SAP מרחיבה עשייה וחדשנות בישראל
גם התכנית של SAP לסטארטאפים, SAP.iO Foundry TLV, שנהנית מליווי ותמיכה של מרכז הפיתוח של SAP בישראל, מסיימת סבב ראשון מוצלח
הכוונה הייתה להרחיב את העשייה החדשנית המשותפת של החברה עם סטארטאפים הנמצאים בתחילת דרכם, ליצירת אקוסיסטם של חדשנות עבור לקוחות SAP. בתום שנת פעילות ראשונה, נראה כי החזון אכן מתממש והתכנית מתגאה כבר בשישה סטארטאפים הנהנים מהתמיכה של SAP - גישה לייעוץ ייעודי של מומחי מרכז הפיתוח של SAP בישראל, חשיפה לממשקי התוכנות של SAP בתחומי התוכנה והטכנולוגיה והזדמנות לשיתופי פעולה עם לקוחות החברה ברחבי העולם.
מרכז הפיתוח של SAP ישראל אירח לאחרונה את ראם ג'אמבונטאן, בתפקידו החדש כ-Head of Corporate Strategy ב-SAP. בשיחה הצהיר ג'אמבונטאן, כי SAP.iO Foundry TLV הינו מרכז חדשנות ברמה עולמית המאפשר ל-SAP לספק ללקוחותיה יתרון תחרותי יוצא דופן במגוון תחומים. עוד הוא ציין כי ישראל מספקת את הפלטפורמה האולטימטיבית לתוכנית סטארטאפ מוצלחת - הן מבחינת התמיכה שמספק מרכז הפיתוח של SAP בישראל, עם בסיס הלקוחות הרחב שלו והן מתוקף החדשנות שהינה חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית.
המרכז, בראשותה של קליינמן, מוביל את פיתוח פלטפורמת הענן של SAP, ויתרונו הגדול מצוי בכיסוי הרחב של כל האפליקציות לניהול העסק והאינטגרציה ביניהן.אורנה, כיצד את מסכמת את ניהול מרכז הפיתוח עד כה ומה חשיבות הפעילות מול חברות הסטארטאפ בשלבים מוקדמים כל כך?
ראשית, יש סיפוק רב מהתבוננות בנקודת ההתחלה, מכברת הדרך שעשינו והתוצאות שהגענו אליהן. כמי שעושה זאת מזה 15 שנים, אני בהחלט נהנית מכל רגע.
ל-SAP יש כיום 20 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם (שאנו קוראים להם LABS), אך בישראל יצרנו שילוב ייחודי של פעילויות. זהו לא רק מרכז R&D גדול, אלא גם סניף של מכירות מקומיות, שותפויות עסקיות מגוונות ופעילות נרחבת של מיזוגים ורכישות. בשנה האחרונה נוסף לשלל הפעילויות הללו גם האקסלרטור - SAP.iO Foundry TLV.
הודות לשילוב של כל אלו, אנו מצליחים להביא ערך ייחודי לחברה בינלאומית בסדר גודל של SAP ולתרום תרומה משמעותית, הן למוצרים עצמם והן לתהליך החדשנות, שהוא נשמת אפה של החברה.
עבור חברות שמתקבלות ל- SAP.iO Foundry TLV נוצרת הזדמנות ייחודית ליהנות מגישה למשאבים כמו מומחים טכנולוגיים ומנטורים, כמו גם תמיכה בחיבור ללקוחות SAP המאפשרת להן למנף ולהאיץ את פעילויותיהן על בסיס תובנות ייחודיות. מהצד שלנו, נוצרת יכולת ייחודית להנגיש חדשנות המספקת מענה לאתגרים הגדולים ביותר של לקוחותינו.
אילו פעילויות את רואה כהצלחה של מרכז הפיתוח, ושלך בפרט?
