווק לעבוד בצורה חכמה וקלה יותר. הטכנולוגיה משתמשת ב-Deep tagging, ההופכת את התמונה לטקסט, שמתייגת את התמונה באופן אוטומטי, ומאפשרת למנועי חיפוש כמו גוגל למשל לזהות ולפרש אותן בקלות ובמהירות.
לסיכום, צרכנים משתמשים בחיפוש ויזואלי כדי לקבל השראה, ולא רק כדי למצוא מוצר ספציפי בלבד. באמצעות טכנולוגיית AI וחיפוש ויזואלי, ניתן למצוא עבורם מוצרים זהים לאלו שחיפשו, או מוצרים משלימים. וכמו בכל חידוש משמעותי, לחיפוש הוויזואלי תהיה השפעה על השוק באופנים רבים יותר ממה שתוכנן במקור, והחברות שישכילו לשלב אותו בתכנית השיווקית שלהן, יצליחו לקדם את עצמן ולייצר ערך רב עבור לקוחותיהן.
* הכותבת היא מייסדת שותפה של חברת Syte