חבילת פרישה של יותר מ-60 מיליון דולר למנכ"ל בואינג המפוטר
דניס מילנברג, שהודח בשל חלקו במחדל המקס 737, יזכה לסכום במניות ובהטבות פנסיוניות; עם זאת, יימנעו ממנו פיצויי פיטורין לאחר 30 שנה בחברה, כולל מניות בסך 14.6 מיליון דולר
- "עוצב על ידי ליצנים": המיילים המביכים של עובדי בואינג על ה-737 מקס
- עוד תקלה במטוסי בואינג 737 מקס: בעיית חיווט שעלולה לגרום קצר חשמלי
בואינג פיטרה את מילנברג בחודש שעבר במהלך המשבר המחריף סביב מטוסי המקס 737 של החברה, וזאת בהמשך לשתי התרסקויות קטלניות אשר גבו את חייהם של 346 בני אדם. דייב קלהון יחליף אותו בתפקיד המנכ"ל ביום שני.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הרשויות הרגולטוריות שבו וציינו כי אין עדיין מועד ודאי לגבי חזרתם של המטוסים המקורקעים מדגם זה לפעילות. קרקוע המטוסים, אשר נכנס עתה לחודשו ה-11 במספר, עלה לחברות התעופה קרוב למיליארד דולר, עצר מכירות חדשות והביא את בואינג להשבתה זמנית של קו היצור של הדגם.
בנוסף, נאבקת בואינג לזכות שוב באמונן של הרשויות ולתקן את תדמיתה המוכתמת.
בדו"ח שהגישה החברה, בואינג מציינת שקלהון יקבל משכורת בסיס של 1.4 מיליון דולר. כן יקבל בונוס של 7 מיליון דולר, אך זאת על סמך "מספר אבני דרך עסקיות, ביניהן חזרה מלאה לשירות" של הדגם המקורקע. "מילנברג אינו זכאי - ולא קיבל - פיצויי פיטורין אחרי 30 שנה בחברה", מסרה בואינג והוסיפה כי הוא איבד מניות בשווי של 14.6 מיליון דולר, אך עם זאת הוא זכאי לפנסיה ולהטבות במניות אחרות בסך הקרוב ל-62 מיליון דולר.
מילנברג, עבד בבואינג שנים ארוכות מאז היה מתמחה צעיר. הוא גרם להחמרת המשבר סביב הדגם הבעייתי בכך ששב והציג תחזיות לגבי חזרתו של המטוס לשירות, מה שהביא את רשות התעופה הפדרלית (FAA), להוציא נזיפה פומבית וחריגה לחברה. בנוסף, עמד מילנברג מול ביקורות מצד המחוקקים על הזמן הרב שלקח לו לקבל אחריות על התרסקויות המטוסים ועל הכישלון בזיהוי סיכוני הבטיחות בדגם, שהוביל את מכירות החברה מאז יצא לשוק ב-2017.