בראש ובראשונה היכולת לחבר את ה-R&D שלנו לאקוסיסטם של ישראל ולהחזיר את הערך של חיבור ייחודי זה חזרה למטה של SAP, עם כל ערכי החדשנות שהוא מביא אתו. בעיני, מרכז הפיתוח של SAP בישראל הנו הרבה מעבר ל-800 מפתחים. יש לנו את הרוח הייחודית שלנו, החדשנות, התעוזה, היזמות. ואת כל אלה אנו ממנפים ומעצימים מידי יום ביומו. אני מאמינה שזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשים נהנים כל כך לעבוד איתנו. הם מקבלים הזדמנות אמיתית להביא לידי ביטוי טווח רחב של יכולותיהם, ומצליחים לראות כיצד היכולות הללו מתממשות לאפליקציות, מוצרים וחוויות, שכל העולם עושה בהן שימוש ונהנה מהן.
ההקמה של ה-Foundry מהווה עבורי סגירת מעגל. לא רק שהיא מאפשרת לי לתמוך בחברות ישראליות בתחילת דרכן ולעזור ליזמים המקומיים לממש חזון של חדשנות, היא מאפשרת לממש את הייעוד שלנו כמרכז המהווה מגדלור אמיתי לחברה בינלאומית הפרוסה בכל רחבי העולם. זו באמת תחושה של עוצמה וגאווה.
מעבר לכך, אנו ממוקמים במקום הרביעי והמכובד בישראל, בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, וזו בהחלט מחמאה גדולה עבורנו. יש כיום בישראל למעלה מ-300 מרכזי פיתוח והיכולת לבלוט ולהוביל במסגרת תחרות עזה זו, אינה דבר של מה בכך.
אני מאוד גאה בתרבות הארגונית הנעימה, המפרגנת, ביכולת של עובדים לגדול ולהתפתח לאורך שנים בחברה ולהפתיע כל פעם בחדשנות ובנחישות שלהם להתבלט בחברה הגלובלית הגדולה שאנחנו חלק ממנה. הם באמת המומחים הטובים בתחומם. כאלו שמוכיחים מידי יום ביומו כי מדובר פה במרכז פיתוח מתקדם, בשל ומוביל ברמה עולמית.
אלו חברות סטרטאפ מקומיות הצליחו לחדור את מערכת הסינון שלכם?
ישנן שש חברות סטארטאפ ישראליות שנכללו בסבב הראשון של SAP.iO Foundry TLV. כאמור, המטרה שלנו כ-Foundry הנה לספק סיוע ותמיכה לחברות סטארטאפ צעירות (early stage) מתחום ה-B2B, בבניית תוכנות שיספקו ערך משמעותי עבור לקוחותיה של SAP.
כך למשל, חברת הסטארטאפ EasySend עוזרת לחברות בעולם הפיננסי לשפר את חווית הלקוח ולהעלות את היעילות התפעולית בעזרת ממשק ענני פשוט (ראו פירוט החברות הנוספות במסגרת).
גאווה מקומית והכרה עולמית
"בחינת ההיסטוריה של SAP מראה בבירור, כי החדשנות – Innovation, הנה הסיבה להצלחתה המתמשכת לאורך השנים", אומר ראם ג'אמבונטאן. "אנו רוצים להבטיח שיכולת זו תמשיך ותתרחב. זו הסיבה לייסוד האקסלרטור -SAP.iO Foundry TLV, תוך התמקדות ב-Early stage innovation כנקודת מבט המתווספת להשקעה המסורתית שלנו בחברות חדשניות המצויות בשלבים בוגרים ובשלים יותר של הפתרונות. גישה זו מרחיבה לאין ערוך את סקלת החדשנות שאנו מביאים ללקוחותינו ומאפשרת לנו לספק יכולות עתידניות בתחומים כמו Machine learning, IoT, Supply chain, Customer experience ועוד.
"יש לנו מספר תכניות כאלו ברחבי העולם וישראל מהווה את אחת מהחשובות שבהן. המרכז בארץ השכיל לייצר אקוסיסטם מרשים סביב הפתרונות של SAP, תוך יכולת לספק מענה חדשני ויוצא דופן לכמה מהאתגרים המשמעותיים העומדים בפני לקוחותינו. העובדה שב-Foundry אנו מוכנים לעבוד עם חברות הסטארטאפ בשלבים כה מוקדמים, מאפשרת למשוך מגוון רחב מאוד של חברות ולהיחשף לרעיונות חדשניים ולא שגרתיים כמענה לאתגרי העתיד".
