מילון כלכליסט
מערכת הכוורת CRM
מערכת הכוורת CRM  
קרדיט: הכוורת CRM
 

איך הפכה "הכוורת" לדבר החם בשוק מערכות ה-CRM בישראל?

4 שנות פיתוח, השקעה פרטית של מיליוני שקלים ואיש אחד שחלם להקל על בעלי העסקים בישראל. כך הפך חיים כדורי מראשון לציון שחלם לשווק מוצר בלעדי משלו, לבעלים של תוכנת ה-CRM המצליחה והצומחת ביותר בישראל... ריאיון בלעדי

בשיתוף הכוורת CRM 12.01.20

כאשר חיים ושותפיו יצאו לדרך לפני שש שנים הם האמינו בכל מאודם שהם יצרו את המילה האחרונה בשוק מערכות ניהול המידע. הם חלמו, נלחמו ומתוך המון אהבה לתחום, יצירה, שאפתנות אין סופית והמון אמונה ללא פשרות נולדה הכוורת CRM ואכן החלום מתגשם.

היום, הכוורת CRM הפכה לדבר החם ביותר בשוק הישראלי ונותנת פייט רציני גם לחברות בינלאומיות גדולות!



"כל הרעיון לפיתוח של תוכנת הכוורת הגיע מתוך הצורך והניסיון האישי שלנו", אומר חיים כדורי. "בשנת 1999 הקמנו את חברת פונטביט חברה שיוצרת גופנים ומנהלת עשרות אלפי לקוחות, באותה תקופה לא הייתה מערכת לניהול מידע, תוכנה יציבה, נגישה ובעלויות נורמליות שיודעת לתת מענה לניהול ארגון בצורה אפקטיבית אל מול נפח הלקוחות שעבדנו מולם.

 

מכיוון שבתקופה ההיא עוד לא היו פתרונות CRM בענן, ובשוק הישראלי שהיה אז בחיתוליו, לא הצלחנו למצוא תוכנה שתתאים למידות ולצרכים שלנו, פנינו למישהו שפיתח במיוחד עבורנו מערכת CRM שענתה לדרישותינו. קשה לתאר במילים את האפקט האדיר של השימוש בתוכנה הזו, הן מבחינת ייעול הזמן והן מבחינת הגידול במכירות. לאט לאט הבנו שמדובר במוצר שעובד מעולה ושיש לו צורך ממשי בשוק הישראלי והחלטנו לקחת את תוכנת ה-CRM הפנימית שלנו, וליצור מיתוך הלוגיקה הקיימת תוכנה חדשה המבוססת על הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר בעולם, ולצאת עם התוכנה לשוק הישראלי.

קרדיט: הכוורת CRM

 

קצת אחרי שהתחלנו את תהליך הפיתוח הבנו שהעתיד צועד אל עבר שוק הפתרונות הענן והחלטנו 'ללכת על כל הקופה' ולפתח מערכת CRM בענן שתהיה נגישה וזמינה לכל בעלי העסקים בישראל, קטנים כגדולים. מערכת שתאגד 'תחת קורת גג אחת' את כל הפתרונות שהעסק צריך, והכי חשוב - שתהיה פשוטה מאוד לתפעול. זה לא היה פשוט, אבל אחרי ארבע שנות פיתוח ומיליוני שקלים שהשקענו מכיסנו הפרטי הצלחנו להגיע בדיוק לתוצאה שאליה כיוונו".

 

"נסו לא להפוך להיות אנשים מצליחים, אלא אנשים בעלי ערך" (אלברט איינשטיין)

כך הגיעה לשוק 'הכוורת'. מערכת ה-CRM הישראלית שהפכה תוך שנתיים בלבד מהיום שהוצאנו אותה לשוק לדבר הכי חם בשוק, הן בקרב עסקים קטנים והן בקרב החברות הגדולות ביותר במשק וממשיכה לצמוח בקצב מהיר.

 

"משמח מאוד לראות את הגידול של מאות האחוזים במאזנים השנתיים", אומר כדורי. "אבל מה שבאמת באמת מרגש אותי בכל פעם מחדש, זה לקבל באותו יום פידבקים דומים גם מקוסמטיקאית בצפון, גם מאשת דיגיטל במשרד פרסום בירושלים, גם מבעל מפעל בדרום וגם מהבעלים של אחת מהחברות הגדולות במשק וגם ממשקיעים שונים שמעוניינים להיות שותפים למה שקורה כאן.

 

בימים כאילו אני חוזר הביתה, מתיישב על הספה , ניזכר איך לפני 20 שנה ישבתי בבית של הורי בראשון לציון עם ספר טלפונים והתקשרתי לחברות כדי להציע להם את הגופנים שלנו ומבין שיש פה יצירה חדשה שאני מאוד גאה בה... לא רק במובן הכלכלי אלא במובן שאלפי בעלי עסקים משפרים את הביצועים שלהם בעזרת הכלי הניהולי שיצרנו עבורם".
קרדיט: הכוורת CRM

 

אז מה יש בה, בכוורת, שהופך אותה למוצלחת כל כך?

לדברי כדורי סוד ההצלחה של הכוורת טמון בשילוב המאוד מדויק בין הטכנולוגיה החכמה לפשטות התפעול: היא ידידותית מאוד גם מבחינה גרפית ובעיקר מבחינת התפעול; הכל נמצא בתוכה, כך שלא צריך לעבוד במקביל עם מספר תוכנות; היא מודולרית וגמישה; יש לה יכולת אינטגרציה מעולה והיא מתממשקת עם כל הערוצים הדיגיטליים; ומודל שירות הלקוחות בה הוא חכם ויעיל מאוד. "אולי היעיל ביותר בשוק", אומר לנו מנכ"ל של אחת מהחברות הגדולות במשק.

 

לסיכום מדגיש בפנינו כדורי כי אחת מאבני היסוד של החברה, שמקבעת אותה כבר שנים בטופ, היא רמת השירות האישית והגבוהה. "התפקיד שלנו כחברת תוכנה, הוא לספק ללקוחות את הטכנולוגיה החדישה ביותר ואת כל הפתרונות החכמים שלהם הם זקוקים. אבל בסופו של יום אנחנו עובדים עם ועבור אנשים ולכן, יותר מהכל חשוב לנו לתת להם שירות אישי ומקצועי. לעולם לא ניקח פרויקט אם לא נוכל להבטיח שנסיים אותו בזמן, הלקוחות שמתקשרים אלינו מקבלים מענה אנושי ואין שום לקוח שלא יכול לדבר איתי באופן אישי. לא סתם קראנו לעצמנו 'הכוורת'. אנחנו מאמינים שעבודה מעולה מתבצעת כשיש סנכרון ושיתוף בין כל הגורמים. כך פועלת המערכת שלנו וכך פועלת החברה".

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות