ועידת התחזיות
הראל לוקר: "השנה הגענו להישגים טכנולוגיים וביטחוניים יוצאי דופן, וגם להישגים עסקיים משמעותיים"
יו"ר תע"א אמר בוועידת תחזיות 2020 של כלכליסט, כי הוא מאמין שהחברה "תסיים את השנה ברווח של מאות מיליוני שקלים ובהכנסות של כ-4 מיליארד דולר ונחלק את הדיבידנד הגבוה מזה עשור"
יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר השתתף בוועידת התחזיות 2020 של כלכליסט, בנק הפועלים ופסגות שנערכה היום (ג'). לדבריו, "השנה הגענו להישגים טכנולוגיים וביטחוניים יוצאי דופן אבל גם להישגים עסקיים משמעותיים" אמר לוקר בפתח דבריו.
"אני מניח שכולכם מכירים את התעשייה האווירית כחברה שמספקת פתרונות ביטחוניים למדינת ישראל, אבל אנחנו גם חברת הטכנולוגיה הגדולה בישראל. אנחנו מהווים מוקד ידע עולמי, בוודאי ישראלי, בתחומי החלל, המכ"מ, מלטים, תקשורת, סייבר, תעופה, טילים ועוד".
"באיזה תחום כלכלי אחר, ישנן כל כך הרבה טכנולוגיות ישראליות בחברה אחת, המהוות מוקד ידע עולמי מוביל?" שאל לוקר. "למעשה, כל התעשיות הביטחוניות יחדיו הן הבסיס לסטארט אפ ניישן הישראלי! מהן יוצאים ההון האנושי והטכנולוגיה הטובים ביותר לשוק ההייטק הישראלי".
לוקר אמר עוד כי "גם בעולם התעשיות הביטחוניות פורחות, אבל לא רק טכנולוגית, אלא גם עסקית. לעומת זאת, כאן בישראל, התעשיות הביטחוניות ניצבות בפני אתגרים קשים. התעשייה האווירית לדוגמא, מחד אנחנו חברה שמתנהלת בעולם עסקי תחרותי מאין כמותו אבל מאידך, אנחנו חברה בבעלות הממשלה עם רגולציה ממשלתית כבדה. זה מצב אנומלי לחלוטין".
"אתגר נוסף הוא שכל המדינות בעולם מנסות להגן על הייצור המקומי. הנשיא טראמפ קבע America first. ראש ממשלת הודו קבע Make in India. המדינות השונות רוצות מאיתנו רק את המערכות והטכנולוגיה ללא ייצור ישראלי. לבסוף האתגר מול כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי - בהיקף של 140 מיליארד שקל בעשור הקרוב לרכש רק של מערכות אמריקאיות".
לוקר התייחס כיצד התמודדה ותתמודד התעשייה האווירית עם האתגרים: "הבהרנו שאין לנו תקומה בלי להיות חברה עסקית מצוינת. חברה שיש לה יעד של ריווח בבנצ' מארק של הענף, וצמיחה קבועה. בנוסף הבהרנו שרק הדירקטוריון וההנהלה ינהלו את התעשייה האווירית והגדרנו תפקידי ניהול חדשים. לראשונה מונה מנכל שלא צמח בחברה. זה סימן שינוי גישה דרמטי בתעשייה האווירית".
לוקר הוסיף כי "במקביל התחלנו לעבוד על תכנית אסטרטגית ושינויים ארגוניים משמעותיים. היו בחברה 6 חטיבות. שלוש החטיבות של התעופה האזרחית, חצי חברה, צברו הפסד מצטבר של 600 מיליון דולר. מיד הוצאנו לדרך תכנית התייעלות שמיזגה בין שלוש החטיבות האזרחיות. זה מיזוג ענק בקנה מידה ישראלי. 5,000 עובדים עברו השמה, ונוצרה חטיבה עם מחזור של כחמישה מיליארד שקל".
"אני מאמין שנסיים את השנה ברווח של מאות מיליוני שקלים ובהכנסות של כ-4 מיליארד דולר" אמר לוקר בסיום דבריו, "אני גאה לומר שהתעשייה האווירית מציגה השנה צמיחה של למעלה מעשרה אחוזים לראשונה מזה עשור, ונחלק את הדיבידנד הגבוה מזה עשור! המענה של התעשיות הביטחוניות לאתגרים הניצבים בפניהן הוא פשוט להתנהל כמו חברה עסקית, מה שלא סותר מצוינות טכנולוגית וביטחון מדינת ישראל".