יותר כוח ל-builders, יותר תובנות לכל השאר
חברת Sisense מבצעת צעד מהותי לביסוס מעמדה 'כאולר השוויצרי' של עולם הבינה העסקית
בריאיון עם אביעד הראל, מנכ"ל סייסנס ישראל וממייסדי החברה, הוא מספר על הייחוד בפיתרון של סייסנס וכיצד הרכש החדש משפיע על יכולותיה לספק פיתרון מקצה לקצה לתחום הבינה העסקית בארגונים.
אביעד, מהו האתגר שבעטיו פותח הפיתרון של סייסנס?
הפלטפורמה שפיתחה סייסנס (Sisense) מאפשרת ניתוח והצגה ויזואלית של כל סוגי המידע הארגוני עבור חברות בכל הגדלים, החל מסטארטאפים בתחילת דרכם ועד ארגוני ענק כדוגמת: General Electric, Nasdaq ,Wix Phillips ואחרים. הפלטפורמות של סייסנס -In-Chip ו- Single Stack- מפשטות כל שלב בתהליך הבינה העסקית ומסייעות בהכנת נתונים וגילוי תובנות באופן מיידי מתוך מידע ארגוני מורכב.
הרעיון הוא לאפשר הבאת מודיעין מתקדם לכל משתמש עסקי. אנליטיקס אינו צריך להיות תחום מומחיות של מדעני נתונים עם הכשרה ומומחיות מורכבת. זה צורך בסיסי שמשתמשים עסקיים מכל הסוגים זקוקים לו כיום על מנת לגלות באופן מיידי תובנות עסקיות חשובות ולנקוט בפעולה מושכלת ומודעת במהירות.
מהמרפסת בישראל לחברה בינלאומית עם 800 עובדים
איך זה התחיל והיכן זה נמצא היום?
החברה נוסדה בשנת 2004 בידי גיא בויאנג'ו, עדי עזריה, אלדד פרקש ואנוכי ומנהל אותה המנכ"ל אמיר אורעד. אנחנו מחזיקים כיום משרדים בתל אביב, ניו-יורק, אריזונה, קייב וטוקיו ולאחרונה פתחנו גם משרד באוסטרליה.
די מדהים לחשוב על נקודת ההתחלה, בה עוד שימשתי כמתכנת צעיר וביחד גיבשנו את חזון החברה, במיוחד לאור העובדה שכיום סייסנס מעסיקה כ-800 עובדים, 250 מתוכם בישראל. זו גאווה גדולה לראות שהחזון שהתחיל במרפסת בישראל, קרם עור וגידים לחברה בינלאומית עם השפעה מרחיקת לכת על תחום הבינה העסקית. סייסנס משרתת כיום אלפי ארגונים ברחבי העולם, החל מחברות סטארט-אפ ועד לחברות מובילות בדירוג ה- Fortune 50. בין לקוחות החברה ניתן למצוא שמות כמו: General Electric, Nasdaq, Expedia, Accenture, Rolls Royce, Phillips, TIAA, Mazda, Air Canada ואחרות.
מה מייחד את הפלטפורמה שלכם בתוך התחום הרחב של עולם הבינה העסקית ?
הפלטפורמה שפיתחנו מאפשרת להאיץ באופן דרמטי את הזמן שלוקח לבנות, להטמיע או לפרוס אפליקציות אנליטיות חכמות. זה אומר שיצרנו יכולת חדשה לשחרר את היצירתיות והמעורבות של כל המשתמשים בארגון, בלי להיות תלויים במדעני נתונים ומומחים ספציפיים לעולם הבינה העסקית.
בין אם מדובר במרכזי שליטה אינטראקטיביים, ניתוחים לשירות עצמי או אפליקציות BI מתקדמות, Sisense מספקת את הפיתרון המתקדם ביותר, לצד פשטות ומהירות חסרי תקדים בתעשייה שלנו. כל זה מתרחש מעל גבי פלטפורמת ענן היברידית שמאפשרת למנף את כל הנתונים, מכל סוגי המקורות, ללא מגבלות כלשהן.
התוצאה היא Dashboards אינטראקטיביים ואופרטיביים שמאפשרים לכל משתמש עסקי לקבל החלטות במהירות רבה מאי פעם. נראה כי מקור הייחוד וההצלחה שלנו מצוי ביכולת 'להוריד את עולם ה-BI אל העם' - מצד אחד יכולת תחקור נתונים ברמה הגבוהה ביותר ומצד שני נגישות בלתי רגילה של הפלטפורמה למגוון משתמשים עסקיים בארגון.
מה אומרים הלקוחות שלכם על הפיתרון?
האמת היא שאחת ההנאות הגדולות שלי הנה לקרוא את סיפורי ההצלחה של הלקוחות המפורסמים באתר שלנו. אני גם ממליץ על כך לכל לקוח חדש שבוחן את הפיתרון שלנו. בסופו של דבר, התוצאות בשטח הן אלו שבאמת קובעות.
כך למשל, שאול שליו, המשמש כמנהל ה-Safety Analytics & Innovation ב- Air Canada, אמר לאחרונה על הפיתרון שלנו: "בסופו של דבר, זה הכל אודות מה שאתה עושה עם הדאטה שנאספת, וסייסנס שינתה לגמרי את חוקי המשחק בתחום".
או כריס וולינגפורד, מנהל ה-BI בחברת Tessitura Network שאמר עלינו: "הדבר הטוב ביותר שאני יכול לומר על סייסנס, הנו שמעולם לא נתקלנו במקרה שבו לא יכולנו ליישם את מה שהתכוונו אליו".
אלו אמירות שבהחלט מעידות על עושר ומרחב הפיתרון שאנו מעניקים ללקוחותינו.
האולר השוויצרי של עולם הבינה העסקית
מה הסיבה לרכישה של חברת פריסקופ שביצעתם לאחרונה?
הרכישה של פריסקופ משלימה את היצע הפתרונות שמציעה סייסנס ומספקת לצוותי דאטה בארגונים כלים שונים ומגוונים לעיבוד הנתונים, בין אם באופן מובנה באמצעות הפלטפורמה של סייסנס, או באופן שמאפשר ניתוח מעמיק של הנתונים באמצעות המוצר המשותף החדש, שמבוסס על פיתוח של פריסקופ. אגב, בניגוד לפרסומים, הרכישה של פריסקופ לא נבעה רק מהרצון לרכוש את הלקוחות הגדולים, כמו טינדר למשל, אלא על מנת להרחיב את סל המוצרים שמציעה סייסנס לכל הארגונים.
בגדול, פריסקופ נמצאת גם כן בתחום הדאטה והאנליטיקס, אבל טיפה הצידה עם יכולות בינה מלאכותית- AI חזקות. היכולת שלהם מפוקסת באותן תובנות שאינן ידועות עדיין מהמידע. זה פיתרון שמיועד לאותם מקרים בהם אנחנו לא יודעים בדיוק מה רוצים לשאול. למשל – מה יקרה בחברת שילוח אם נזיז את מעגן השילוח שלנו ממקום אחד למקום שני? כמה יקר יותר או זול יותר יהיה השירות? זו היכולת לבצע ניבוי קדימה לגביי דברים שעדיין אינם קיימים.
כשקנינו את פריסקופ רצינו להוסיף יכולות data engineering שלא היו לנו ועל ידי כך לשרת מהנדסי מידע מתוחכמים יותר. עבור חלק מהחברות מדובר בפיתרון משלים מצוין שמאפשר להם להתחיל את המחקר עם פריסקופ ולהמשיך אותו עם ה-dashboards האופרטיביים של סייסנס.
בהתחשב בעובדה שכיום מידע הנו "הנפט החדש" בארגונים, קיימת חשיבות עצומה ליכולת לקבל החלטות איכותיות שיספקו יתרון תחרותי. כתוצאה מכך התפתחו בארגונים שני סוגים של אנשי דאטה – כאלו שמחפשים יכולות אופרטיביות וכאלו שמחפשים מטרות אד-הוק ומנסים להבין את המידע ולאתר הזדמנויות.
השילוב בין סייסנס לפריסקופ מספק את המענה לכך. זהו האולר השוויצרי החדש של עולם הבינה העסקית – מצד אחד יכולת ניבוי חזקה וחדשנית ומצד שני עוצמת ה-Dashboards האופרטיבית של סייסנס. זהו היתרון שמאפשר לקחת חברה טובה ולהפוך אותה למצוינת - לזהות הזדמנות, ולייצר Go to market במהירות גדולה מאי פעם.
רוצים לדעת עוד? לחצו כאן>>