בלעדי לכלכליסט
נייאקס מתל אביב גייסה 60 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר
חברת הפינטק הוותיקה, שמפתחת טכנולוגיית תשלומים ללא שימוש במזומן, גייסה את הסכום מקרן השקעות אמריקאית פרטית. פריחתה המשמעותית החלה לפני כשנה עם גיוס של 24.5 מיליון דולר מטדי שגיא
חברת נייאקס (Nayax) גייסה לאחרונה 60 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר, לאחר הגיוס. כך נודע ל"כלכליסט".
- חברת Kape של טדי שגיא רוכשת חברה אמריקאית תמורת 127.6 מיליון דולר
- טדי שגיא רוכש את רשת WOW קוסמטיקס ב-55 מיליון שקל
- המומנטום החיובי של סייפצ'ארג' נמשך: הכנסות שיא ב-2018
20 מיליון דולר הוזרמו לקופת החברה, ו־20 מיליון דולר נוספים שימשו את הקרן לרכישת מניות מהמייסדים. החברה, שהוקמה ב־2005 על ידי יאיר נחמד ודוד בן אבי, עוסקת בפיתוח טכנולוגיה לביצוע תשלומים ללא מגע. נחמד הוא גם מנכ"ל החברה ובן אבי מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה.
בנייאקס לא התייחסו לדברים.
עד היום השלימה החברה שני סבבי גיוס שהסתכמו בכ־30 מיליון דולר. בשלב הגיוס הראשוני (סיד) היא קיבלה מימון של 3.5 מיליון דולר מקרן ההשקעות להב של גיורא עופר ויעל גיט.
את הסבב הנוסף, שהושלם לפני כשנה, הובילה חברת SafeCharge - אז בשליטת טדי שגיא - שהשקיעה בחברה 24.5 מיליון דולר. מאז נרכשה SafeCharge על ידי חברת Nuvei תמורת 889 מיליון דולר, בעסקה שהייתה המחשה נוספת לתאוצה שצובר תחום התשלומים האלקטרוניים. לפי מידע שהגיע ל"כלכליסט", למרות העברת השליטה טדי שגיא ממשיך להחזיק במניות של נייאקס.
הפיתוח המרכזי של נייאקס הוא טכנולוגיית תשלומים ללא מגע המיועדים להפעלת מכונות אוטומטיות כגון מכונות לממכר חטיפים, מתקני שטיפת מכוניות ומכונות קפה משרדיות. הפתרונות שלה מאפשרים תשלום ללא שימוש במזומנים, באמצעות כרטיסי אשראי, סמארטפונים, הודעות וקוד סריקה. השנה הרחיבה החברה את פעילותה גם לתחום של תשלום דיגיטלי בתחבורה ציבורית.
לנייאקס יש גם חברה בת בשם EV Meter, שמפתחת עמדות טעינה חשמליות לרכב. באמצעות המערכת ניתן להטעין שני רכבים חשמליים בו זמנית. התשלום מתבצע מיידית בכרטיס אשראי על בסיס הטכנולוגיה של נייאקס. החברה עובדת בכל העולם וכבר התקינה את המטענים בחניוני משרדים בישראל. היא צופה כי בעוד חמש שנים יהיו בישראל כ־280 אלף מכוניות חשמליות.
נייאקס, שמשרדיה נמצאים בקרית עתידים בתל אביב, מעסיקה 250 עובדים ויש לה כבר מכירות משמעותיות של כ־50 מיליון דולר בשנה. לחברה יש 250 אלף התקנות ב־50 מדינות בעולם והיא פועלת ב־26 מטבעות שונים.