מה הייחוד של ישראל מהתוכניות האחרות ברחבי העולם?
"זה מתחיל בלקוחות עצמם, שמרשימים אותנו כל פעם מחדש בנכונות שלהם לנסות ולאמץ פתרונות חדשניים ומסתיים במסה האדירה של חברות סטארטאפ ויזמים מקומיים, שמהווים השראה, לא רק בחדשנות שלהם, אלא גם במידת יכולתם ונכונותם לממש את הרעיונות שלהם בקצב מהיר יותר מבכל מקום אחר בעולם. אין ספק כי המושג Startup Nation, שישראל נהנית ממנו ברחבי העולם, הושג ביושר. יש כאן רוח יזמות הנושבת בעוצמות מדהימות לפי כל קנה מידה עולמי".
מהי האסטרטגיה העולמית של SAP בנושא?
"המטרה היא לממש את חזון חוויית הלקוח בכל דרך אפשרית. לקוחות אינם מחפשים אחר עוד מוצר. הם מחפשים חוויה. אי לכך כל האסטרטגיה שלנו מושתתת על היכולת לספק מגוון פתרונות שמעצימים את חווית הלקוח המוצלחת. היכולת להבין מה הלקוחות אומרים, או חשוב מכך, מה הם חושבים ולא אומרים. זוהי אחת המטרות המרכזיות בעשייה ובהשקעה המתמדת שלנו בכל פיתרון המאפשר לשפר יכולת זו. הביטוי לכך מצוי בפתרונות חדשניים מאי פעם לניתוח הררי המידע שהמערכות שלנו אוגרות ומזרימות ומתן יכולת לקבלת החלטות אופרטיביות המספקות חיזוי, ניהול, יעילות וכמובן - חווית לקוח טובה יותר".
ששת הסטארטאפים שנבחרו לסבב הראשון של SAP.iO Foundry TLV
EasySend עוזרת לחברות בעולם הפיננסי לשפר את חווית הלקוח ולהעלות את היעילות התפעולית. עם הממשק הענני הפשוט של חברת EasySend, חברות יכולות לבנות תהליכים דיגיטליים יעילים אל מול הלקוחות שלהם.
ARpalus עוזרת לקמעונאים ויצרנים בניהול המדף וניהול המלאי בחנויות הפיסיות על ידי איסוף ועיבוד מידע המתבצע בזמן אמת בנקודות המכירה על ידי עובדי החנות ואנשי המכירות, וזאת באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית, עיבוד תמונה ומציאות רבודה.
GrowthSpace שואפת להחליף את מערכות הלמידה והפיתוח המסורתיות -1Xmany דרך יצירת פלטפורמת אונליין להדרכת עובדים וספקים. המשתמשים מקיימים הדרכות 1X1 עם מאמנים, באמצעות מפגשי וידאו המותאמים לצרכי הקריירה שלהם.
Outgage הינה חברת SaaS שיווקית המספקת תשתית לניהול קמפיינים באמצעות דואר פיזי בכדי לגשר על הפער בין אונליין/אופליין. זאת, על מנת ליצור חווית מותג מותאמת אישית ליצירת שיח יעיל בין חברה לבין הלקוחות שלה.
Silverback מספקת פלטפורמה מונעת AI לקבלת החלטות בתחום מכירות ה- Online, עבור חברות E-commerce, מציגה בפניהם את המוצרים עם הביצועים הטובים ביותר והמחיר התחרותי ביותר ומבצעת אופטימיזציה לקידום מכירות.
YOUTILIGENT עוסקת בתחום ה-IoT תוך שימוש בטכנולוגיות למידת מכונה. היא מאפשרת לספקים ונותני שירות לקבל החלטות עסקיות מבוססות נתונים בזמן אמת, על מנת לשפר את הדרך בה הם מתקשרים עם הצרכנים. החברה שואפת לפתור אתגרים שונים בתחום המשלוחים, הצריכה והתחזוקה באמצעות פתרון ה-Connected Consumer Solution שלה.
למידע נוסף אודות SAP.iO Foundry TLV >>