ליצמן על רפורמת סימון המזון שתצא מחר לדרך: "השלב הבא - אכיפה על רשתות ההסעדה"
במסיבת עיתונאים שכינס לרגל השקת הרפורמה המשיך ליצמן את הטון התקיף בו נקט כלפי חברות המזון; בקמפיין שצפוי לעלות לקראת כניסת התקנות לתוקף יוצא המשרד נגד מוצרים מובילים כמו קטשופ, בייגלה ובורקסים המסומנים באדום, וקורא: "אדום - עצור, ירוק - עבור"
שלוש שנים וחצי לאחר שיצא לדרך עם ההצהרה "מקדונלד'ס אאוט", משיק שר הבריאות יעקב ליצמן את רפורמת סימון המזון - ונערך להרחיבה לשוק ההסעדה.
במסיבת עיתונאים שכינס היום (ג') אמר השר כי "מטרת סימון המזון היא לסייע לאזרחי ישראל לשמור על תזונה נכונה, ומניעת השמנה, סוכרת ותחלואה. מהיום, זה בידינו - ובכך נגביר את מודעות הציבור לצורך בשינוי הרגלי תזונה, בייחוד לילדים".
- מי מפחד מהמדבקה האדומה? האתגר הגדול של שוק המזון עוד לפניו
- הלחם שעוקף את תקנות משרד הבריאות
- קוקה־קולה הצליחה להתיש את מיכל הלפרין
ליצמן הוסיף כי "מדובר ברפורמה חשובה שהובלנו לטובת בריאות אזרחי ישראל, מתוך הבנה כי לציבור הצרכנים יש זכות בסיסית לקבל מידע לגבי ערכי הבריאות שמוגשים לנו במוצרים שאנו רוכשים".
ליצמן לא מיתן את הטון התקיף בו נקט כלפי חברות המזון, ובקמפיין שצפוי לעלות לקראת כניסת התקנות לתוקף יוצא המשרד נגד מוצרים מובילים כמו קטשופ, בייגלה ובורקסים המסומנים באדום וקורא: "אדום - עצור, ירוק - עבור". כלומר, ממליץ לציבור שלא לקנות מוצרים בעלי סימון אדום, המעיד על כך שהם מכילים כמויות גבוהות של סוכר, נתרן ושומן רווי.
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "ללא היוזמה והכניסה של השר ליצמן לעולם ה'ג'אנק פוד', שום דבר לא היה קורה". בר סימן טוב אמר כי "חשוב לזכור שהמדבקות האדומות הן תחילתו של תהליך ודרך שהתחלנו לפני כשלוש שנים, והיא לא הולכת להסתיים עכשיו, יהיו עוד צעדים רבים וחלוציים שאנחנו הולכים לנקוט בהם יחד עם הציבור".
כאמור, החל ממחר (ד') תיכנס לתוקפה רפורמת סימון המזון המזיק, שמחייבת סימון של מוצרי מזון ומשקאות המכילים כמויות גדולות של נתרן, סוכר או שומן רווי. הרפורמה קובעת למעשה תקנות סימון שמטרתן להנגיש מידע על הערך התזונתי של מזון ארוז, ולסייע לצרכנים בבחירת מזונות.