בלעדי
משרד התחבורה יפסיק משלוח בדואר של מיליוני מכתבים בשנה
בעקבות ביטול חובת נשיאת רישיונות רכב ונהיגה והנגשת המידע באופן מקוון, יפסיק המשרד לשלוח כ-4 מיליון מכתבים בשנה. החיסכון - 7.5 מיליון שקל בשנה
חיסכון של יותר ממאה טונות נייר בשנה: בעקבות ביטול חובת נשיאת רישיונות רכב ונהיגה והנגשת המידע באופן מקוון, יפסיק משרד התחבורה לשלוח כ-4 מיליון מכתבים בשנה באמצעות דואר ישראל. מדובר באישור לתשלום אגרות עבור רישיונות רכב ונהיגה ורישיונות של כלי רכב שעברו מבחן רישוי שנתי במכוני הרישוי (טסט). ההודעה על חידוש רשיון הרכב השנתי, עם הרשיון שלא משולם, המשמשת לרבים תזכורת למועד הטסט, תמשיך להגיע. מלבד החיסכון בנייר, יחסוך המהלך למשרד התחבורה כ־7.5 מיליון שקל בשנה.
- משרד התחבורה הוציא כרטיס צהוב ליבואני רכב אישיים
- הרשם ששולל רישיונות הורשע בנהיגה בשכרות וגרימת חבלה
- מספר בעלי רשיון נהיגה בישראל בסוף 2018: 4.358 מיליון
המידע על הרישיונות זמין במסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה ונגיש גם באזור האישי הממשלתי באתר האינטרנט ובמסופים של משרד התחבורה. בספטמבר 2019 השיק משרד התחבורה שירות המאפשר לקבל את רישיון הרכב בדואר האלקטרוני (מייל) ולהדפיסו ללא עלות במדפסת הביתית. זאת, לאחר תשלום של אגרת הרישוי באתר האינטרנט או במוקד הטלפוני.
מאז השקת השירות לפני כשלושה חודשים, גדל מספר בעלי רישיונות נהיגה ורכב שישלמו את האגרה באתר האינטרנט בכ־40% - מ־65 אלף בחודש ספטמבר ליותר מ־100 אלף בחודש דצמבר. במהלך שנת 2019 שילמו את אגרת רישיון הרכב באינטרנט יותר מ־910 אלף נהגים.
כמו כן, משרד התחבורה יפסיק לשלוח בדואר כ־600 אלף רישיונות נהיגה זמניים, שנשלחו עד כה לאחר תשלום אגרת חידוש רישיון הנהיגה באינטרנט ובמוקד הטלפוני, במקביל לרישיונות הקבועים (מפלסטיק). המשרד ימשיך לשלוח בדואר את רישיון הנהיגה הקבוע.
נהגים שבכל זאת מעוניינים באסמכתא מודפסת עבור תשלום אגרת רישיון הרכב או הנהיגה, יכולים לשלם את האגרה בכל אחד מ־ 700 סניפי דואר ישראל או בעשרות עמדות שירות עצמי (רישיומט) המוצבות בסניפי הסופר פארם ובמרכזי הקניות.
משרד התחבורה יפסיק גם משלוח של כשני מיליון מכתבים בשנה, המשמשים כאסמכתאות על כך שכלי הרכב עברו את המבחן השנתי לרכב. רישיון הרכב שעבר את הטסט והוחתם על ידי מכון הרישוי, יהווה אסמכתא מודפסת בלעדית, בנוסף לנתונים המופיעים במסוף משרד התחבורה.
"המהלך התאפשר בזכות שורה ארוכה של שיפורים טכנולוגיים ותיקוני חקיקה שביצע משרד התחבורה בשנה האחרונה, במסגרת הרפורמה בשירותי הרישוי", מסבירה מנכ״לית משרד התחבורה, קרן טרנר. "המהלך נועד לייעל את עבודת הרישוי, ולחסוך משאבים רבים וניירת מיותרת. מדובר בעוד צעד חשוב במעבר לשירותי רישוי רכב ונהיגה ללא נייר דבר זה מצטרף ליכולת הגעה למכוני רישוי לאחר תשלום ללא הנייר".