הסטרימינג השתלט לגמרי על שוק המוזיקה בעשור האחרון
אפליקציות הסטרימינג השתלטו על כ-80% משוק המוזיקה האמריקאי. אלבומים פיזיים כגון דיסקים ותקליטי ויניל מהווים כ-9% בלבד מכלל המכירות וכך גם המכירה של אלבומים דיגיטליים דרך פלטפורמות כגון אייטיונז מיוזיק סטור
- ספוטיפיי בעקבות טוויטר: תפסיק למכור פרסומות פוליטיות ב-2020
- שני מפתחים הפעילו אתר סטרימינג פיראטי עם יותר תוכן מנטפליקס והולו
- שירות הסטרימינג של אמזון בישראל עולה שלב בשת"פ עם סלקום ופרטנר
ספוטיפי הגיע לארה"ב ב-2011 ואפל מיוזיק הושק ב-2014. ישנן אפשרויות סטרימינג רבות נוספות חוץ מהם, כולל טיידל, פנדורה, יוטיוב מיוזיק ואמזון פריים מיוזיק, בין היתר. סביב 81% מהאמריקאים מחזיקים כיום בסמארטפון, לעומת 35% ב-2010. כיוון שקל הרבה יותר להשתמש בשירות סטרימינג מאשר לקנות אלבומים דיגיטליים או להעביר קבצי MP3 לטלפון, אימוץ הסמרטפונים שיחק תפקיד מרכזי במעבר לשירותי סטרימינג.
ב-2010, המכירות של המדיות הפיזיות היוו כ-52% מכלל שוק המוזיקה האמריקאי, והמכירות הדיגיטליות היוו 38% ממנו. שניהם ירדו כיום ל-9%. נתח השוק של synch (הרשאת נגינת מוזיקה במדיה אחרת) לא השתנה בתשע השנים האחרונות ונשאר על שלושה אחוז. אך בעוד אנשים אינם קונים עוד דיסקים, תקליטי הוויניל זוכים לעדנה מחודשת. מכירות התקליטים עלו ממעט יותר מ-50 מיליון דולר ב-2009 לכמעט 450 מיליון דולר ב-2018.
בינתיים, טיילור סוויפט, אדל ודרייק כבשו שמונה מתוך עשרת האלבומים הנמכרים ביותר של העשור. לא ברור איך נתוני המכירה שלהם מתחלקים בין סטרימינג למכירת אלבומים פיזיים/דיגיטליים, אך בהינתן העובדה שלכמה משיריהם האחרונים מאות מיליוני השמעות בשירותים שונים, כנראה שהסטרימינג בהחלט שיחק תפקיד מרכזי בכך.